کد خبر: 186431
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲

سواچ، یکی از مشهورترین تولید‌کنندگان ساعت سوئیسی جهان، به فکر متنوع‌سازی محصولاتش افتاده و در حال ساخت و توسعه باتری‌هایی پیشرفته و جدید برای استفاده در خودروهای الکتریکی است.

براساس گزارش خبرگزاری «توئنتی تو تن» هدایت این پروژه توسط کمپانی «بلنوز کلین‌پاور» صورت می‌گیرد که در سال ۲۰۰۸ کار خود را آغاز کرده است و ۵۱ درصد از سهام آن به کمپانی سواچ تعلق دارد.

[caption id="attachment_186432" align="aligncenter" width="600"]ورود سواچ سوئیس به دنیای خودروسازی ورود سواچ سوئیس به دنیای خودروسازی[/caption]

بلنوز با مشارکت موسسه فناوری فدرال سوئیس در حال ساخت باتری‌هایی است که از یک عنصر طبیعی به‌نام ونادیوم بهره می‌برند. این عنصر جایگزین مواد معدنی نادری خواهد بود که در حال حاضر در اکثر باتری‌های لیتیوم یونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این باور وجود دارد که با استفاده از ونادیوم مدت زمان شارژ و همچنین وزن باتری‌ها تا حد قابل‌ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت.

نیک هایک، مدیرعامل گروه سواچ این ادعا را مطرح کرده است که پک‌های باتری‌ سواچ در مقایسه با باتری‌های پاناسونیک که در حال حاضر در خودروهای تسلا استفاده می‌شوند، می‌توانند دو برابر سریع‌تر شارژ شوند و وزن آن‌ها هم تا یک‌سوم کمتر خواهد بود. به باور هایک تا سال ۲۰۲۰ سواچ می‌تواند سالانه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار باتری به فروش برساند.

به گزارش اخبار خودرو ، این امکان وجود دارد که سواچ از چین به‌عنوان بستر آزمایش خود استفاده کند و اخیرا هم یادداشت تفاهمی با جیلی امضا کرده است.

 منبع : روزنامه دنیای خودرو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =