کد خبر: 186602
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵

دوست دارید عکس‌هایی عالی از اتومبیل خودتان یا از خودروهای به نمایش درآمده در نمایشگاه‌های بین‌المللی خودرو بگیرید؟ با دنبال کردن این دستور‌العمل‌ها بهترین عکس‌ها را ضبط کنید

به گزارش اخبار خودرو ، عکاسی از خودرو همیشه آسان نیست، اما اگر چند قانون ساده را دنبال کنید، به سرعت می‌توانید عکس‌های بهتر بردارید. برای شروع تجهیزات زیادی هم لازم نیست - فقط دوربین‌تان، یک خودرو و شور و شوقی برای گرفتن عکس‌های عالی، کافی است. من چند نکته و توصیه را کنار هم در اختیارتان گذاشته‌ام که خودم همیشه هنگام عکس گرفتن برای CNET و وبسایت‌های وابسته به آن، Roadshow و Carfection در ذهن دارم.

[caption id="attachment_186609" align="aligncenter" width="700"]چگونه مانند حرفه‌ای‌ها از اتومبیل خود عکاسی کنیم چگونه مانند حرفه‌ای‌ها از اتومبیل خود عکاسی کنیم[/caption]

ابزارهای خود را جمع‌و‌جور کنید

تنها ابزارهایی که شما واقعا نیاز دارید، دوربین و خودرو هستند. حتی گوشی تلفن هوشمند آی‌فون هم می‌تواند عکس های تاثیرگذاری از اتومبیل شما ثبت کند، اما اگر می‌خواهید نتایجی بگیرید که ظاهری حرفه‌ای داشته باشید، با یک دوربین DSLR (دوربین دیجیتال تک لنز بازتابی) کار کنید.

یک لنز واید قابل قبول (حدود ۲۴mm) کمک می‌کند که تصویر درخشانی از خودرو در محیط اطراف آن داشته باشید. وقتی بخواهید نمای نزدیک از جزئیاتی مانند چرخ، علامت‌ تجاری و نوشته‌ها یا اجزای داخل اتاق خودرو را بگیرید یک لنز ماکرو - من از کانن f28/100m.m استفاده می‌کنم- لازم خواهد بود. هنگامی که دوربین خود را تنظیم می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که دوربین در فرمت RAW قرار دارد (که آماده برای پردازش بعدی است). این کار به شما آزادی عمل بیشتری می‌دهد تا سایه‌ها را موکدتر یا حذف کنید، که هر دو ممکن است در کارتان بسیار مهم باشد. بعدا به موضوع ویرایش تصویر هم می‌رسم.

سه‌پایه داشتن ایده خوبی است چون به محکم نگه‌داشتن دوربین کمک می‌کند و به شما اجازه می‌دهد زمان نوردهی طولانی‌تری داشته باشید تا بتوانید موقع عکسبرداری در شرایط کم‌نورو تاریک، نور بیشتری وارد دوربین کنید.

اگر قصد عکسبرداری از اتومبیل خود در خارج از خانه را دارید، قبل از ترک خانه مطمئن شوید که آن را تا حد ممکن شسته و تمیز کرده‌اید. هنوز هم ممکن است تا وقتی که به محل عکسبرداری برسید، گل‌ولای به خودرو بپاشد، پس حواستان باشد که یک رول دستمال کاغذی و نوعی اسپری مایع پاک کننده برای پاک کردن لکه‌های بر جا مانده همراه داشته باشید.

مکان عکسبرداری را در نظر داشته باشید 

اگر امکان انتخاب برای عکسبرداری در مکان های مختلف را دارید، به دقت فکر کنید چه نوع مکانی مناسب ظاهر خودروی شماست. برای اینکه مثالی بزنم که چگونه باید کار را انجام داد، یک بنتلی کانتیننتال GT V8 S را قرض گرفتم تا از آن عکس بگیرم- این یک اتومبیل لوکس مناسب برای گشت و گذار است که برای بهترین جاده‌های بریتانیا طراحی شده است.

به نظر من بنتلی در سرزمین زادگاهش در چشم‌انداز خیره کننده از پارک ملی Peak District در شمال انگلستان - مکانی پر از مناظر زیبا، ایده آل برای رانندگی بنتلی کانتیننتال.

[caption id="attachment_186606" align="aligncenter" width="700"]چگونه مانند حرفه‌ای‌ها از اتومبیل خود عکاسی کنیم چگونه مانند حرفه‌ای‌ها از اتومبیل خود عکاسی کنیم[/caption]

به همین صورت یک خودروی مخصوص کسب و کار مدرن، مانند یک مرسدس براق مشکی ممکن است با یک صحنه شهری تناسب بیشتری داشته باشد. فیات کوچک؟ احتمالا در یک منظره کوهستانی بی‌ربط به‌نظر می‌رسد، بنابراین عکسبرداری در یک شهرستان را امتحان کنید.

پیدا کردن یک مکان مناسب برای خودروی شما دشوار نیست. فقط از عکس گرفتن در پارکینگ خودرو پرهیز کنید- آن خطوط سفید نقاشی شده روی زمین چیز زیادی به یک عکس دراماتیک اضافه نمی‌کنند!

زوایای درست انتخاب کنید

اگر شما در لوکیشن عکسبرداری مشغول عکس گرفتن از خودروی‌تان هستید، حتما می‌توانید کمی به اطراف حرکت کنید تا بهترین زاویه را پیدا کنید. بسیاری از عکاسان دوربین خود را در سطح پایین قرار می‌دهند، طوری که تقریبا رو به بالا به خودرو نگاه کنند تا به آن ظاهری مسلط و نمایشی بدهند.

عکس‌برداری به سمت گوشه جلوی اتومبیل (که به سه‌رخ هم شهرت دارد) نیز خیلی معمول است. این زاویه علاوه بر آنکه بخش بزرگی از خودرو را فقط در یک قاب نشان می‌دهد – توجه کنید که چگونه در این نما جلو پنجره، پنل کناری و درپوش موتور با هم قابل مشاهده است- بلکه فایده‌ دیگری هم دارد و آن، پنهان کردن بازتاب تصویر خودتان است.

اما وقتی دوربین را به سمت در اتومبیل می‌گیرید، پنل بزرگ کنار آن به یک آینه بزرگ تبدیل می‌شود و به احتمال زیاد تصویر شما را منعکس می‌کند. مطمئنا می‌توانید خودتان را با فتوشاپ از تصویر حذف کنید، اما راحت‌تر و بهتر است که از همان اول کار به اینجا نکشد.

[caption id="attachment_186608" align="aligncenter" width="700"]چگونه مانند حرفه‌ای‌ها از اتومبیل خود عکاسی کنیم چگونه مانند حرفه‌ای‌ها از اتومبیل خود عکاسی کنیم[/caption]

باید اتومبیل را در موقعیتی قرار دهید که بهترین بخش پس‌زمینه در پشت آن دیده شود، و اگر می‌توانید از خود ماشین برای مخفی کردن هر عاملی که حواس را پرت می‌کند، مانند پایه تابلوها، و یا علائم راهنمایی از صحنه استفاده کنید خیلی بهتر است.

هنگامی که خودرو را پارک می‌کنید، مطمئن شوید که فرمان را به طور کامل به سمت دور از مکان قرار گرفتن دوربین پیچانده‌اید- این کار باعث می‌شود چرخ‌های خودرو در دوربین جلوه کنند و خودرو سر و شکل نمایشی‌تری پیدا کند.

جزئیات را فراموش نکنید

این وسوسه‌انگیز است که تمام وقت خود را صرف تلاش برای عکاسی از کل ماشین از زوایای مختلف و متفاوت کنید، اما این را هم از یاد نبرید که به خودرو نزدیک‌تر شوید تا برخی از جزئیات کلیدی را هم نشان دهید.

اول اینکه به داخل بروید و چند عکس از فضای داخلی بگیرید. به دنبال تودوزی دست‌دوز صندلی یا فرمان، دسته دنده جالب، پنل‌های چوبی واقعی یا هر چیزی بگردید که باعث می شود خودرو جلوه داشته باشد.

بیرون خودرو نیز دور و بر آن را نگاه کنید، بیش از حد - شاید یک دریچه دوتایی اگزوز خیلی قشنگ آن پشت باشد که جان می‌دهد برای عکس گرفتن.

اگر یک خودرو با عملکرد بالاست، ممکن است یک نشان V8 نیز در گوشه و کناری داشته باشد، که برای عکس گرفتن عالی است و نشان از وجود موتوری قدرتمند در خودرو دارد. البته نشان اصلی را فراموش نکنید. وجود نشان خودروهای قدرتمند مانند بنتلی، آستون مارتین یا لامبورگینی به اندازه خود اتومبیل اهمیت و جلوه داردو از جمله تصویرهایی است که باید در میان عکس‌های‌تان باشد.

حرکت پن را برای تشدید حرکت به کار بگیرید

«حرکت پَن» را می‌توان حرکت دوربین به منظور حفظ سوژه (در اینجا، خودرو) در داخل قاب و هنگامی که حرکت می کند، توصیف کرد.

این کار اگرچه ممکن است آسان به‌نظر برسد، تکنیکی است که به تمرین و تجربه نیاز دارد. در حالی که به آسانی می‌توان از یک سرعت شاتر بسیار سریع (بیش از یک‌هزارم ثانیه) استفاده کرد تا خودروی در حال حرکت، متوقف و منجمد به‌نظر برسد، این روش ممکن است سبب شود که خودروی پارک شده در وسط جاده به‌نظر بیاید. آنچه باید انجام دهید تا حرکت نیز ثبت شود، استفاده از سرعت شاتر آهسته‌تر - زیر یک صد‌و‌هشتادم ثانیه است،

اگر چه تصویری که می‌بینید با سرعت کندتر از یک صد‌و‌هشتادم ثانیه گرفته شده است. کاری که باید بکنید این است که با دوربین حرکت پن انجام دهید و ماشین در وضوح دقیق باشد و در این حال پس زمینه محو خواهد شد و یک احساس واقعی از حرکت و درام به‌وجود می‌آید.

[caption id="attachment_186607" align="aligncenter" width="700"]چگونه مانند حرفه‌ای‌ها از اتومبیل خود عکاسی کنیم چگونه مانند حرفه‌ای‌ها از اتومبیل خود عکاسی کنیم[/caption]

با این روش، به روشنی مشخص است که خودرو به سمت شما می‌آید تا از شما عبور کند. اگر دوربین خود را روی Burst mode نیز تنظیم کنید که چندین عکس پشت سر و به سرعت می‌گیرد، می‌توانید در حالی که اتومبیل به‌سرعت عبور می‌کند، تعداد زیادی عکس از آن بردارید و به این ترتیب احتمال آن را که حداقل یکی از عکس‌های شما خوب از کار در بیاید، افزایش دهید.

قبل از آنکه خودرو به لوکیشن عکسبرداری شما برسد، بدن خود را در وضعیت راحتی قرار دهید تا بتوانید بالاتنه خود را در زمانی که اتومبیل نزدیک می‌شود و عبور می‌کند، پیچ و تاب بدهید.

من همچنین توصیه می‌کنم از فوکوس دستی استفاده کنید و نقطه تمرکز خود را پیشاپیش در بخشی از جاده تنظیم کنید که می‌دانید خودرو در آنجا خواهد بود. اگر فوکوس خودکار دوربین شماخیلی سریع عمل نکند، ممکن است خودرو قبل از اینکه شما حتی فرصت کنید یک عکس بگیرید، عبور کند.

جلوه نمایشی را پس از عکسبرداری تقویت کنید

فکر نکنید که فرایند خلاق با فشار دادن دکمه شاتر دوربین متوقف می شود- کارهای بسیاری وجود دارد که شما می توانید پس از آن انجام دهید تا عکس‌تان واقعا جلوه کند. من از نرم افزار Adobe Lightroom استفاده می‌کنم تا عکس‌هایم را رتوش و ویرایش کنم. این نرم‌افزار واقعا کنترل آسانی بر نقاط مشخص و سایه‌های تصویر در اختیارتان می‌گذارد.

برای مثال اگر شما باید با یک آسمان روشن و درخشان در یک صحنه آفتابی در هوای آزاد کنار بیایید، اولین چیزی که می ‌خواهید انجام دهید این است که برخی از نقاط برجسته را کمرنگ کنید.

بعد نگاهی به اتومبیل بیندازید- آیا در سایه‌ها فرو رفته است؟ اگر چنین است، شما ممکن است بخواهید مناطق تیره‌تر را کمی روشن کنید. حتی ممکن است بخواهید از ابزار Adjustment Brush (تنظیم قلم‌مو) در لایت روم برای «رنگ زدن» به خودرو به‌منظور روشن کردن آن استفاده کنید، بدون آنکه پس‌زمینه روشن‌تر شود.

واقعا هیچ درست و غلطی در مورد روش ویرایش شما وجود ندارد. اگر زمان اجازه می‌دهد، با امکانات مختلف بازی کنید تا ببینید به چه نوع افکت خوبی می‌توانید دست یابید.

درست مثل زمانی که در مورد مکان عکسبرداری تصمیم می‌گیرید ، در مورد رنگ خودرو در زمانی که در حال ویرایش هستید، فکر کنید. من برای این بنتلی زیبا می خواستم چشم انداز وسیع و چشم‌نواز پاییزی را حفظ کنم، بنابراین از رنگمایه‌های گرم‌تر برای پس‌زمینه استفاده و خودرو را روشن‌تر کردم تا در صحنه برجسته و مشخص شود.

در مورد مرسدس AMG که تصویر آن را می‌بینید، زمان ویرایش می‌خواستم یک احساس قوی دراماتیک و پرخاشگرانه به‌وجود بیاورم که بازتاب عملکرد قدرتمند و مردانه خودرو باشد. من کنتراست (تضاد) و وضوح را بالا بردم و بعد اشباع رنگ را کمی پایین آوردم.

بیرون بروید و تمرین کنید

در این مورد نیز مثل دیگر انواع عکاسی، کار نیکو کردن از پر کردن است. هرچه بیشتر و در شرایط مختلف عکس بگیرید ، بیشتر خواهید آموخت که چگونه نورپردازی‌های مختلف ظاهر خودرو را تغییر می‌دهند. با هر مرتبه عکس گرفتن، چیز تازه‌ای یاد می‌گیرید که عکس بعدی شما را حتی بهتر و چشمگیرتر می‌کند. حرکات فیزیکی مربوط به سوژه متحرک در حرکت پَن را تمرین کنید تا نماهای بهتری در حرکت بگیرید، و یک شب وقت صرف بازی با ابزارهای مختلف نرم‌افزار لایت روم کنید تا ببینید که چگونه هر یک از تنظیمات آن حس و حال تصویر شما را تغییر می‌دهد. اگر این راهنمایی ها را تمرین کنید طولی نمی‌کشد که تصویرهای ساده‌ای که از ماشین خود می‌گیرید به تصاویری واقعا استادانه و فوق العاده تبدیل می شود که همه سرها برای تماشای آن برمی‌گردد- تقریبا همانطور که برای خود اتومبیل‌ها برمی‌گردد.

اندرو هویل CNET

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =