کد خبر: 188819
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

و اینک این شما و این مدل ارتقا یافته لامبورگینی آونتادور. این سوپراسپرت که به نام S شناخته می‌شود مجهز به چهار چرخ فرمان پذیر بوده و باید دید عملکرد آن چگونه است ؟

به گزارش اخبار خودرو ، اگر آونتادور را با لبه های تیز فرض کنید نتیجه ای که حاصل می‌شود، مدل جدید S خواهد بود. این سوپراسپرت را باید گامی رو به جلو برای لامبورگینی برشمرد که جذابیت های ظاهری آن از همیشه بیشتر است. اما با توجه به قیمت ۲۷۷ هزار پوندی باید چیزی خاص تر از اینها داشته باشد.

[caption id="attachment_188820" align="aligncenter" width="700"]لامبورگینی آونتادور S لامبورگینی آونتادور S[/caption]

در تمام سالهای عمر صنعت خودرو هیچ چیز نتوانسته از جذابیت سوپراسپرت ها بکاهد و اکنون لامبورگینی آونتادور نسخه جدیدی را به بازار فرستاده تا این مطلب را ثابت کند.

این نسخه جدید که با پسوند ساده S شناخته می‌شود در کلیات شبیه به مدل استاندارد آونتادور است اما با توجه به تجهیزاتی جدیدی که دارد قیمتش به ۲۷۷ هزار پوند افزایش یافته است.

[caption id="attachment_188831" align="aligncenter" width="700"]لامبورگینی آونتادور S لامبورگینی آونتادور S[/caption]

به جز چهار چرخ فرمان پذیر، سیستم تعلیق و سامانه های الکترونیکی این لامبورگینی نیز کاملا ارتقا یافته اند و در نتیجه قدرت بیشتری را از دل موتور ۶٫۵ لیتری V12 بیرون خواهند کشید.

محصول جدید لامبورگینی قدرتی معادل ۷۳۰ اسب بخار و گشتاور ۶۹۰ نیوتن متر تولید می‌کند که شتاب صفر تا صد آن را به ۲٫۹ ثانیه و حداکثرش سرعتش را به نزدیک ۳۵۰ کیلومتر در ساعت می‌‌رساند.

آونتادور S از نظر آئرودینامیکی از ارتقا یافته است. با نگاه به طراحی عقب به ویژه با توجه به قوس چرخ یاد مدل افسانه ای کانتاش زنده می‌شود. دو لبه تیز در طرفین اتومبیل یک تشکیل حجمی جبعه مانند را داده اند باعث حرکت راحت تر جریان هوا خواهد شد.

[caption id="attachment_188835" align="aligncenter" width="700"]لامبورگینی آونتادور S لامبورگینی آونتادور S[/caption]

لامبورگینی ادعا می‌کند تغییرات اعمال شده موجب افزایش دانفورس (نیروی رو به پایین) در سرعت های بالا به میزان ۵۰ درصد شده است. و باله جدید عقب که بطور هوشمند در سرعت های مختلف تغییر مکان می‌دهد توانسته میزان درگ را تا یک چهارم نسخه استاندارد کاهش دهد.

در نسخه های قبلی سه حالت رانندگی استرادا، اسپرت و کورسا وجود داشت که در نسخه S حالت اگو نیز به آن افزوده شده است. در این حالت جدید کاربر میتواند تنظیمات موتور، گیربکس، گاز و فرمان را به دلخواه خود تغییر دهد و به نوعی دینامیک اتومبیل را سفارشی سازد.

بنابراین اگر شما خواهان یک موتور تندوتیز با تعویض دنده های سریع اما تعلیق نرم و فرمان هدایت پذیرتر هستید آونتادور S این امکان را به شما خواهد داد. این بهسازی ها موجب شده است سوپراسپرت جدید لامبورگینی همانقدر که در پیست پرقدرت است در شهر نیز ایده آل باشد.

[caption id="attachment_188828" align="aligncenter" width="700"]لامبورگینی آونتادور S لامبورگینی آونتادور S[/caption]

اما با همه این احوال شاخص ترین ویژگی فنی در نسخه S وجود چهار چرخ فرمان پذیر است که نه تنها به افزایش سرعت بلکه به بهبود ثبات و هندلینگ نیز کمک کرده است.

جهت حرکت چرخ های عقب در سرعت های پایین عکس چرخ های جلو است تا چابکی اتومبیل افزایش یابد و در سرعت های بالا هم جهت با چرخ های جلو است تا موجب افزایش پایداری خودرو گردد. و این تفاوت کلیدی آونتادور S نسبت به نسخه استاندارد است.

حتی در مسیرهای پر پیچ و خم کوهستانی و در شرایط بارندگی نیز به هیچ وجه احساس عدم تعادل نمی‌کنید. البته کنترل چابکی فوق العاده آونتادور نیاز به تجربه دارد.

مهندسان لامبورگینی اعتقاد دارند تاثیر فرمان پذیر کردن چهار چرخ مانند در ثبات مانند افزایش نیم متری فاصله بین دو محور است و البته بیراه نیز نمی‌گویند.

[caption id="attachment_188825" align="aligncenter" width="700"]لامبورگینی آونتادور S لامبورگینی آونتادور S[/caption]

علاوه بر پویایی آونتادور S جنبه های دیگر خودرو نیز دستخوش تغییر و بهبود شده است. چالاکی پیشرانه ۱۲ سیلندر افزایش یافته و کمک فنرهای الکترونیکی و تعلیق خودرو به مراتب نرم تر و واکنش پذیر تر شده اند.

با توجه به فرمان پذیر شدن چرخ های عقب سیستم فرمان بطور کامل تغییر کرده و اکنون فرمان آونتادور خوشدست تر و قابل پیش‌بینی تر از قبل می‌باشد.

اگر خواهان هیجان بسیار زیاد بوده و البته به رانندگی خود کاملا اعتماد دارید می‌توانید سیستم الکترونیکی ایمنی را خاموش کرده و مهارت خود را با آونتادور S محک بزنید. در مدل جدید گشتاور بیشتری به چرخ های عقب منتقل می‌شود و شاسی از پایداری بهتری برخوردار است.

[caption id="attachment_188821" align="aligncenter" width="700"]لامبورگینی آونتادور S لامبورگینی آونتادور S[/caption]

داخل کابین نیز شاهد بهینه سازی هایی هستیم. حالت نمایشگر پشت فرمان با توجه به حالت رانندگی انتخاب شده تغییر می‌کند و پدال های دستی تعویض دنده نیز از عملکرد نرم تری برخوردار شده اند.

در پایان باید گفت لامبورگینی آونتادور، خود یکی از بهترین محصولات خودروساز ایتالیایی در سالهای اخیر بود که در نسخه ارتقا یافته آونتادور S کیفیت رانندگی و جذابیت های بصری آن باز هم افزایش یافته است.

شاید این تحول و بهبود دائمی در دنیای سوپراسپرت ها باشد که در تمام این سالها جذابیت های آنها را حفظ نموده است.

[gallery link="file" ids="188835,188834,188833,188832,188831,188830,188829,188828,188827,188826,188825,188824,188823,188822,188821,188820"]

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =