کد خبر: 191680
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵

شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا که توسط مورگان فریمن، بازیگر صاحب‌نام اسکار که از حامیان مالی آن است، میهمانان اسکار را با مدل‌های X و S خود به فرش قرمز این مراسم رساند.

اسکار بهترین فیلم خارجی سال ۲۰۱۷ به فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی رسید تا ایرانی‌ها امسال برای دومین‌بار طعم خوشحالی را با فیلم این کارگردان برجسته کشور بچشند.

[caption id="attachment_191681" align="alignleft" width="345"]آئودی و تسلا تماشاگر پیروزی فرهادی در اسکار ۲۰۱۷ آئودی و تسلا تماشاگر پیروزی فرهادی در اسکار ۲۰۱۷[/caption]

اما اتفاق خودرویی مهم اسکار امسال این است که علاوه‌بر این که کمپانی آئودی سرویس‌‎های حمل‌و‌نقل میهمان‌های قبل از مراسم را برعهده داشته، میهمانان هم با لیموزین‌های کمپانی تسلا به این مراسم آمده بودند تا نام صنعت خودرو در مراسم مهم‌ترین جایزه سینمای جهان بدرخشد.

به گزارش اخبار خودرو ، مراسم اسکار یکی از مهم‌ترین رخدادهای بزرگ سینمایی جهان است و هر سال در بیش از ۱۰۰ کشور جهان به‌صورت زنده پخش می‌شود.

این مراسم توسط آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک آمریکا برگزار و به بهترین آثار سینمای جهان جوایزی اعطا می‌شود. بامداد دیروز مراسم هشتاد و نهمین اسکار با خبرهای خوب برای ایرانی‌ها به پایان رسید، انتخاب فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی، به‌عنوان بهترین فیلم خارجی‌زبان و گرامیداشت یاد عباس کیارستمی، کارگردان معروف کشور که مدتی پیش درگذشت.

در بخشی از این مراسم، ویدئویی پخش شد که موضوع آن هنرمندانی بود که در سال ۲۰۱۶ درگذشته‌اند که در بخشی از این ویدئو به کیارستمی هم اشاره شده بود.

آئودی و تسلا حاضران خودرویی اسکار در کنار تمام اتفاق‌های مراسم اسکار امسال، اتفاق خودرویی مهم این مراسم حضور پررنگ کمپانی آئودی بود که در طول یک هفته میهمانی‌های مربوط به اسکار با هدف ایجاد آگاهی و ارائه تصویر جذاب از این برند خودرویی به میهمانان این مراسم سرویس رایگان می‌داد.

آئودی شرکتی است که بین همه خودروسازان جهان بیشترین توجه را به حمایت از رویدادهای ورزشی و هنری دارد و شاید به‌همین دلیل صاحب یکی از قوی‌ترین تداعی‌ها در بین همه خودروسازان است.

در کنار آئودی که حمل‌و‌نقل میهمانان قبل از مراسم اسکار را برعهده داشت، شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا که توسط مورگان فریمن، بازیگر صاحب‌نام اسکار که از حامیان مالی آن است، میهمانان اسکار را با مدل‌های X و S خود به فرش قرمز این مراسم رساند.

امسال یکی از شرکت‌های خدمات خودروهای تشریفاتی مخصوص این مراسم، خودروهای قبلی خود را با مدل‌های شرکت تسلا عوض کرده بود.

خودروهای مدل «رودستر تسلا »، مدل‌های X و S و مدل ۳ از مهم‌ترین تولیدی‌های این شرکت هستند. مدل X چهار در شاسی‌بلند دارد و مدل S اولین محصول چهار در این شرکت است.

گفته می‌شود سال گذشته فریمن با کمک واسطه‌هایی که دارد، توانسته بود قرارداد‌های موفقی برای تسلا ببندد و قسمتی از حمل‌و‌نقل میهمانان به مراسم اسکار را به عهده گرفته بود.

گفتنی است که در دوره‌های قبلی اسکار شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان ازجمله هیوندای و مرسدس‌بنز هم حضور چشمگیری به‌عنوان حامی و ارائه‌کننده سرویس‌های حمل‌و‌نقل برعهده داشتند.

فرهادی هم‌تراز با بزرگان سینمای جهان اعطای دومین جایزه اسکار به فرهادی مقارن شد با فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا که از قرار معلوم می‌خواهد تا جایی که می‌تواند از سیاست‌های باراک اوباما فاصله بگیرد. این فرمان باعث شد فرهادی در حرکتی اعتراضی قید حضور در اسکار را بزند، اما دو شهروند آمریکایی موفق با اصالت ایرانی را به‌عنوان نماینده خود برای دریافت جایزه در این مراسم معرفی کرد.

فیروز نادری، دانشمند ایرانی عضو ناسا و انوشه انصاری، کاوشگر و فضانورد و تاجر بزرگ ایرانی به‌نمایندگی از فرهادی برای دریافت جایزه روی صحنه رفتند و پیام فرهادی را خواندند. او در پیام خود نوشته بود: «غیبت من در این مراسم به احترام مردم کشورم و همه کسانی است که به‌طرز غیرمحترمانه‌ای از ورودشان به آمریکا جلوگیری شده است.»

فیلم «فروشنده» فرهادی جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد جشنواره کن ۲۰۱۶ را هم به خود اختصاص داده بود و در گلدن‌گلوب هم نامزد بهترین فیلم خارجی بود. فرهادی ۵ سال پیش هم برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» اسکار بهترین فیلم خارجی را در سال ۲۰۱۲ از آن خود کرده بود.

اسکار امسال نام فرهادی را در کنار بزرگان سینمای جهان از جمله فدریکو فلینی، اینگمار برگمن و ویتوریو دسیکا قرار داده و به‌عنوان یکی از چهار کارگردانی است که بیش از یک بار اسکار بهترین فیلم خارجی را برای آثار خود گرفته‌اند.

اما اتفاق جالب دیگر مراسم امسال مربوط به سردرگمی پایان مراسم بود که به اشتباه جایزه بهترین فیلم سال به «لالالند» داده شد، اما بعد از چند دقیقه مشخص شد که فیلم «مهتاب» برنده امسال است.

همچنین مراسم اسکار امسال همراه با چاشنی سیاست برگزار شد و دونالد ترامپ و سیاست‌هایش سوژه اصلی اظهارنظر‌های شوخی‌ و جدی شرکت‌کنندگان این مراسم از جمله شوخی‌های مجری این مراسم جیمی کیمل، کمدین معروف بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =