کد خبر: 185548
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به طرح بحث بازگشت شرکت هیوندای کره به بازار خودرو ایران تأکید کرد وزارت صنعت باید وضعیت تعهدات قبلی این شرکت و زیان خروج آنها از ایران در زمان تحریم را بررسی کند.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،محمد عزیزی با تأکید بر اینکه وزارت صنعت باید در بازگشت شرکت های خارجی به بازار ایران دقت لازم را اعمال کند، اظهار داشت: باید در مورد بازگشت مجدد برخی شرکت ها که به بهانه تحریم، تعهداتشان را نسبت به طرف ایرانی انجام نداده‌اند، دقت و تجدید نظر صورت گیرد.

وی افزود: نباید برای شرکت هایی که همسو با غربی ها و به بهانه تحریم باعث ضرر و زیان تولیدکنندگان ایرانی شده اند، فرش قرمز پهن کرد.

عضو کمیسیون صنایع با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای بازگشت شرکت هیوندای کره به ایران، تصریح کرد: بر اساس قراردادی که شرکت هیوندای با خودروسازان راین داشته است، طرف ایرانی با صرف هزینه زیاد کارخانه‌ای در منطقه محروم تجهیز کرده بود تا محصول هیوندای را تولید کند اما طرف کره‌ای در میانه راه به بهانه تصویب تحریم ها علیه ایران، همکاری خود را قطع کرد در حالی که شرکت راین خودرو مجبور به ارائه خدمات پس از فروش بوده و همچنان بدون حضور و حمایت کره‌ای ها، این خدمات را ارائه می دهد.

عزیزی تأکید کرد: بر اساس این اقدام شرکت کره‌ای و قطع رابطه همکاری، ضرر و زیان زیادی متوجه طرف ایرانی شده است.

وی با انتقاد از شرایط سهل و آسان برای ورود دوباره اینگونه شرکتها به بازار ایران، گفت: اقدامات گذشته این شرکت ها و شرایط و اولویت طرف ایرانی قرارداد نباید به راحتی از ذهن مسئولان وزارت صنعت و فضای کسب و کار ایران پاک شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تأکید کرد: وزارت صنعت باید با دقت وضعیت تعهد شرکت هیوندای در قرارداد قبلی با طرف ایرانی را بررسی کند تا مشخص شود که اگر ضرر و زیانی ایجاد شده است، بر عهده کیست؟

وی تصریح کرد: در صورتی که وزارت صنعت نسبت به این موضوع بی توجهی کند، قطعاً راه برای بدقولی و بد عهدی شرکت های خارجی باز می شود و در آینده باز هم شاهد این اتفاقات خواهیم بود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
    شما اگه دغدغه مردم رو دارین لطفا تعرفه واردات رو بردارین که ملت از شر این آت آشغالا راحت شن.اگرم با این حرفا میخواین همه رو فراری بدین تا جیب خودتون پر شه و تا ۱۰۰سال آینده ۲۰۶ و ۴۰۵ و فیس لیفت ۲۰۰۸ داچیا رو به اسم رنو بفروشین که هیچ و لطفا هیس... :)
  • حامد ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
    لطفا به وزارت صنعت بگید اون زمان که پژو میخواست با ایران خودرو قرار داد دوباره ببنده وجدان خوابیدتو رو بیدار نکردید اسنقدر احساس مسئولیت نمیکردید چیشده حالا که یک شرکت خصوصی موفق شده با هیوندای به توافق برسه یه دفعه عذاب وجدان گرفتید؟
  • حمید ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
    این چرندیات چیه؟؟ تحریم برای شرکتهای خارجی بهانه بود که از ایران برن؟؟ خودشون دوست داشتند که برن و دنبال بهانه میگشتن؟؟ به جای اینکه اونا بترسن از سرمایه گذاری تو کشور ما جالبه که ما میخایم ناز کنیم!!!
  • حمید ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
    کل شرکتهای دنیا مثل هیوندا و کیا و پژو و رنو و نیسان و سوزوکی و... عهدشکن هستن فقط ما خوبیم!!
  • جواد ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
    یه درصد هم احتمال نداره این اقا به خاطرجبران ضرر شرکت خصوصی راین این حرفو زده .
  • آرزوی ماشین خوب ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    با سلام تو رو خدا بسه حرف زدن و ماشین آشغال عهد بوق با کیفیت افتضاح دست مردم دادن و جیب خودتونو پر پول کردن خسسسستتته شدددددیم
  • ج.ن ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    اقا شماها خیلی پررو هستید.سوارشدید وحاضرنیستید پیاده بشین.ولی ماهم خدایی داریم.خدای شمافقط پول وسود وکندن ازاین ملته ولی خدای ماملت ایران. خدای یکه وتنهاست. شمارو به اون خدا واگذار میکنیم.همش خودروهای اشغال تولیدمیکنین میفروشین به این ملت که چاره ای نداریم جز خرید اونها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =