کد خبر: 186966
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳

در این نسخه از سیستم بهبود هندلینگ مزدا موسوم به جی- وکتورینگ استفاده و ترمز پارک آن الکتریکی شده است.

به گزارش اخبار خودرو ، مزدا۳ یکی از محصولات آشنایی است که در کشور ما نیز فروش خوبی را تجربه کرده و حال با وارد شدن به سال جدید میلادی، نسخه ۲۰۱۷ آن در بازار جهانی عرضه شده است که تفاوت‌های خاصی با مدل قبلی دارد و پیش‌بینی می‌شود از فروش خوبی برخوردار شود. به همین منظور به بررسی مدل جدید این خودروی نام‌آشنا می‌پردازیم.

[caption id="attachment_186977" align="aligncenter" width="700"]مزدا3 مدل 2017 مزدا۳ مدل ۲۰۱۷[/caption]

آشنایی با نسخه ۲۰۱۷

نسخه ۲۰۱۷ مزدا۳ را باید یک قالب‌شکنی اساسی در خودروهای جمع‌وجور دانست که استانداردهای جدیدی را در این سگمنت به‌وجود آورده است.

بهره‌وری میزان سوخت و ایمنی دو وجه اساسی این تغییرات هستند که مزدا به‌خوبی آنها را در اختیار گرفته است. نکته جالب درباره این خودرو، طراحی بسیار شیک داخل آن است که به خودروهای لاکچری شباهت دارد و می‌تواند رقیبی جدی برای هم‌کلاسی مانند کرولا از کمپانی تویوتا باشد.

[caption id="attachment_186981" align="aligncenter" width="700"]مزدا3 مدل 2017 مزدا۳ مدل ۲۰۱۷[/caption]

از سوی دیگر قیمت مناسب این خودرو در کنار آپشن‌ها و تکنولوژی‌های متعددی که در آن به‌کار رفته است و به مالک خود می‌دهد، نقطه قوتی دیگر برای این خودرو است تا در بازار جهانی به یک رقیب جدی برای هم‌کلاسان خود بدل شود.

آیا مزدا۳ را باید دوست داشت؟

مزدا۳ جدید در کلاس سدان‌های کامپکت قرار می‌گیرد که این کلاس خودرویی یکی از پرفروش‌ترین‌ها در جهان به‌شمار می‌آید. از سوی دیگر اقتصادی بودن این خودرو در کنار قیمت رقابتی و آپشن‌هایی که ارائه می‌دهد، می‌تواند مالک آن‌ را کاملا راضی نگه دارد و از سوی دیگر طراحی جذاب آن می‌تواند هم برای خانواده‌ها و هم برای جوانان اشتیاق لازم را برای خرید این خودرو ایجاد کند.

[caption id="attachment_186979" align="aligncenter" width="700"]مزدا3 مدل 2017 مزدا۳ مدل ۲۰۱۷[/caption]

حال به همه این موارد ایمنی بالا را هم اضافه کنید تا متوجه شوید چرا این خودرو می‌تواند دوست‌داشتنی باشد! اما این خودرو برای چه کسانی نمی‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد؟

اگر جزو آن‌دسته از افرادی هستید که به فضای باز و راحت عقب خودرو اهمیت می‌دهید، این خودرو نمی‌تواند آن‌طور که باید و شاید نظر شما را جلب کند. فاصله بین صندلی‌های عقب با جلو زیاد نیست و می‌تواند برای افراد بلندقد مشکل ایجاد کند.

[caption id="attachment_186987" align="aligncenter" width="700"]مزدا3 مدل 2017 مزدا۳ مدل ۲۰۱۷[/caption]

پس برای این دسته از افراد پیشنهاد ما رفتن ‌سراغ خودروهایی مانند تویوتا کرولا، هیوندای النترا و نیسان سنتراست که فضای بیشتری را به سرنشینان عقب می‌دهد.

مشخصات فنی

[caption id="attachment_186989" align="aligncenter" width="700"]مزدا3 مدل 2017 مزدا۳ مدل ۲۰۱۷[/caption]

مزدا۳ با دو پیشرانه قابل خرید است که هر دو پیشرانه از سیستم اسکای‌اکتیو انحصاری مزدا بهره می‌برند. در نسخه اسپرت و تورینگ از یک موتور ۲ لیتری خطی استفاده شده که توان تولید ۱۵۵ اسب‌بخار را داراست و در نسخه دیگر از موتور ۲٫۵ لیتری برای مدل‌های تورینگ و گرند تورینگ استفاده شده است که توان تولید ۱۸۴ اسب‌بخار را دارد. مصرف سوخت در هر دو پیشرانه اقتصادی بوده و در یکی از مدل‌ها از انتقال قدرت به محور عقب استفاده شده است.

امکانات مزدا۳ مدل ۲۰۱۷

صفحه ال‌سی‌دی بزرگ تمام رنگی در جلوی داشبورد این خودرو که امکان کنترل تلفن همراه، سیستم صوتی و نویگیشن را می‌دهد به همراه امکانات دیگری که بیشتر می‌توان در خودروهای لاکچری و گران‌قیمت آنها را یافت، از مشخصه‌های بارز داخلی این خودرو است که همگی از مرغوب‌ترین و برترین برندها انتخاب شده‌اند.

[caption id="attachment_186984" align="aligncenter" width="700"]مزدا3 مدل 2017 مزدا۳ مدل ۲۰۱۷[/caption]

از سوی دیگر همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، از نظر ایمنی، این خودرو در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و سیستم‌های مختلفی برای ایمنی آن در نظر گرفته شده و در آن به‌کار رفته است.

[caption id="attachment_186986" align="aligncenter" width="700"]مزدا3 مدل 2017 مزدا۳ مدل ۲۰۱۷[/caption]

از جمله این سیستم‌ها می‌توان به سیستم هشدار بیرون رفتن از خط، سیستم کنترل توازن، رادار پیشرفته هوشمند و سیستم کروز کنترل با قابلیت ترمز هوشمند و شناسایی مانع و ترافیک اشاره کرد که تمام این سیستم‌ها در هر دو حالت گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک فعال بوده و قابل استفاده هستند.

تفاوت‌‌های نسخه ۲۰۱۷ با نسخه قبلی

نسخه جدید را باید نسخه ‌‌تمیز نسخه قبلی دانست که طراحی داخلی و خارجی آن می‌تواند نظرات مثبت خوبی را به سمت خود جلب کند.

در این نسخه از سیستم بهبود هندلینگ مزدا موسوم به جی- وکتورینگ استفاده و ترمز پارک آن الکتریکی شده است. در مشخصات فنی نیز برای مزدا۳ مدل ۲۰۱۷ از یک موتور با حجم ۲ لیتر استفاده شده است که مانند دیگر محصولات کمپانی مزدا از نوع اسکای‌اکتیو بوده و گیربکس این خودرو نیز مجهز به حالت اسپرت شده است.

[caption id="attachment_186978" align="aligncenter" width="700"]مزدا3 مدل 2017 مزدا۳ مدل ۲۰۱۷[/caption]

نکته جالب درباره این خودرو مصرف سوخت بسیار اقتصادی آن است که با بهره‌مندی از سیستم اسکای‌اکتیو اختصاصی مزدا، طراحی شاسی و سیستم انتقال قدرت منحصربه‌فرد، رانندگی را بسیار لذت‌بخش می‌کند و قدرت بالایی از موتور آن تولید می‌شود که می‌تواند برای هیجان رانندگی نیز کافی باشد.

[caption id="attachment_186985" align="aligncenter" width="700"]مزدا3 مدل 2017 مزدا۳ مدل ۲۰۱۷[/caption]

سیستم فرمان نیز دستخوش تغییراتی شده است که می‌تواند بسیار دقیق‌تر از قبل عمل کرده و لذت رانندگی را چند برابر کند. سیستم تعلیق و سیستم ترمز نیز در این نسخه بهینه شده است و می‌توانید با اطمینان کامل هر سرعتی را بپیمایید و از ترمزگیری دقیق سیستم ترمز خیال‌تان راحت باشد.

[caption id="attachment_186983" align="aligncenter" width="700"]مزدا3 مدل 2017 مزدا۳ مدل ۲۰۱۷[/caption]

این خودرو برخلاف هم‌کلاسانی مانند فولکس‌واگن GTI و فورد فوکوس ST، خودرویی بسیار نرم و راحت محسوب می‌شود که در هر دو کلاس سدان و هاچ‌بک، لذت رانندگی یکنواخت با هندلینگ بسیار بالا را به ارمغان می‌آورد.

[caption id="attachment_186980" align="aligncenter" width="700"]مزدا3 مدل 2017 مزدا۳ مدل ۲۰۱۷[/caption]

سیستم گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به همراه نسخه دستی نیز می‌تواند یکی دیگر از قابلیت‌های خوب این مدل دانست که رانندگی دلپذیری را به همراه خود ‌می‌آورد و رانندگی با حالت اسپرت را هم می‌توان با این سیستم تجربه کرد و از آن لذت برد.

پیشرانه‌های در نظر گرفته شده برای نسخه ۲۰۱۷ در دو مدل ۲٫۵ لیتری تورینگ و ۲٫۵ لیتری گرند تورینگ است که به‌رغم حجم زیاد می‌تواند مصرف سوخت بسیار کمی ایجاد کند.

طراحی داخلی و خارجی

اگرچه نمی‌توان طراحی داخلی این خودرو را بهترین در نوع خود دانست، اما جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود. صندلی‌های جلو به‌خوبی طراحی شده‌اند و می‌توانند کاملا راننده را از هرگونه تکانی حفظ و فضایی راحت برای راننده و سرنشین دیگر ایجاد کنند.

مزدا۳ جدید نیز مانند تمام محصولات به‌روز مزدا از نمایشگر تمام رنگی ۷ اینچ بهره می‌برد که به‌صورت لمسی قابلیت‌های متعددی را در اختیار مالک و سرنشینان دیگر می‌گذارد که سرنشینان عقب خودرو نیز می‌توانند با کنترلگرهایی که برای آنها در ردیف عقب در نظر گرفته شده است، آن‌را کنترل کنند.

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شده فضای عقب کمی برای بزرگسالان تنگ بوده، اما برای کودکان یا افرادی که جثه بزرگی ندارند، می‌تواند رضایت‌بخش قلمداد شود.

[caption id="attachment_186982" align="aligncenter" width="700"]مزدا3 مدل 2017 مزدا۳ مدل ۲۰۱۷[/caption]

در این مدل نیز صندلی‌های عقب به‌صورت تاشو است و در صورت نیاز می‌توان فضای بیشتری را به عقب خودرو اختصاص داد. در طراحی خارجی نیز در هر دو کلاس هاچ‌بک ۵ در و سدان چهار دستخوش تغییراتی برای کارایی و عملکرد بهتر، در عین ظاهر زیباتر و اسپرت خودرو شده است.

از تغییرات صورت‌گرفته می‌توان به جلوپنجره مشبک جلوی خودرو، آینه‌های بغل، هدلایت‌ها و رینگ‌ها اشاره کرد. در طراحی عقب نیز شاهد تغییراتی هستیم که مورد تجدیدنظر طراحان مزدا قرار گرفته و ظاهر بهتری یافته است.

به‌طور مثال در صندوق عقب در مدل هاچ‌بک بزرگ‌تر از مدل قبلی شده است تا برای قرارگیری بارهای بزرگ، مالک به مشکلی برنخورد.

و در آخر...

قیمت این خودرو در حال حاضر برای نسخه پایه ۱۸٫۷۰۰ دلار در نظر گرفته شده است که این مبلغ بر اساس آپشن‌ها و کلاس خودرو تا ۲۰ هزار دلار و بالاتر هم خواهد رفت.

در نسخه سدان قیمت پایه خودرو از ۲۴ هزار دلار شروع می‌شود و تا چند هزار دلار بالاتر نیز افزایش پیدا می‌کند. در این بازه قیمتی می‌توان از تویوتا کرولا، کیا فورت، هوندا سیویک و سوبارو ایمپرزا نام برد که می‌توان مزدا۳ نسخه ۲۰۱۷ را در بسیاری از ویژگی‌ها برتر از آنان دانست.

[caption id="attachment_186988" align="aligncenter" width="700"]مزدا3 مدل 2017 مزدا۳ مدل ۲۰۱۷[/caption]

گفتنی است در نظرسنجی منتقدان، این خودرو در بحث داینامیک رانندگی امتیاز ۹٫۲ از ۱۰ و از لحاظ امکانات رفاهی امتیاز ۸٫۶ را از ۱۰ کسب کرده است. از نظر طراحی هم امتیاز این خودرو ۹٫۲ شده است که جایگاه بهتری نسبت به هم‌کلاسان قیمتی و کلاسی خود دارد.

منبع : روزنامه دنیای خودرو

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
    قیمت بهترین مدلش یعنی ۱۰۰ میلیون در دنیا. حالا میاد ایران میشه خدا تومان!!! مثل دو آشغال هیوندای که کرمان خودرو قیمت برای ماشینایی که حداکثر ۵۰ میارزند گذاشته ۹۰ میلیون!!
    • امیر ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
      با سلام من هم با نظر دوست مون در خصوص قیمت کاملاً موافق هستم. چرا باید این طوری باشه ؟ چرا؟
    • امیر ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
      واقعا....من در کف اونام که ۳سوت رفتن ظرفیت ثبت نام رو تکمیل کردن! و فکر نمیکنم همشون دلال بوده باشن...از ماست که بر ماست:)
    • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
      دقیقاااااا آدمو آتیش می‌زنه به‌خدا
  • هاشم ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
    چون تو کشور ما پول از جون ادمها مهمتره

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =