این کانسپت که کاپیت سلامت + جابه‌جایی نام دارد، کابینی است که به‌منظور نظارت سلامت سرنشینان طراحی شده است و می‌تواند استرس و سایر تاثیرات منفی ایجادشده به‌واسطه رانندگی را مهار کند.

به گزارش اخبار خودرو ، در روزهای اخیر نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس‌وگاس درهای خود را به روی علاقه‌مندان گشوده است. گرچه این نمایشگاه به‌طور صرف به نمایش محصولات خودرویی نمی‌پردازد اما با توسعه فناوری‌های الکترونیکی در خودروها همه‌ساله بر تعداد کمپانی‌های خودرویی شرکت‌کننده در این نمایشگاه افزوده می‌شود.

نخستین‌بار ۵۰ سال پیش بود که این نمایشگاه کار خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون به مکانی برای معرفی جدیدترین محصولات فناورانه در زمینه‌های مختلف بدل شده است.

در این‌جا به تعدادی از محصولات خودرویی به‌نمایش‌درآمده در نمایشگاه امسال نگاهی می‌اندازیم. با اخبار خودرو همراه باشید :

نسل جدید نمایشگر خودروی پاناسونیک

[caption id="attachment_186855" align="aligncenter" width="668"]نسل جدید نمایشگر خودروی پاناسونیک نسل جدید نمایشگر خودروی پاناسونیک[/caption]

به گفته پاناسونیک این محصول جدید یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های HUD جهان است و می‌تواند با استفاده از AR تصاویر مجازی بزرگ را در مسیر دید راننده منعکس کند تا قدرت دید واقعی راننده را بهبود ببخشد.

این دو سیستم در کنار هم اطلاعات بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهند و او را از خطرات احتمالی باخبر می‌کنند. این سیستم همچنین جایگزین نشانگر قدیمی آمپر می‌شود، این بدان معناست که بسیاری از کنترلرهای فیزیکی نیز جایگزین شده‌اند.

کابین آرام‌بخش هیوندای

[caption id="attachment_186856" align="aligncenter" width="668"]کابین آرام‌بخش هیوندای کابین آرام‌بخش هیوندای[/caption]

هیوندای از CES 2017 در لاس‌وگاس برای رونمایی از دیدگاه خود درخصوص خودروهای سالم و آگاه آینده استفاده کرده است.

این کانسپت که کاپیت سلامت + جابه‌جایی نام دارد، کابینی است که به‌منظور نظارت سلامت سرنشینان طراحی شده است و می‌تواند استرس و سایر تاثیرات منفی ایجادشده به‌واسطه رانندگی را مهار کند.

این کانسپت از سیستم‌های موسوم به «فوران احساسات» استفاده می‌کند که متکی بر حسگر‌هایی هستند که تمرکز راننده را زیر نظر دارند. در صورتی که راننده تمرکز خود را از دست دهد، هشداردهنده فعال می‌شود.

آمازون الکسا در پلت‌فرم اینریکس

[caption id="attachment_186857" align="aligncenter" width="664"]آمازون الکسا در پلت‌فرم اینریکس آمازون الکسا در پلت‌فرم اینریکس[/caption]

کمپانی فناوری اینریکس اعلام کرده است قصد دارد سیستم آمازون الکسا را به پلت‌فرم خود موسوم به اپن‌کار برای خودروهای در ارتباط باهم اضافه کند.

به‌عبارت دیگر یعنی خودروهای مجهز به پلت‌فرم اپن‌کار از دسترسی به امکانات موجود در آمازون آلکسا برخوردار خواهند بود که شامل دسترسی به کتاب‌های صوتی، موسیقی و خدمات متعدد دیگری مانند اعلام وضعیت‌های ترافیک، جاده و آب‌و‌هوا می‌شود که در سیستم خدمات راننده اینریکس موجود است.

خودروسازان می‌توانند از پلت‌فرم اپن‌کار برای توسعه سیستم‌های اینفومنت خود بهره ببرند.

کانسپت فرمان چوبی بوش

[caption id="attachment_186858" align="aligncenter" width="668"]کانسپت فرمان چوبی بوش کانسپت فرمان چوبی بوش[/caption]

مانند سال گذشته کمپانی بوش در نمایشگاه امسال نیز یک کانسپت چشمگیر را به نمایش گذاشته که به‌منظور عرضه یک کابین فوق‌العاده زیبا مجهز به فناوری‌های پیشرفته طراحی شده است.

یکی از جذاب‌ترین نکات موجود در کابین این خودروی کانسپت، فقدان فرمان به شکل سنتی آن است. در این کانسپت به جای فرمان‌های مدور معمول یک فرمان دو شاخه چوبی به چشم می‌خورد.

به لطف این فرمان جدید، راننده دید کامل و دائمی به تمام نمایشگر‌های مهم مقابل کنسول دارد. علاوه‌بر نمایشگر مقابل راننده، این کانسپت از دو نمایشگر دیگر در مرکز کنسول و در جلوی سرنشین برخوردار است.

کابین آینده ب‌ام‌و

[caption id="attachment_186859" align="aligncenter" width="668"]کابین آینده ب‌ام‌و کابین آینده ب‌ام‌و[/caption]

ب‌ام‌و نمایشگاه CES 2017 را برای رونمایی از کانسپتی جدید انتخاب کرده است که نیم‌نگاهی به فضای داخلی مدل‌های آتی این سازنده خودروهای لوکس آلمانی در آینده دور فراهم می‌کند.

این کانسپت که ب‌ام‌و آی‌ اینساید فیوچر نام دارد، از تمام فناوری‌های جدید ب‌ام‌و از جمله هولواکتیو تاچ، که آخرین فناوری‌ مربوط به کنترل داخلی و نمایشگر‌ است، بهره می‌برد.

ب‌ام‌و هولواکتیو را اساسا می‌توان قدمی انقلابی برای فراتر رفتن از سیستم آی‌درایو کنونی ب‌ام‌و دانست. این سیستم تمام مزایای موجود در نمایشگر هدآپ را با کنترل‌ حالت صورت ب‌ام‌و و نمایشگر لمسی خلاقانه درهم‌ می‌آمیزد.

صندلی‌های جدید مرسدس‌بنز

[caption id="attachment_186860" align="aligncenter" width="668"]صندلی‌های جدید مرسدس‌بنز صندلی‌های جدید مرسدس‌بنز[/caption]

هیوندای تنها خودروسازی نیست که به فکر عرضه کابینی برای بهبود سلامت سرنشینانش افتاده و این‌طور که پیداست، امسال مرسدس‌بنز هم این هدف مشترک را دنبال می‌کند.

کانسپتی که این خودروساز آلمانی در نمایشگاه امسال به نمایش گذاشته است، «فیت اند هلتی» نام دارد که در نسخه اصلاح‌شده‌ای از کلاس S قرار گرفته است.

مرسدس‌بنز می‌گوید این کابین دارای مشخصاتی است که به‌منظور ارتقای سلامت سرنشینان و کاهش سطوح استرس آنان طراحی شده‌است. یکی از مشخصات این کابین صندلی‌‌های موسوم به موشن است که بسته به وضعیت روحی و جسمی راننده حرکت می‌کنند.

انتشار تیزر ابرخودروی هیبرید مرسدس

[caption id="attachment_186861" align="aligncenter" width="668"]انتشار تیزر ابرخودروی هیبرید مرسدس انتشار تیزر ابرخودروی هیبرید مرسدس[/caption]

مرسدس از رویداد CES 2017 همچنین برای معرفی و رونمایی از دومین تصویر تبلیغاتی از ابرخودروی هیبرید مجهز به موتور فرمول‌یک خود بهره برده است.

تصویر منتشرشده بخش عقب ماشین و بدنه آیرودینامیک آن را به نمایش می‌گذارد. از بارز‌ترین اجزای این ماشین سقف بزرگ و پره‌میانی آن به سبک خودروهای مسابقات لمانز است.

نیروی این ابرخودروی مرسدسAMG از موتور خودروی پیروز این برند در مسابقات فرمول‌یک تامین می‌شود. این بدان معناست که این خودرو از موتور ۱٫۶ لیتری مجهز به توربوشارژر V6 در کنار سیستم هیبرید بهره می‌برد.

دو کانسپت فوق‌العاده از هوندا

[caption id="attachment_186862" align="aligncenter" width="668"]دو کانسپت فوق‌العاده از هوندا دو کانسپت فوق‌العاده از هوندا[/caption]

کمپانی هوندا دو کانسپت جالب و چشمگیر را در نمایشگاه CES امسال به نمایش گذاشته که یکی از آن‌ها موتورسیکلتی است که به‌طور خودکار تراز می‌شود.

کانسپت موتورسیکلت مورد بحث از فناوری جدید یاری‌رسان سواری جدید هوندا بهره می‌برد که با هدف بهبود ثبات موتورسیکلت در هنگام سکون طراحی شده است.

هوندا همچنین در این نمایشگاه از کانسپت نیووی (خودروی شهری الکتریکی جدید) خود نیز رونمایی کرده که یک خودروی دو سرنشینِ هم‌اندازه اسمارت دونفره برای استفاده اشتراکی است.

همکاری راهبردی فولکس‌واگن و انویدیا

[caption id="attachment_186863" align="aligncenter" width="668"]همکاری راهبردی فولکس‌واگن و انویدیا همکاری راهبردی فولکس‌واگن و انویدیا[/caption]

آئودی و کمپانی مادر آن یعنی گروه خودروسازی فولکس‌واگن همکاری راهبردی خود با شرکت فناوری انویدیا را به‌منظور توسعه مرکز جدید خود در دره سیلیکون کالیفرنیا اعلام کرده‌اند.

آئودی با به نمایش گذاشتن یک مدل آزمایشی که بر اساس Q7 ساخته شده، همکاری خود را با انویدیا اعلام کرده است.

همکاری گروه فولکس‌واگن و انویدیا همچنین شامل توسعه یک کابین هوشمند موسوم به اِی‌آی-کاکپیت است و به کاهش چشمگیر کنترل‌های دشوار و تعامل‌های کاربران منجر می‌شود و بسته به موقعیت، امکان برآورده کردن نیاز‌های سرنشینان را بدون درخواست از سوی آنان فراهم می‌کند.

FF91 فارادی فیوچر

[caption id="attachment_186864" align="aligncenter" width="668"]FF91 فارادی فیوچر FF91 فارادی فیوچر[/caption]

بی‌بروبرگرد می‌توان فارادی فیوچر و کانسپت تمام‌الکتریکی آن یعنی ابرخودروی FF91 را ستاره‌های امسال نمایشگاه CES در لاس‌وگاس دانست.

فارادی فیوچر برای نشان دادن امکانات این خودرو به برخی روزنامه‌نگاران حاضر در نمایشگاه اجازه داد که سواری آن را تجربه کنند. صفر تا ۱۰۰کیلومتر این ماشین تنها ۲٫۳۹ ثانیه است و بدین ترتیب این ماشین بعد از خروج از خط تولید، به پرشتاب‌ترین خودروی تولیدی روی زمین بدل خواهد شد.

به‌گفته فارادی فیوچر، FF91 از چهار موتور الکتریکی بهره می‌برد که نیروی ترکیبی معادل ۱۰۵۰ اسب‌بخار و ۱۸۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را در اختیار آن قرار می‌دهند. گستره مسافتی این ماشین هم ۶۰۸ کیلومتر برآورد شده است.

منبع : روزنامه دنیای خودرو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =