کد خبر: 188093
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۸

یک سال از مصوبه مجلس برای دریافت گواهینامه بدون کارت پایان یا معافیت خدمت می‌گذرد، اما این مصوبه هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

با گذشت یک سال از مصوبه مجلس برای دریافت گواهینامه بدون تعیین تکلیف سربازی، پلیس راهور می‌گوید این قانون به دلیل اینکه با قانون دستگیری سربازان فراری تناقض دارد؛ اجرا نمی‌شود و افراد مشمول و غایب از خدمت سربازی نمی‌توانند گواهینامه رانندگی بگیرند. این در حالی است که نمایندگان مجلس بر این باورند نمی‌توان به صرف نداشتن پایان خدمت مانع داشتن گواهینامه و رانندگی افراد شد.

به گزارش اخبار خودرو ، سال گذشته نمایندگان مجلس لایحه دریافت گواهینامه بدون تعیین تکلیف سربازی را تصویب کردند. بر اساس این مصوبه، داشتن کارت پایان خدمت نمی‌تواند مانعی برای داشتن گواهینامه رانندگی باشد.

تا پیش از این دریافت گواهینامه صرفا با ارائه کارت پایان خدمت امکان‌پذیر بود. با تصویب این طرح موتورسواران و رانندگان وسایل نقلیه بدون انجام خدمت سربازی و تنها با داشتن ۱۸ سال سن می‌توانستند گواهینامه رانندگی دریافت کنند.

حالا یک سال از مصوبه مجلس برای دریافت گواهینامه بدون کارت پایان یا معافیت خدمت می‌گذرد، اما این مصوبه هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. به نظر می‌رسد مشکل اصلی اجرای این مصوبه مشخص شده است.

سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در تازه‌ترین اظهاراتش گفته است: «این قانون در حال حاضر اجرا نمی‌شود و کسانی‌که وضعیت سربازیشان را مشخص نکرده‌اند و مشمول غایب به حساب می‌آیند، نمی‌توانند گواهینامه رانندگی بگیرند.»

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به وضعیت مشمولان غایب سربازی برای دریافت گواهینامه گفت: «در مورد کسانی که مشمول غایب سربازی هستند، قانونی وجود دارد به نام قانون مکرر که بر اساس آن نیروی انتظامی موظف است مشمولان غایب را شناسایی و دستگیر کند و اقدامات قانونی لازم را در خصوص آنان انجام دهد.

این قانون از مدت‌ها قبل برای اجرا ابلاغ شده، در حال حاضر نیز در قانون جدیدی که مجلس تصویب و برای اجرا ابلاغ شده، آمده است کسانی‌که به سن قانونی می‌رسند حتی اینکه مشمول غایب هم باشند امکان دریافت گواهینامه را خواهند داشت.»

به این ترتیب مشخص شد عدم اجرای این قانون مربوط به نیروی انتظامی است. این سازمان معتقد است بین قانون مصوب مجلس و قانونی که قبلا درباره دستگیری افراد مشمول و غایب به این نیرو ابلاغ شده، تناقض وجود دارد.

بر همین اساس سردار مهری می‌گوید: «اگر بنا باشد هر دو قانون اجرا شود، یعنی اینکه فرد غایب برای دریافت گواهینامه مراجعه کند، پس از دریافت گواهینامه، از سوی پلیس برای تعیین تکلیف سربازی دستگیر می‌شود.»

مجلس: ایرادی به ما گزارش نشده است در همین حال روح‌الله بابایی صالح، دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس هم با اشاره به اینکه یک سال از تصویب این لایحه در مجلس گذشته است، به روزنامه «دنیای خودرو» می‌گوید: «تاکنون ایراداتی از این مصوبه به مجلس و کمیسیون اجتماعی داده نشده، اما هنوز اجرایی نشده است.

ضمن اینکه افراد زیادی پیرامون اجرایی نشدن این لایحه از ما سوال می‌کنند و در واقع دلیل آن مشخص نیست، قرار است بعد از بررسی برنامه ششم و روال عادی مجلس این موضوع توسط مجلس پیگیری شود.»

محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم با تاکید بر این موضوع که این مصوبه مشکل اجرایی ندارد به روزنامه «دنیای خودرو» می‌گوید: «با وجود اینکه بیش از یک سال از تصویب مصوبه دریافت گواهینامه بدون کارت پایان یا معافیت خدمت می‌گذرد اما هنوز اجرایی نشده و برای ما هم جای سوال است. البته اگر این مصوبه اشکال هم داشته باشد تا زمان برطرف کردن ایرادهای آن لازم‌الاجراست، اما در عمل این اتفاق نیفتاده است.» این نماینده مجلس با اشاره به اینکه کارت پایان خدمت، شرط دریافت گواهینامه نیست، توضیح می‌دهد: «سال گذشته این شرط حذف شد و دلیل آن این بوده است که این افراد بدون داشتن گواهینامه رانندگی می‌کنند و مشکلات زیادی به وجود می‌آورند. کافی است این افراد تصادف کنند، در این صورت با این اتفاق مشکلاتی برای خود و اطرافیان به وجود می‌آورند و هزینه‌های زیادی روی دست بقیه می‌گذارند.»

وی با اشاره به اینکه تاکنون موضوعی مبنی بر داشتن ایراد در این قانون به مجلس داده نشده است، توضیح می‌دهد: «مسئولان مربوطه باید توضیح کافی نسبت به اجرایی نشدن این قانون بدهند و اگر مشکلی وجود داشت، بهتر بود در طول این یک‌سال مطرح می‌کردند تا برطرف شود.»

سال گذشته تصویب این طرح با واکنش نسبتا تند سردار موسی کمالی، جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح هم روبه‌رو شده بود.

وی گفته بود: «این مصوبه کارشناسی‌شده نیست و با اهداف و قوانین سربازی مغایرت دارد. این مصوبه علاوه بر این‌که میل و رغبت سربازی را کاهش می‌دهد، تامین کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح را با مشکل مواجه خواهد کرد.»

گفتنی است که برابر بند الف ماده ۱۰ از قانون خدمت وظیفه عمومی، اخذ گواهینامه رانندگی منوط به تعیین تکلیف خدمت سربازی است و زمانی‌که متقاضیان تکلیف سربازی خود را مشخص نکرده‌اند، امکان دریافت گواهینامه نخواهند داشت.

منبع : روزنامه دنیای خودرو

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 144
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    1
    گاهی که سریالهای تاریخی ساخته شده در باره رضاخان را می دیدم،علیرغم وجهه منفی ایشان ،شخصیت ایشان نوعی حس ترحم من را هم برمی انگیخت که شاید رفتار قلدرمابانه ایشان ناشی از آن ستاره ها و یونیفورم باشد که در ایشان این حس را بر انگیخته و انتظار دارد که مردم از اوامر ایشان نه بر اساس عقل و منافع خود بلکه بواسطه آنکه دستور صادر شده از سوی ایشان است تبعیت کنند .حال این برادران نیروی انتظامی که در اداره راه نمایی و رانندگی و نظام وظیفه هستند هم همین ویژگی را دارند اولی قانون مصوب مجلس را که حتما تصویب آن منطقی داشته با قلدری به سخره می گیرد تا مانع ضایع شدن دومی شود .و دومی می خواهد از سربازی که هشت سال غایب بوده و معلوم است از از چه طبقه اجتماعی است برای دادن یک تکه کاغذ بی ارزش به نام معافیت طلب پرداخت ارقام چند ده میلیون تومانی می کند.اما این برادران باید بدانند که هارت و پورت ایشان صرفا برای زیر دستان و در محیط پادگان کاربرد دارد .و نه سرباز غایبی که برطبق معیار هزینه و فایده به این نتیجه رسیده است که فراری باشد با این تشرهای شما مرعوب می شود و نه به مدت طولانی می توانید قانون شکنی کرده و جلوی اجرای قانون مصوب مجلس مملکت بایستید.
    • پوریا ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
      1
      واقعا حرف دل خیلی از مردمو زدین برادر عزیزم متاسفانه نظام یک پارچه ای نداریم به نظر من اگر خدمت مقدس سربازی اجباری هست باید برای همه باشه و تنها قانونی که مقدارکمی از مشکلات طبقه ضعیف جامه راحل میکرد همین گواهینامه بدون پایان خدمت بود
    • حمید ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
      والا اجرایی نشدن این قانون هزار و یک ایراد داره تا اجرایی شدنش. در ضمن برای جذب جوانان به سمت خدمت سربازی بهتر نیست تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفت؟ مثل افزایش حقوق سرباز یا خدمت در حوالی محل سکونت و ....
    • علیرضا ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
      آخه من موندم چه فرقی بین منی که قرار بوده معاف بشم به خاطر سه برادری و اون دوست عزیزی که یه سال زود تر از من قبل اینکه این قانون برداشته بشه معاف شده!!! چه فرقی بین منی که با نرفتن به سربازی قانون شکنی میکنم و اون سرهنگ ... که قانون تصویب شده ی کشور عزیزمون رو اجرا نمیکنه وجود داره!!! خدایا به تک تک نمازهایی که خوندم قسم تمام کسانی که باعث شدن از حقوق اجتماعی ام محروم بشم رو به هیچ وجه نمیبخشم نه من نه خانواده ام نمیبخشن ... ستاره های روی شونه هاشون پیش من پشیزی نمی ارزه وقتی خودشون چنین ...قانون کشور رو زیر پا میذارن
    • سعیداحمدی ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
      سلام اگه من از سربازی غایب شدان سرنوشتم اینجوری رقم خورد لانم صاحب دو فرزندام بخدا مستجرام هستم یه شوغل آزاد دارم خیلی روزها هم بیکارهستم بخدا نمیدونم باید چیکارکنم اگه بگم امسال پول لباس بچه هام نداشتم کارت سربازی ندارم حدقل تویه شرکتی کارکنم الان نزدیک ۳۲سالمه چراباید حدقل گواهینامه نداشت باشم حداقل میتونم مسافرکشی کنم تورخدا یه کارکنین من نمیدونم شمابگین اگه قرارباشه برام سربازی خرج زن بچمه کی باید بده
    • حمید ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
      چ بیاد چ نیاد همه در حال انجام رانندگی هستن و مشکلات در حال افزایش .مجلس هم با چند ادم بی سواد داره روندشو میبره جلو مردمم که همه چشم و ذهنشون کور
    • محمدمح ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
      درود بر ذهنیتت
    • محمدمح ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
      دروبر شما
    • مدیر سایت ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
      رئیس پلیس راهور ناجا در مورد اخذ گواهینامه از سوی مشمولان سربازی، گفت: پلیس پیگیری می کند تا این مساله رفع شود. اکنون ماده ۵۴ بیمه شخص ثالث و ماده ۵۸ که با هم مغایرت دارد. در ماده ۵۴ بیمه آمده کسانی که می خواهند گواهینامه بگیرند نیاز به کارت معافیت نیست اما ماده ۵۸ می گوید باید تمام سربازهای فراری، شناسایی و تحویل نیروی انتظامی شوند. اطلاعات بیشتر در لینک زیر : http://www.donyayekhodro.com/195657
  • خزایی از کرج ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
    1
    کسی به خاطر گواهینامه خدمت نمی ره ؟بدون گواهینامه پشت فرمان ماشین میشی نه و این کار باعث مشکلات زیادی برای خود شخص و مردم جامعه حایجاد میکنه
  • مهری ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
    اگرقانونگذاری وظیفه مجلس است ونیروی محترم انتظامی مجری قانون است پس چرا قانون گواهی نامه بدون خدمت رااجرانمی کنددرحالیکه مجلس وشورای نگهبان ورییس جمهور دستوراجرای ان راداده اند
  • امید ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
    نیروی انتظامی کی ......یه نظامی میگه کار مجلس کارشناسی نشده هستش نمیدونم چرا مجلس اونو نمیبره مجلس تا همه ی قوانین کارشناسی شده باشه متأسفم واسه ی همه ی آون نماینده ها کی قانون رو تصویب کردن یه نفر زورش از همه بیشتر
  • محراب ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    1
    سخنان سردار مهری و نیروی انتظامی واقعا جای تعجب دارد آیا سربازان غایب و فراری رو فقط هنگام مراجعه برای دریافت گواهینامه میتوان دستگیر کرد آیا نیروی انتظامی که اس مس و اخطار کتبی ب غایبین و فراری ها داد اطلاعی از محل سکونت این افراد ندارد که طبق گفته نیروی انتظامی اطلاع دقیق دارند . پس اینکه مسءله دستگیری رو هنگام دریافت گواهینامه عنوان میکنند عجیب است و خودشون به این نتیجه رسیده اند دستگیری بیش از دو ملیون و دویست هزار نفر که خود این افراد طبعا با خانواده هایی پیوند زده شده اند و افراد بیشتری درگیر این مسءله خواهند شد کار عملی و درستی نیست در نتیجه بیشتر بهانه و سنگ اندازی در راستای این قانون مجلس است که زمان بیشتری برای فروش خدمت پیدا کنند.
  • هادی ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    واقعن آگه کسی نظراینوداشته باشه که بره خدمت میره خدمتشومیکنه اگرم بخاد نره هیچوقت بخاطرگواهینامه نمیره دوسال خدمت بکنه میره براخودش بدون گواهینامه رانندگیشومینه.
  • سیاوش ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    بیچاره ما ملت که بخاطر لج بازی و ..... باید خواب خوش نداشته باشیم اونا که پول دارن میخرن اونایی هم که ندارن بیچاره تر از بیچاره ...من با ۳۶سال سن با زن و بچه باید چه خاکی بسرم کنم که بیکار نباشم حتی وقتی نمیشه مسافرکشی هم کرد.
  • ناشناس ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
    بله خب،آقایان هیچ‌ مشکلی تو زندگیشون واسه خودشون و بچه هاشونو فامیلاشونو هفت نسل آیندشون ندارن ک اینجور واسه خودشون میگن ن نمیشه،اینا خودشون اگه دراین رابطه مشکل شخصی داشتن کم تر از چند روز این قانونو تصویب میکردن،اینا چ میدونن درد مردم و مشکلات جوانان مملکت چیه،اینا... واسشون مهم نیس ک یه رایت ک نان شب زنو بچشو با ی ماشین بدون گواهینامه چطور درمیاره ...
  • رضا ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
    واقغاشرم اوراست که درکشوری که ادعای دمکراسی وازادی میکند مردمانش حق ندارندبدون اجازه ی دولتشان رانندگی کنندیامالک وسنددارچیزی شوند‌‌‌..کسانیکه از نمادحقوق شهروندی رونمایی کردندایا درجریان هستندکه نقض حقوق شهروندی بااعمال همین قانونهاست که چون کسی خدمت نرفته رانندگی نکند..اگرقانون براهمه یکسان است پس چرابه خانمهاگواهینامه میدهند.
  • ایرانی ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
    آقا خسته نباشید.یک سال مردم رو معلق گذاشتین باز نقض حرفاتون رو میزنین. تقصیری هم ندارین سواره هستین خبر از پیاده ها ندارین. از فقر و بیکاری چه خبر دارین..بابا اونی که داره دانشگاه میره مدرک میگیره سربازی هم یا میخره یا خدمت میکنه میره سرکار..اونایی که به هر دلیل سربازی نرفتن چرا نبایدگواهی نامه داشته باشن.شما حق رانندگی رو نمیگیرین حق ارامش رو میگیرین ازشون که بدون دغدغه نتونن رانندگی کنن.کل دنیا گواهینامه میگیرن بدون خدمت سربازی ایران چرا فرق داره.تجدید نظر کنین.
  • و ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
    دوستان اینا .... اجرا میشه أینا دارن با این حرفها زور خودشون رو میزنن
  • یه خسته ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
    یه خسته درحال انفجار با۳۵ سال سن خسته ازتبعیض وفقر نداری نمیزارن گواهینامه بگیریم خرید میلیونی هرچی هست برا پولداراست تواین مملکت باشه فشار بیارین چیزی واسه ازدست دادن ندارم به آخرش که رسید با۲۰ لیتربنزین نظام وظیفه تهران میرم خودم رو به آتش میکشم
  • عادل ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
    آخر سال شد خبری نشد گفته بودن آخر سال نو پس
    • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
      سلام اینا فقط بخاطر پول اقا یون عزیز پولی در کار نیست ما اگر پول داشتیم خدمت میخریدم
  • رهگذر ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
    اگە قرار باشه تکلیف خدمت سربازیشون مشخص بشه که بیان خدمتشونو بخرند کارشونو بگیرن دیگه چه نیازی به این قانون داره اخه ،یکی جواب اینو به من بده؟؟؟؟؟؟؟؟
    • مریم ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
      واقعا حرف حق جواب نداره
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
    کاش یازده سال زودتر اجرا میشد پنج سال تو زندون کنار خلاف کار ها نبودم لعنت به سنگ اندازها از ما که گذشت به فکر بقیه باشید چندتا بدون گواهینامه رانندگی میکنند اگه تصادف کنند دولت متضرر میشه اخرش که چی کسی که نرفته خدمت برای دریافت گواهینامه میره خدمت.. اگه واقعا خودتون رو خادم ملت میدونید هرچه زودتر اجرا کنید.
  • محمد ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
    من یکی از اولشم میدونستم که این طرح اجرا شدنی نیست چون ..... ،اصلا پشیزی درد من و شما براشون مهم نیست!!!!
  • اسحق ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
    ندادن که ندادن
  • م ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
    کی پس اجرای میشه
  • حمزه کریمی ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
    باسلام .چرا این طراح اجراع نمیشه یک سال رد شد گفته بودین تا اخرسال اجراع میشه اما نشد چرا؟خدا خیرتون بده اجراحش کنید بزارید حداقل دعاها مردم خوشحالی مردمی که به هر دلیلی نشده خدمت برن این دنیا اون دنیا پست سرتون باشه .خیلی خوبه یکم طعم فقر رو بچشین .انشالله که همه نیت شون فرج صاحب الزمان باشه
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
    هیچوقت همگی سر کارید
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
    واقعا سرکاریم یه کاری کردن که من یکی بخدا از زندگی خسته شدم
    • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
      اگه کسی بخاد که به کشورش خدمت کنه که میکنه مثل بزرگوار شهید حججی مگه کسی زورش کرده بود که رفت و بدنشو تیکه تیکه آوردن ما که سربازی نرفتیم حضرت عباسی مشکل داشتیم من به شخصی کلاس سوم راهنمایی پدر مرد خرج دو برادر ویک خواهر رو دوشم بود چکار میگردم صاحبم نداشتم که برام کاری کنه کارت معافی بگیره اصلا به این چیزها فکر نمیترسم جز مشکلات و بدبختیم شما چه میدانید من چه کشیدم الان که ازدواج کردم بچه دارم ویرایش خونه واین حرفا..... من باید تا آخر عمر از همه چی از جمله گواهی نامه...... اینا بی نصیب باشم این انصاف این حقه منه که با بدبختی بزرگ شدم و اصلا پدر مادری به چشم ندیدم خودم در سن پایین پدر شدم مسوولیت به دوشم افتاد ناخواسته............
  • مریم ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    اولا سربازی چه ربطی داره به گواهینامه گرفتن؟؟؟ قانون سربازی و معافی برای خروج از کشور و یا استخدامی خوبه ولی خب بابا میخوان رانندگی کنند اینکه جای نگرانی نداره.... دوما مجلس نماینده مردم هست، طبق نظام جمهوری اسلامی و مردم سالاری، وقتی مجلس قانونی رو تصویب میکنه و دولت هم ابلاغیه میده، نیروی انتظامی داره با این کارش هم دولت و هم مردم رو زیر سوال میبره..... پس شعار دولت و ملت همدلی و همزبانی فقط واسه مردمه که دهنشون رو ببندن؛ مسئولان چی؟؟؟؟ بابا الکی نیست مجلس قوه مقننه هست وکیل مردم هست چرا به حرفش اهمیت نمیدن به نیروی انتظامی چه ربطی داره وظیفه شه فقط اجرا کنه
  • مریم ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
    تقصیر مجلس هست و دولت، یک قانون تصویب میکنن ولی پیگیری و نظارت ندارن آقا به شما چه؟؟؟؟؟؟تو قانون رو اجرا کن.. مجلس هم شده وکیل الدوله نه وکیل الرعایا ثبت نام از جامانده های یارانه هم تصویب شده دو سال ولی کسی به روی خودش نمیاره که باید اجرا بشه ضرر هم واسه ما مردم بدبخته
  • سجاد ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
    اخه من که باید خرج مادر و خواهرم بدم و چون بابام طلاق نداده و رفته چندین ساله و معافم نمیکنند چی ها اخه چطور برم خدمت شما بگین کی مادر پنجاه خوردی و خواهرش ول میکنه .آهای مسئولین فکر ما گرفتار ها بکنید .اگه من بابام بود راحت میرفتم خدمت اما الان نیست و طلاق هم نداده مادرمو نمیتونم برم سربازی
  • mamali ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
    من یه جونم بدون هیچ پشتوانه مالی از وقتی هم یادم میاد سرکارم خوب الان باید دوسال از زندگیمو بزارم برم خدمت چون تو کشور من تا پایان خدمت نداشته باشی هیچ غلطی نمیتونی بکنی یه گواهینامه هم نمیتونی بگیری اونایی ک مسئولا بفهمید بخدا واسه ما یه روزم کار کردن یه روزه چ برسه ب اینکه دوسال بخوای از همه چی زده بشی بخدا ماهم حق زندگی داریم ماهم اینده میخوایم منی که هیشکی پشتم نیست وباید خودم زندیگمو بسازم چرا دوسال از کارم بزنم بعد دوسال ایا هنوز کاری واسم پیدا میشه که بخوام دوباره از صفر شروع کنم هیییی از چی بنالیم
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
    دوستان فقط ازطریق نمایندگان مجلس پیگیر باشید.چون رانندگی حداقل حق قانونی هستش برای هر شهروند ایرانی
  • جواد ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    رییس روئسا ک خودشون و بچه هاشون مثل اشراف زاده ها زندگی میکنن.چی میدونن ک تو این ملت کسانی هستن ک ب نون شب محتاجن.چی میدونن بسیاری برا نداری و فقر سربازی نرفتن.لعنت ب دل بی رحم.لعنت
    • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
      ازشون بپرسید فرزندان خودتون رفتن سربازی به خدا اگه رفته باشن مگه میزارن ما باید بریم آخرشم همه دزد معتاد برمیگریم به آغوش خانواده
  • ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    سلام مملکت قانون نداره اصلا
  • م ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    سلام هموطنان گرامی خسته نباشید.بنظر من بیخیال شید بهتره .وقتی به نماینده مجلسم جواب درستی نمیدن معلومه که ما سر کاریم.متاسم برا خودمو هموطنانم که اندازه افانیم ارزشی تو مملکت خودمون ندارین.افغانیایی که تو مملت ما راحت کار میکنن همیشه کار دارن راحت خونه وماشین میخرن گواهینامه میگیرن حتی نمیدونن خدمت چیه
    • صادق ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      شما روبه حضرت عباس قسم میدم اجرایی کنید شماروبه روح اقاصاحب الزمان بخدا۴تابچه دارم ۱۴ساله ازخدمتم گذشته اخه من پول ندارم بخرم باید چه گلی بگیرم سرم اقا بیاد منودستگیرکنید اعدامم کنید راحتم کنید بخدادیگه بریدم دیگه خسته شدم
  • يدنو ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    کسانی که منتظراین قانون هستش خیلی ....
  • amin ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    امام خمینى(ره):نماینده گان مجلس نباید از قشر ثرتمند مردم باشند چون نمیتوانند مردم رو درک کنن این جمله رو با طلا باید بنویسن سردر مجلس . که اگه ینفر همجنس ما اونجا بود دوسال پیش اجرا میشد و برادر من زندان نمیشد و این همه بدهى بالا نمیورد.متاسفم هرچند تاسف من فقط مال خودمه /کسى نمیشنوه تاسف من رو من که هیچ تموم ملت تاسف کنن کسى نمیشنوه
    • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
      من موندم اگه میگن که مشمولان دیگه خدمت نمیرن پس چرا با اشتغال تحصیل گواهی نامه میدن خوب انجوری هم که کسی نمیره سربازی حداقل سالانه بالای ده هزار نفر با نامه اشتغال به تحصیل گواهینامه میگیرن چرا کسی جلو این رو نمیگره من معتقد هستم تا برای بستگان یکی از مسعولین اتفاقی نیوفته این قانون اجرا نمیشه کافیه یکی بدون گواهینامه کسی رو بکوشه خداشاهده در ان واحد قانون در یافت گواهینامه بدون کارت پایان خدمت در عرض صدم ثانیه اجرایی میشه
  • علی ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    باسلام چرا حرف نمایندگان مجلس که حرف یک ملت است را نیروی انتظامی قبول ندارد با این حساب نیروی انتظامی جدا از جمهوری اسلامی است وجداگانه تصمیم میگیرد ما نه داریم معافیت بخریم نه شرایط رفتن به سربازی با این سن سال زن بچه مشکلات فراوانو در آوردن یک لغمه نان
  • رضا ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    لعنت به این قانون که اجراش نکردن اخرش
  • عباس ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    سلام به همه دوستان. داداشای گلم حساس نشین روی این موضوع. همه اینا که منم منم میکنن ... خوب میدونن هیچ کاری نمی تونن بکنن مجبور هستن به اجرایی کردن برداشتن کارت پایان خدمت یا معافی.
  • A.s ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
    آقا من ۲۷ سالمه، سربازی هم نرفتم و نخواهم رفت. حتا ب زور. یعنی چی آخه، یا باید بری ۲ سال مفتی کار کنی براشون، یا اگه نری کلن جزء آمار نیستی، حتا حق رانندگی هم نداری. یه ساله منتظریم اجرایی شه ک با قرض و وام و... ی ماشین بگیریم بریم کار کنیم و از کارگری در بیاییم. اخه ...
    • A.s ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
      والا با این وضعیت مرگ از زندگی راحت تره !
  • قاسم از چوکانلو ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
    این روستا هیچکی خدمت نرفته ولی همه ماشین. دارن بدون گواهینامه نصفشم زندان اب خنک میخورن ؟چرا.......ً............
  • س ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
    سلام
  • مظلوم و بدبخت ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
    خودتون رو کوچیک نکنید مسئولین به حرف کسی گوش نمیدن این ها تو رفاه هستند نمیدونن چی بین مردم میگذره
  • مرتضی ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    سلام واقعی اگه خدمتی که برای گواهینامه گرفتن باشه واقعا باید بهش اخسنت گفت ‌ کشور های دیکتاتور هم‌ اینجوری گرو کشی نمیکنن ازادی های فردی و اجتماعی رو ایشاله که مجلس بتونه تصویب کامل کنه و اجرایی بشه خدا برکت بده به زندگیشون مخالف های این طرح هم ایشاله برن زیر ۱۸ چرخ یا افتخار شهادت کسب کنن همه ار شرشون راحت شن
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    نمیدن که نمیدند این ده دوازده سال راچگونه رانندگی کردیم اینم روش
    • داریوش ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
      مجلس‌بایدپافشاری‌کنه‌ اجرایی‌شه‌‌من‌خودم‌ غایب‌خدمتم‌چه‌اجرایی‌شه چه‌نشه‌نمیرم‌ بزنم‌تورانندگی‌‌کسیو‌ناقص‌کنم‌ میشم‌تقصیرکار‌چون‌گواهینامه‌ندارم ‌نون‌خونوادمو‌دارم‌ازبغل‌رانندگی میدم‌چیکارکنم‌برم‌دزدی‌برم‌خلاف‌کنم ?
  • وحید ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    سلام خواهشن این قانون اجرا کنید ممنون شکر حق گر شغل ما رانندگیست غیرت زحمت اصول بندگیست گر نرفتیم ما شبی را خواب ناز رزق پاک خوردیم هستیم سر فراز
  • پویا ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    توی خیلی از کشورهای پیشرفته و متمدن دیگه سربازی اجباری ورافتاده و تنها یک ارتش حرفه ای دارند که خیلی کارآمدتر و بهتراز سیستم "خدمت وظیفه!!"ست. به بیگاری گرفتن جوانان ۱۸ ساله که اکثریت قریب به اتفاق آنان هیچ تمایلی به این "خدمت مقدس!!؟" هیچ به درد جامعه نمیخوره. آقایونی که هیچ کدوم از کارخای رضا خان رو تایید نمیکنن بخاطرمنافعشون این دکان "خدمت وظیفه عمومی"رو ملغی نمی کنن
  • پدرام ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    من ۱۲ساله بدون گواهینامه رانندگی میکنم بعداز این هم رانندگی میکنم پس بهتر اینه که قانونی که مجلس میگه باید اجرایی بشه مجریهای قانون اجراییش کنند و اینقدر چوب لای چرخ ما نندازید ما همگی زن وبچه داریم نزارید از کوچکترین چیزی که حق شهروندیمون است استفاده کنیم الهی هرکسی که باعث میشه این قانون اجرایی نشه. می‌سپارم دست خودت
  • رضا ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    عزیزان یه گروه تلگرام درست کنید همه بریم تو اون گروه راجع به این قضیه صحبت کنیم
  • محاق ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
    بانام خدا سلام؛ الآن داشتم می خواندم یک حس آینده در گذشته بهم دست داد...
  • م ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
    یعنی ما اقایان از خانمها کمتریم
  • محمد ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
    آقایان اجرا کننده چرا به رای نمایندگان یه ملت احترام نمیزارین؟ اجرای این طرح هم پول و بودجه می خواد؟ باید یه شکایت جامع بین المللی بنویسیم تا شاید مردم کشورهای دیگه به داد ما ایرانی ها برسن
    • سعید ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
      ول کن تا نیا اوستیسو گواهی نامه نیاشتیم ویاپس هم نیخم داشته بوم پا و سربازی هم نینم
  • محمد ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
    باید رهبر عزیزمون با اون کسانی که در راهنمایی و رانندگی به رای نمایندگان ۸۰ملیون ایرانی بی احترامی کردن برخورد قاطع کنه و اون هایی که سرپیچی از دستور کردن رو اخراج کنه
  • وحید ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
    سلام علیکم . آقایان مسئول کشور میخواهم چیزی را به شما یادآور شوم که آیا اعضای مجلس نماینده مردم نیستند؟ آیا حرف مردم اینقدر بی ارزش است ....... .......که باز هم مانع تراشی میکنید و امید به زندگی را از جوانان مملکت میگیرید. شما هیچگاه نمیتوانید جوان با این وضعیت را درک کنید زیرا شما با چنین مساله ای اصلا روبه رو نشده اید. بگذریم بنده خودم خدمت کرده ام ولی باعث تاسف و نشانه ضعف یک دولت است که چه چیز را به چه چیزی گره زده و این نشانه .... است که یک قانون دست به دست میشود ولی اجرایی نمیشود...به امید ظهور صاحب اصلی .
  • م.م ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    لااقل بیان از یک تاریخی مثلا متولدین ۵۷ تا ۶۸ را بگین بدون معافی و پایان خدمت گواهی نامه بگیرن چرا تر و خشک را میسوزانید
    • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
      چی میگی اقا واسه خودت دهه هفتادی ها پس چی؟؟
  • نيما ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    دیگه حرف دولت ریس جمهور ،،مجلس،،اخبار ،،همش الکی هستش ،،دیگه هیچ چیز شو باور نباید بکنین ،،،،،حرفشونو هیچی حساب نکردن ،،گواهی میخواین چیکار ،،کنین ،،،،،فقط یه گواهی،نامه کمه کاش این بود
  • امید ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    چرا گواهینامه باید یه موزل باشه واسه یه جوان که اگه نداشته باشش باید هیچ کاری نکنه وباید خدمت سربازی رو بره تا بتونه بگیره..این همه ادم بدون گواهینامه دارن رانندگی میکنن خدایی نکرده یکی رو زیر بگیرن چی میشه. میشن یه قاتل وتا اخر عمرشون بدبخت میشن وهم طرف مقابل
  • سروش ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    با سلام. از مسئولان خواهشمندیم طرح گواهینامه بدون نیاز پایان خدمت رو اجرا کنند.چون تایید، تصویب و بیان آن در صدا و سیما،سایتها،روزنامه ها و ...توسط خود برادران مجلسی و راهور باعث شد که مردم امیدوار شوند.اما عدم اجرای آن باعث تبعات منفی برای خود مسئولان می شود و باعث شکاف بیشتر بین مردم و مسئولان می شود ک رفع آن غیر ممکن است.خواهشمندیم پیگیری مستمر و موثر شود و مشکل جوانان مظلوم ایران زمین حل شود.درود بر ایرانیان واقعی
  • Arash ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    چ تاریخی میخاید این قانونو تصویب کنید من الان گواهی نامه ندترمو دارم‌رانندگی میکنم سربازی هم نمیتونم برم باید خرج خانوادمو درارم بردارید این قانون مسخررو خدمت برم یا نرم چ فرقی ب حال این مملک داره
  • مجید ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    اقا توروخدا تصویبش کنین.زندگیم داره ب طلاق کشیده میشه.ماشینمو گرفتن پارکینگه. چطوری شکم خانوادمو پر کنم؟ خودشون جای گرم میخوابن بفکر ملت بیچاره نیستن.لطفا سال جدید تصویب بشه
  • هدی ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    یکی نیست ...بگه ......بذار جوونای مملک برای یک لحظه شادباشن به ارزوشون برسن
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    اینها یک عمر دارنند به ملت دروغ میگوىند ؟این هم یک دروغ دیگه ؟زیاد دلتونو خوش نکنید ؟عمرا اگر تصویب بشه
  • اشکان ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
    دیگه گند همه چیو درآوردن من که چشمم از اول آب نمی خورد این قانون اجرایی بشه کی خلاص میشیم از شر اینا نمیدونم
  • اميرعلي ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
    مسخرست من خودم الان ٣ساله بدون گواهینامه دارم رانندگی میکنم تصویب بشه بهتره چون بعدا بدبخت نمیشیم
  • لرستانی ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
    کسی از مسئولین کامنت هایی که گذاشتید مطالعه نمیکنن یا اصلن سری به این وب گاه نمی زنند اینقدر خواهش نکنید از اینها اون بالا نشین های ملت نمیگذارند اجرا بشه هر کی تایید میکنه بگه (الله اگبر)
  • مسعود ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
    سلام به سران کشور بگین میخاید اصلا ما که گواهینامه نداریم رو دسته جمعی اعدام کنید که همگی راحت بشیم!!!!!!!!!!!!!!!!
  • جلال ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
    این کارتون هیچ ارزشی نداره و فقط دارین یه عده ادمو بد بخت میکنین جون یه عده رو میگیرین یه عده قانون شکن تحویل جامعه میدین من خودم با اینکه گواهینامه ندارم ۷ ساله رانندگی میکنم درسته تسادف نکردم ولی این دلیل نمیشه گواهینامه لازم نداشته باشیم
  • صاد ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
    باسلام اقا به حضرت عباس بعد از۱۷سال کارگری بدبختی با۴تافرزندماشین خریدم جرات ندارم ازشهربزنم بیرون چرااجرای نمیکنیدچراخوشی ارماوفرزندانمان میگیرید
  • امیر ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
    میشه پنج سال غیبت رواجراکنین ماروراحت کنین
  • سعید ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
    چرا اجرا نمیشه
  • رضا ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    خدایا مارو از دست اینا نجات بده. دارن مردم .... .فقر و بیکاری و گرانی و تبعیض و قانونگریزی و پارتی بازی و.... دیگه چی بگم. خدایا به دادمون برس.
  • کامی ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    باسمه تعالی سلام: از تمام مسئولان کشوری و لشکری خواهشمندیم،که طرح گواهینامه بدون پایان خدمت رو اجرا کنند یا،با پیگیری و تلاش در اجرای آن تلاش کنند.اگر با دید منطقی نگاه کنیم بایستی اجرا گردد.اگر اجرا نشود یا اجرای آن به تعویق بیفتد ما جوانان از شما دلسرد خواهیم شد و پیامدی منفی که همان پاشیده شدن بذر بی اعتمادیست رخ خواهد داد.ما گروهی ۱۸نفره هستیم که در یک پیام از شما خواهشمندیم به زودی طرح اجرا گردد.مطمئن باشید نتیجه کمک به جوانان مثبت خواهد بود.که باعث انسجام و وحدت ملی خواهد شد.با تشکر. گروهی ۱۸نفره که خواهان اجرا شدن طرح گواهینامه بدون پایان خدمت هستند.
  • الهام ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
    سلام.ما تازه ازدواج کردیم اما شوهرم گواهینامه نداره اگه میشه اجر اش کنید دیگه
  • فاروق ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
    تو رو خدا اجراش کنید چرا تو این مملکت کسی بفکر ما نیست اقا ما تو خونه مریض داریم ما قشر ضعیف جامعه مشکل داریم میفهمید مشکل داریم مشککککککل
  • م ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
    هیچکس ازدرد دل ما خبر ندارند من با ماشین کارمیکنم میخام بفوروشمش ازفردا برم ... دیگه گواهینامه نمیخاد زنو بچه نداشتن حالیشون نمیشه
  • نعیم ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
    سلام قانون تصویب گواهینامه بدونه پایان خدمت یعنی به ملت نیکی کردید و کار نیک یعنی به خودتون نیکی کردی در صوری اسرءا بخونید
  • بختیاری4 ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
    بابا اجرا کنید خسته شدیدم اندازه نخورد اعتماد داشتیم اونم داره از بین میره بهتون
  • فاروق ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
    دوستان همه به حاجی دلیگانی پیام بدید حاجی قول داده حتما پیگیری کنه همه بهش پیام بدید
  • فاروق ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
    حاجی دلیگانی نماینده مجلس قول دادن کاری کنن هر چه زودتر پیگیری کنن با ایشون در تماس باشید تا زودتر پیگیری کنن
    • بهراد ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
      چجوری پیاممونو بهش برسونیم؟
  • فاروق ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
    دوستان مطمئن باشید اجرا میشه فقط دیرو زود داره
  • بختیاری4 ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    بابا ترو خدا اجرا کنید روزی هزار تا جوان میفتن گوشه زندون
  • یاسر ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    خدا کنه بشه
  • دلیران بختیاری ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    سلام این روز ها فقط نگاهم شده به همه ی سایت ها نگاه کردن..جواب دل سوخته برشته های مادر هایی که بچه هاشون افتادن زندان به علت بی گواهینامگی پای کسانی که مخالفت میکنن و جلو این اجرایی رو میگریرن ...از مدیر سایت تشکر بسیار دارم .که نظر های مارو میزارید ..خلاصش کنم نکنید این کارو..بلخره جواب خدا رو پس میدید ما که از همه چی محروم هستیم عمرمون به باد رفته ولی الان روز به روز جوان های بد بخت میفتن زندان خدا یا خودت یه کاری کن .مرسی از مدیر
  • هادی ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    ...اگه اجرا شد که شد نشد ما دل سرد میشیم و هیچ چیز از شورا نگهبان و بقیقه رعییس های الکی رییس قبول نداررررریم پس مارو دل سرد نکنید
  • هادی ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    بله بااااااید اجرا کنند حرف شما درس است تصویب شده باید اجرا شود
  • م ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    پس چی شد
  • داوود ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
    اقا من ایست خدمتم هنوزم مشکل قضایی دارم میتونم‌ برای گواهینامه اقدام کنم
  • سعید ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
    ماگروه ۱۵ نفر هستیم همه جوان جان مادرتو اجرایش کنید مردیم از این همه خلاف والا میخواهیم ساده زندگی کنیم گواهینامه را بدون کارت بکنید همه موافقت کردند ولی هیج جوابی به ما ندادی
  • هادی ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    داداش ها این قانونه قاااانون حتما اجرا میشود مجبوران اجراش کنن مگرنه سه میلیون جوان دیگه دل سرد میشن واگه دل سرد شن خیییییلی بده اقای مهری من مطمعنم که فرزندان شما هم خدمت نرفتن یا اگه رفتن با بهتربن شکل ممکن .پس تکلبف منی که خرج ۱۰نفرو باید بدم جیه..یعنی من ایرانی نیستم شمت بیا خرج خونوادمو بده بعد بفرستم جنگ هم میرم..لطفا کوتاه بیاین میدونی روزی چند جوان میفته زندون..باعث خسارت به خودش دولت خونوادش .و و و بیایید و این چیز ناچیز را بزارید جلو راه جون ها گواهینامه رانندگی ربطی به خدمت نداره..من الا۳۴سالمه همیشه خیلی چیز ها رومون بسته بوده واسه خدمت نکردن یکی نیس بگه اخه منم عاشق اینم که به دولتم خدمت کنم ولی نه به شرط این که بچم از گشنگی بمیره..یعنی شما حاظری بچه ی من بمیره بعد بیام اونجا پا بکوبم.اگه کسی باشه ماهیانه خرج زن بچم ننه بزرگم بده من میام منت میکشم خدمت میکنم..خیالم اسوده میشه..ولی اینجور که حتی گواهینامه که حق همه ملت نمیدین با این که لازم الجراس خلاصه اینو یکم اجرا کنین ممنون
  • امیر ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    سلام دوستان حاجی دلیگانی دوروز پیش تو مجلس گفت که باید هرچه زوتر نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی به این موضوع رسیدگی کنن
    • مهدی ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
      برید خدمت بابا دوسال چیزی نیست که
  • پويا ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    کاش زودتر اجرا بشه، چون دود نشدنش تو چشم همه میره، کسی که نتونه گواهینامه بگیره فکر کردید میره خدمت؟ خیر بدون گواهینامه رانندگی میکنه مثل من که ٣ ساله بی گواهینامه رانندگی میکنم، بد خدا نکنه بی گواهینامه با ماشین یا موتور بزنی ادم بکشی، پول دیه باعث میشه خانواده طرف از هم بپاشه، تو رو خدا انقدر به فکر خودتون نباشید، هرکاری میخواید بکنید هر چقدر میخواید پول و حقوق های نجومی بگیرید و اختلاص و ... فقط تو رو خدا مردم مظلوم رو اذیت نکنید، بسه دیگه زورگویی. یه جوان چه خدمتی بهش شده که ٢ سال مجانی خدمت کنه؟
  • سعید ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    سلام ، هنوز معلوم نیست این قانون کی اجرائی میشه ، از نمایندگان مجلس خواهش میکنم پیگیری کنن ، خیلی از ماها داریم خرج زن و بچمونو از رانندگی در میاریم ، حقمون نیست خدایی نکرده با یک اتفاق و نداشتن گواهینامه ، همین زندگی داغونمون ، داغون تر بشه و از هم بپاشه ، خواهشن رسیدگی کنید تا این قانون هر چه سریعتر اجرایی بشه ، با تشکر
  • ali ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    نخواسته مانمیریم مقدس
  • احسان ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    واقعا من موندم دیگ این ها چی میخان ب ما بفهموند بابا خسته شدیم می‌فهمید خودشون اون بال بال ها خوش هستن نمیدوند مردم هم هستن ک دارن ب خاطر تصمیم ... این زجر تحمل می‌کنند بس نیست این بدبختی آوارگی دیگ این قانون های زور میزارین ک چی بشه .... بعد دلتون خوشه ماه ۹۰هزار بهشون میدین آقای ک اون بال هستی این ۹۰هزار پول توجیبی بچه آت هم نمیشه آون موقع تو به سربازی میدی ک با چ بدبختی هر روز از دیروز آون زره زره آب میشه
  • احسان ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    فقط این بدون اون آقای ک این تصمیم ها رو میگیری اگ حرف واقعا حق باش
  • علی ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    شورای نگهبان اعلام کرد کسانی که پایان خدمت از دادن رای محروم است
  • محسن ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    اگه ..... باید اجرا کنن..چه خوانواده هایی من میبینم که هنوز چشم به راه این قانونن
  • عباس ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
    شما چقد،ساده هستید،من رفتم خدمتم را قصتی کردم ۱۳۶۰۰ میلیون بود ۵۵۰۰میلیونشو دادم نامه دادن برای گوایی نامه تو سیستم اموزشگاه میزنه مشمولم هنوز خدا خوش میاره اخو چقد ضلم من این پولو رفتم قرض کردم لطفأ رسیدگی کنید،
  • هادی ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    اجررااااا کنید دیگه خسته شدیدم خسته
  • هادی ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    داداش ها کسی چیزی دستگیرش نشده به منن بگه کی اجرا میشه کور شدم بس نگاه سایت ها کردم
  • هادی ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    کسی خبری از اجرایی شدن این نداره
  • یاسین ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    من سربازی نرفتم گواهینامه منو بدین
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    سلام دوستان به نظر مه ای قانون اجرا نمیشه . ..
  • محمد از گلستان ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    اینا بدون پایان خدمت گواهینامه بدن یا ندن ... منکه الآن ۲۳سالمه سرباز فراری ام خرج خونوادرو میدم ۵ساله بدون گواهینامه رانندگی میکنم... چندبارم با مامورا درگیری داشتم شدم و جریمه هم شدم ولی ارزششو داشت و داره... محتاج نیستم از دولت گواهینامه بگیرم. اگرم خدایی نکرده تصادف کنم .. دولت رو مقصر میکنم ...
  • علی پلنگ ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    جایی زندگی میکنیم که کار هنرمند مجاز نیست خواننده جاش تو زندانه تتلو رو میگم مغز ها و نخبه هامون در حال فرار از کشور اختلاص های میلیاردی آزادانه میگردن دختر ۲۳ ساله میتونه گواهی نامه داشته باشه ولی پسر ۲۳ ساله نه عامل این همه افتضاح رو خودتون قطعا فهمیدین نیازی به گفتن من نیس تا چند سال بعد به این زودی ها خیلی نزدیک آرزویی خواهیم داشت که کشوری مثل در حد افغانستان پاکستان همینچین کشوری باشیم رفیقی دارم فوق لیسانسه فیزیک هسته ایست واسه رشته تحصلیش کار نیست با کمبود امکانات و فقر میتونه بمب هایی بسازه که ۱ منطقه رو نابود کنه ولی کارش شده مسافر کشی با ماشین قانون قانون جنگل است
  • علی پلنگ ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    بدی خوبی دیدین مارو حلال کنین
  • الهام ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    سلام.چرا اجر اش نمی کنید قانون میذارید ،تصویب میکنید ابلاغ میکنید ،اجر اش نمی کنید این جور چیزها فقط تو ایران هست جای دیگه نیست ک.بگذریم.اجراش کنید تا شوهرم گواهینامه شو بگیره دیگه.
  • ر ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    من رفتم و تو خدمت فرار کردم کاری به گواهینامه ندارم قبلش گرفته بودم پدر و مادرم تو خدمت طلاق گرفتن معاف نمیکنن چون میگن تو خدمت بوده اینا تبعیض نیست؟ چجور مملکتیه جدی؟ بیخود نیست نصف جوونا قاچا قی میرن کشور های دیگه فقط پز این و میدین که فلان و بهمان و این چیزا چه ...؟چه کشکی؟ کجای دنیا که میگه درد مردمتو بجای اینکه کم کنی زیاد کن؟ بابا درست کنید مملکتو خدمت و اجباریش کردی که مردم فرار میکنن ازش کشور هایی که خدمت اختیاریه کسی نمیره؟ بخدا خدمت اختیاری بیشتر راغب میکنه مردم رو تا اجباری یکی نمیتونه کلی مشکل داره بخاطر یه کارت ۱۰ گرمی دو سال عمر خودش رو الاف مملکت باشه که چی؟ که بعد بره سرکار؟خب کجاست کارش؟ گور مدر کار اصلا دوسال عمر ادم بیخود نیره و هیچ منفعتی نداره هیچ کاری هم بعدش ازت برنمیاد برین فکری کنین که فکر باشه بابا انقدر دل مردم رو به درد نیارین توروخدا با این کارها
  • . ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    همه سرکاریم.???? ن پایان خدمتتونو خواستیم ن گواهینامه و... رانندگی میکنیم تا ببینیم خدا چی میخواد...????
    • محمد ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
      هروز هزار قانون اجرایی میشه چطور ه شب میخوابی صبح پا میشی قانون اومده یارانها باید قطع شه تا ظهر اجرایی میشه ولی یکسال میخوان گواهینامه بدن به مردم اجرایی نمیشه حیف حیف
    • محمد ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
      بزرگواری که دستور لغو میدی ایا خبر داری جونی که واسه خرجی خونش واسه هزینه زندگی مجبور میشه بدون گواهینامه بشینه پشت ماشین با یک تصادف باید سالها پشت میلهای زندون باشه زندگیش از هم نپاشونید اون سرباز اگه مشکل نداشته باشه واسه چی باید فراری باشه دلیل اینو پیدا کنید بنده با دو فرزند واجاره خونه و هزار بدبختی چطوری برم خدمتم بخرم یا ادامه بدم هیچ میدونین با تاخیر یک ساله این قانون تا بحال چند زندگی پاشیده شده خدایا خودت کمک کن
  • محمدمح ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
    آقا چرا قانون اجرا نمیشه?
  • محمدمح ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
    آقا مگه شما .... که قانون اجرا نمیکند?
  • علیرضا ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    اقا پس کی این قانون را اجرا میکنید . تکلیف همه رو .روشن کنید دیگه همه بلاتکلیف هستند .کجای قانون نوشته گواهینامه ربطی به پایان خدمت داره.
  • احمدرضاعبدی ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    نمایندگان رادراخرین روزهای سال بادادن حقوق ۲۵میلیون خریدن توری که دیگه ازاون روز به بعد فراموش کردن گواهینامه بدون پایان خدمت
  • امین ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
    حتما باید یکی که دوس داره رانندگی کنه بدون گواهینامه رانندگی که تنها دلیلش نداشتن پایان خدمته بشینه پشت فرمون،اونوقت یه اتفاقی بیفته و بزنه به یکی شاید فوت کرد قتل عمد حساب بشه ،ودلیلش فقط و فقط این باشه که خدمت نکرده؟اونوقت کی دلش میاد بزنه زیر چارپایه؟یه مادر داغدار شده یکی دیگه رو کی دوس داره داغدار کنه ؟شاید اون یه نفر خرج خانواده میده ،اونوقت کی دوس داره یه خانواده رو بی خرجی و تکدی گری کنه؟یعنی انصافه ؟ من نمیدونم اونایی که می دونم بگن .
  • علیرضا ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
    1
    سلام خبرگزاری ایسنا امروز با سردار موسی کمالی صحبت کرده گفته به امید خدا به همین زودی اجرا میشه
  • مدیر سایت ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    1
    رئیس پلیس راهور ناجا در مورد اخذ گواهینامه از سوی مشمولان سربازی، گفت: پلیس پیگیری می کند تا این مساله رفع شود. اکنون ماده ۵۴ بیمه شخص ثالث و ماده ۵۸ که با هم مغایرت دارد. در ماده ۵۴ بیمه آمده کسانی که می خواهند گواهینامه بگیرند نیاز به کارت معافیت نیست اما ماده ۵۸ می گوید باید تمام سربازهای فراری، شناسایی و تحویل نیروی انتظامی شوند. اطلاعات بیشتر در لینک زیر : http://www.donyayekhodro.com/195657
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
    1
    بهتره گواهینامه رو بدن من دوازده ساله بدون گواهینامه شب و روز تو جاده هستم و مشکلی هم نداشتم
  • مهران ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    با سلام به مسئولین محترم ازشما خواهش میکنم این مصوبه مجلس رو اجرا کنید دعای خیر مون پشت سر شما هست
  • الهام ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    حاجی دلیگانی گفتند ک قطعا مشکل ب زودی حل میشود.
  • حسن ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    سلام من بک کارگرم تور خدا این طرح رو اجرا کنید چون خیلی ها بدون گواهینامه رانندگی میکنن ونمیدوننن چه خطراتی گریبان انها میشود و چقدر برای بقیه خطر افرین هست تورو خدا فرقی بین اقایان وخانم ها درداشتن گواهینامه ومدارک مورد نیاز برای گرفتن گواهینامه نگذارید
    • محمدمح ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
      اجرا نکردن مصوبه مجلس یعنی ...
  • محمدمح ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    اجرا نکردن قانون یعنی ...
  • امیر ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
    1
    خودشون هم قانون دور میزنن ان وقت دم از قانون میزنن .مجلس میگه ناجا ناجا میگه مجلس باید حلش کنه مردم مسخره خودشون دارن
  • سپهرایرانی ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    ... من الان ۱۰سال ازخدمت فراری هستم داغون شدیم بخاطر نبود گواهینامه رفتم نصاب ماهواره شدم آن وقت پلیس امنیت ریخته منزل ما من برده دادگاه بعد زندان فرستادن بعد نبود گواهینامه باعث بیکاری من شده مجلس قانون تصویب کرده.... اگه به من گواهینامه بدهند من دیگرنصب ماهواره نمیکنم میرم با ماشین کارمیکنم به فکر ما باشید بخدا زنم ازمن جداشد سردار نیروانتظامی فکرمن جوان چرانیستی ؟
  • جواد؟ ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    2
    دوستان اجرامیشه بعد شهریور.منتظرن خرید خدمت تموم بشه
  • امیر ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    2
    اگه اجرا شد که چه بهتر اگه نشد .... میریم بدون گواهینامه رانندگی میکنیم مگه قبل از این بدون گواهینامه رانندگی نمی کردیم خخخخخخخ
  • رضا ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    2
    سلام دوستان این موضع فک نکنم اجرا بشه چون واقعا اگه اجرا بشه کسی دیگه خدمت نمیره خودتون فکر کنید که اجرا بشه دیگه خدمت میرین؟واقعا هم اجرا شدنش هم کار زیاد درستی نیست چون اونایی که رفتن یا نرفتن باید یکی باشن قانون برای همه باید باشه مثال من که رفتم دوستم که نرفته نیاد بگه خدمت رفتی چه کار کردی .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =