کد خبر: 187761
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲

خبر خوش برای طرفداران هاچ بک های تند و تیز. تویوتا تصاویری از نسخه ای پرقدرت بر مبنای هاچ بک سه درب یاریس را منتشر کرده که قرار است به زودی در نمایشگاه اتومبیل ژنو در ماه مارس رونمایی شود.

به گزارش اخبار خودرو ، این نسخه جدید از موتوری با قدرت بیشتر برخوردار است، که خروجی آن ۲۰۷ اسب بخار وحشی بوده و تقریبا دو برابر موتور متداول ۱۰۶ اسب بخاری فعلی است.

تویوتا با این نسخه قدرتمندتر تلاش کرده بین یاریس WRC و مدل عادی که در خط تولید ساخته می‌شود ارتباط برقرار کند. اما این ارتقا فقط محدود به این مدل که هنوز بی نام و نشان است نخواهد شد.

[caption id="attachment_187764" align="aligncenter" width="700"]تدارک تویوتا برای نسخه پرقدرت یاریس تدارک تویوتا برای نسخه پرقدرت یاریس[/caption]

به گزارش اخبار خودرو به نقل از شعبه اروپایی تویوتا ، تمام مدل های یاریس از تغییرات مشابهی در طراحی برخوردار شده که در نمای جلو، نمای عقب و کابین مدرن تر، خود را نشان خواهد داد.

به علاوه تویوتا اعلام کرده است با بهره گیری از بهبودهای فنی، راحتی و هندلینگ این هاچ بک کامپکت نیز افزایش خواهد یافت. این بدان معنی است که یاریس در آینده اتومبیلی جذاب تر شده و خریداران بیشتری را به سمت خود جلب خواهد کرد.

پس از ۱۷ سال غیبت در مسابقات قهرمانی رالی جهان، یاریس WRC در ۱۹ ژانویه امسال در مونت کارلو رونمایی خواهد شد. این هاچ بک به موتور ۱٫۶ لیتری توربو ۴ سیلندر با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۳۱۳ فوت پوند گشتاور مجهز است.

هرچند قدرت موتور نسخه ویژه یاریس، فاصله زیادی با نمونه WRC دارد اما اگر وزن ۲۳۰۰ پوندی آن را مدنظر قرار دهیم قدرت ۲۰۷ اسب بخاری موتور کاملا بیش از حد مورد نیاز است.

[caption id="attachment_187763" align="aligncenter" width="700"]تدارک تویوتا برای نسخه پرقدرت یاریس تدارک تویوتا برای نسخه پرقدرت یاریس[/caption]

متاسفانه تویوتا جزییات فنی مانند مشخصات موتور و وزن یاریس پرقدرت را فعلا محرمانه نگه داشته است. اما به هر حال تا نمایشگاه ژنو این اطلاعات نیز روشن خواهد شد.

به جز مدل RS که در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی بصورت تولید محدود در ژاپن عرضه شد، تویوتا تاکنون نسخه پرقدرت ویژه ای از یاریس ارائه نکرده بود. این مدل ویژه می‌تواند گوشه هایی از مشخصات ظاهری نسل بعدی یاریس که بر روی پلتفرم TNGA تولید خواهد شد را نیز نمایان کند.

هنوز صبحتی از عرضه این هاچ بک سریع در بازار آمریکا به میان نیامده و باید دید آیا تویوتا بازاری محدود برای آن در نظر دارد یا خیر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =