کد خبر: 188810
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

آئودی باوجود بداقبالی‌های اخیر خود در مسابقات استقامت، همچنان در زمینه‌های دیگر فعال بوده و بنا بر تازه‌ترین اخبار، قصد دارد علاوه بر حضور مستمر در DTM و پیشروی در فرمول E، رسماً به مجموعه مسابقات رالی جهانی FIA هم وارد شود.

به گزارش اخبار خودرو ،البته ماتیاس اِکستروم (Mattias Ekstrom) طی چند سال گذشته با مدل S1 EKS RX Quattro آئودی در مسابقات شرکت کرده، اما حضور وی با نام شخصی خودش بوده و هیچ‌گونه ارتباط رسمی و مستقیم با کمپانی نداشته است. اِکستروم تاکنون عناوین زیادی ازجمله قهرمانی فردی (رانندگان) و تیمی فصل گذشته مسابقات DTM را بدست آورده و به نظر می‌رسد با حمایت کامل تیم آئودی اسپورت و توسعه مدل S1 بتواند پیروزی‌های بیشتری را از آن خود کند.

دیتِر گاس (Dieter Gass) مدیر جدید بخش مسابقه‌ای آئودی می‌گوید: کار روزبه‌روز برای EKS در حال سخت‌تر شدن است، درنتیجه باید حضور رسمی‌مان را در World RX تقویت کنیم. این خودروساز با حضور در رالی جهانی، علاوه بر تیم‌های خصوصی و زیرشاخه‌های فورد و پژو، رقیب مستقیم کمپانی مادر خود، فولکس واگِن خواهد شد. رالی کراس جهانی (World Rallycross) برخلاف بعضی رقابت‌ها که تماماً در خاک ایالات‌متحده برگزار می‌شوند، اکثراً در اروپا و گاهاً در کانادا و آرژانتین پیش می‌رود و ازاین‌جهت جزو بهترین مجموعه مسابقات موجود در دنیاست. بد نیست اشاره کنم که تاکنون نام‌های بزرگی از دنیای خودرو پا به رالی کراس گذاشته‌اند: نِلسون پیکه (Nelson Piquet) و جاک ویلِنوو (Jacques Villeneuve) از رانندگان سابق فرمول یک؛ سِباستین لوب (Sebastien Loeb) و پیتر سولبِرگ از قهرمانان رالی؛ ماتیاس اِکستروم (Mattias Ekstrom) و تیمو شایدِر (Timo Scheider) از DTM؛ تانِر فوست (Tanner Foust) و کِن بلاک (Ken Block) از اساتید رانندگی نمایشی در آمریکا. [gallery link="file" ids="188812,188813,188814"] منبع:پدال  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =