کد خبر: 191626
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳

با اینکه بی‌وای‌دی F3 خودرویی تکمیل و تمام‌عیار نیست، ولی با توجه به قیمت خود می‌تواند امکانات رفاهی خوبی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار دهد.

باید قبول کرد بسیاری از خودروسازان سال ۹۶ را با عرضه خودروهای سدان کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان شروع می‌کنند و حداقل رقابت‌های جالب برای سال آینده در همین رده قیمتی آغاز می‌شود.

[caption id="attachment_191627" align="aligncenter" width="700"] عرضه به‌موقع بی‌وای‌دی F3 بازار را تغییر می‌دهد عرضه به‌موقع بی‌وای‌دی F3 بازار را تغییر می‌دهد[/caption]

به گزارش اخبار خودرو ، این روزها شرکت خودروسازی کارمانیا به عنوان نماینده بی‌وای‌دی در ایران برنامه دارد تا در بهار ۹۶، بی‌وای‌دی F3 جدید را به‌صورت مونتاژ داخل روانه بازار کند و برنامه صادرات این سدان را از نیمه‌دوم سال آینده آغاز کند.

چندی پیش در سفر به چین، آشنایی اولیه با این خودرو پیدا کردیم و تا حدی توانستیم شناختی از F3 جدید به‌دست آوریم. ولی اگر بخواهیم واقعیت را پیش‌بینی کنیم، این خودرو می‌تواند سال آینده موفقیت‌های چشم‌گیری را در بازار ایران به‌دست آورد.

زیرا F3 جدید قرار است در نسخه اتوماتیک با قیمتی حدود ۵۷ میلیون تومان و در نسخه دنده‌ای با بهای ۵۲ میلیون تومان به فروش برسد. خودرویی که در کنار سادگی طراحی، جذابیت به نسبت خوبی دارد. حال در نظر بگیرید که بهار ۹۶ این خودرو به بازار کشور بیاید و هنوز خبری از پژو ۳۰۱ با قیمتی کمتر از ۶۵ میلیون تومان در بازار ایران نباشد. از طرفی جک J5 هم با تمام محبوبیت خود فروش قبل را نداشته باشد. در این شرایط بازار می‌تواند به سمت F3 جدید حرکت کند.

در رده قیمتی این خودرو نیز تندر۹۰ پلاس وجود دارد که با توجه به کیفیت بالای ساخت و مونتاژ، احتمالا بخش عمده‌ مشتریان آن را نمی‌پسندند. وقتی هم که از نظر فنی و کلاس‌بندی اتاق F3 جدید را با رقبای چینی می‌سنجیم، به چری آریزو۵ می‌رسیم که قیمتی بیش از ۷۰ میلیون تومان در بازار ایران دارد.

ام‌جی۳۶۰ هم که به احتمال زیاد با قیمتی بیشتر از ۶۰ میلیون تومان به جاده‌های کشور می‌آید و در کنار کیفیت و اصالت برند به‌نسبت خوب آن در ایران، هنوز اتفاق‌های خاصی برای عرضه به‌موقع آن در ایران شکل نگرفته است یا حداقل مشتریان این بازه قیمتی، اطلاعات دقیقی در مورد خودرو و زمان عرضه آن در ایران ندارند. وقتی هم به مشخصات فنی F3 جدید نگاه می‌کنیم، تا حدی می‌تواند برای مشتریان ایرانی جذاب باشد. به‌عنوان مثال در تمام نسخه‌ها سان‌روف، استارت دکمه‌ای، تودوزی چرم مصنوعی، مانیتور، دوربین و سنسور پارک عقب، دوربین زیر آینه جانبی و... وجود دارد.

با اینکه بی‌وای‌دی F3 خودرویی تکمیل و تمام‌عیار نیست، ولی با توجه به قیمت خود می‌تواند امکانات رفاهی خوبی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار دهد.

همچنین پیشرانه ۵/۱ لیتری ۱۰۷ اسب‌بخار با گیربکس پنج‌دنده دستی و شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه می‌تواند کشش خوبی را به F3 جدید بدهد.

در کل می‌توان حضور این خودرو را برای کارمانیا به‌عنوان موفقیتی دیگر معرفی کرد و بی‌شک F3 جدید می‌تواند سهم خوبی از بازار را به نفع بی‌وای‌دی و کارمانیا در اختیار بگیرد.

شناخت کلی از بی‌وای‌دی F3 New F3 در بازار چین به عنوان یک خودروی بنزینی مورد استقبال قرار گرفته است و به عنوان یک خودرو اکونومی شناخته می‌شود. در سه بخش از کشور چین، این خودرو توانسته است فروش خوبی را تجربه کند.

از طرفی در برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا، F3 New مورد استقبال واقع شده و این روزها با مدل قبلی خود فروش خوبی را برای بی‌وای‌دی رقم زده است.

این خودرو بر مبنای پلت‌فرم تویوتا کرولا نسل نهم یعنی E120 طراحی و ساخته شده است و می‌توان گفت که اتاق به نسبت جاداری دارد. فاصله محوری ۲۶۰۰ میلی متر این نکته را به ما می‌گوید که این خودرو در فضای سرنشین می‌تواند مناسب تلقی شود و تا حد زیادی به عنوان یک سدان خانوادگی شناخته شود.

F3 New در بازار چین با پیشرانه ۵/۱ لیتری معرفی شده است که ۱۰۷ اسب بخارنیرو را با گشتاور ۱۴۵ نیوتون‌متر تولید می‌کند. زمان‌بندی سوپاپ‌های این موتور به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و آوانس و ریتارد آن با توجه به نوع گازدهی راننده برای کاهش مصرف سوخت تنظیم شده است.

در نسخه توربو، قدرت این موتور به ۱۵۱ اسب بخار می‌رسد و گشتاور ۲۴۰ نیوتون‌متری را تولید می‌کند. البته در حال حاضر فروش اصلی F3 New بر مبنای نسخه ۱۰۷ اسب بخار تنظیم شده است.

گیربکس این خودرو از نوع پنج دنده دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه است که با این مشخصات به بازار ایران عرضه می‌شود. البته خطوط طراحی F3 جدید تا حد زیادی ساده به نظر می‌آید ولی نگاهی دقیق‌تر نشان می‌دهد که حرکت قلم طراحان بی‌وای‌دی به سمتی بوده که نظر جوانان را در کنار خانواده‌ها به سمت خود بکشاند.

اصول طراحی این خودرو تا حد زیادی به‌روز به چشم می‌آید. در بخش جلوی خودرو شاهد هستیم که چراغ‌ها با دقت بالایی طراحی شده و از طرفی زیبایی خوبی به خودرو داده‌اند.

نوع سپرهای جلو و عقب نیز به شکلی طرحای شده که خطوط اسپرت روی آن دیده شود. مثلا زیر سپرها از خطوط تیزی استفاده شده که تا حدی حس اسپرت را به کالبد خودرو تزریق می‌کند.

همچنین طراحی عقب خودرو را می‌توان ساده و به نسبت زیبا دانست. در بخش عقب خودرو خبری از خطوط زیاد و چراغ‌های فضایی نیست. بلکه با طراحی ساده ای همراه هستیم که کمترین نقص در آن دیده می‌شود.

از نمای جانبی نیز مشاهده می‌کنیم که رینگ‌های براق و تراش خودرو حس اسپرت را به خودرو القا می‌کنند از سادگی طرح بدنه به واسطه رینگ‌های جذاب کاسته می‌شود.

وقتی در خودرو را باز می‌کنیم و به داخل کابین می‌رویم، می‌بینیم که با توجه به قانوق طراحی قرینه، جای‌گیری و اگونومی خوبی در کابین وجود دارد.

جای دکمه‌های شیشه بالابر و تنظیمات آینه دقیق انجام شده است و از طرفی غربیلک فرمان زاویه مناسبی را با دست راننده برقرار می‌کند. در برخی خودروهای چینی شاهد آن هستیم که زوایه فرمان به سبکی است که اکثر راننده‌های ایرانی با آن مشکل دارند.

تنظیم سیستم صوتی و تهویه در جای خوبی قرار دارد و راننده و شاگرد می‌توانند به راحتی آن را تنظیم کنند. در نسخه دنده ای از جایگیری دنده در نقطه نامناسب خبری نیست و تعویض دنده باعث سخت شدن دسترسی به برخی دکمه‌ها نمی‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =