کد خبر: 192162
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

استاندار گیلان با اشاره به اجرای ۳.۲ کیلومتر باقیمانده از آزادراه منجیل -رودبار تاپایان سال جاری، گفت: با تکمیل این آزاد راه ۸۰ درصد گره ترافیکی مسیر حل می شود.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از مهر ،محمدعلی نجفی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که صبح سه شنبه با حضور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی در گیلان در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه گیلان جزء چهار استان برتر کشور در اجرای طرح روستاهای فاقد بیکار است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های در استان گیلان توجه به توان و پتانسیل داخلی است، افزود: تکیه بر درون زایی و برون گرایی به درستی در گیلان وجود دارد.

استاندار گیلان به تلاش دولت و کسب موفقیت در برجام و توسعه و رشد صنعت نفت بعداز یک دوره رکود اشاره کرد و گفت: این اثرات را می توان در تأثیرات صنعت نفت در زمینه رشد اقتصادی کشور مشاهده کرد.

وی با اشاره به وجود شرایط مطلوب راه اندازی سایت نفتی سردار جنگل در رودسر، خاطرنشان کرد: انتظار می رود با توجه به انتظار و مطالبات مردمی در خصوص این سایت، پروژه هرچه سریع تر محقق شود.

نجفی یکی از مهم ترین دستاوردهای وزارت نفت طی سه سال گذشته را توسعه گازرسانی به روستاها و مناطق شهری و کمتر توسعه یافته عنوان و تصریح کرد: در ابتدای شروع به فعالیت دولت یازدهم ضریب برخورداری از نعمت گازطبیعی ۶۷ درصد بود که خوشبختانه با وجود همه فشارها و کمبود اعتبارات این میزان بعد از سه سال به ۹۵ درصد رسیده است.

وی به وضعیت استان گیلان در این زمینه نیز اشاره کرد و ادامه داد: در ایام الله دهه مبارک فجر با اتمام پروژه گاز رسانی به هشت شهرستان استان، این شهرستان ها سبز معرفی شدند.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اقدامات خوب در خصوص اجرای پروژه راه آهن قزوین – رشت با وجود همه کمبود و تأخیر در تخصیص اعتبارات، افزود: خوشبختانه به تأکید ریاست جمهوری اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۳.۲ کیلومتر باقیمانده از آزاد راه منجیل – رودبار تا پایان سال جاری محقق می شود، گفت: با تکمیل این بخش از آزاد راه بین ۷۵ تا ۸۰ درصد از گره ترافیکی این مسیر حل می شود.

نجفی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی استان گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تسطیح ١٠ هزار هکتار از اراضی شالیزاری در سال گذشته، پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ۵۴٠ تُن بخشی از اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی و تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهور، تصریح کرد: تشکیل شورای کشاورزی، کارگروه رفع موانع تولید، کارگروه تعیین تکلیف واحدهای جانشین شده توسط بانک ها در شهرک های صنعتی، ایجاد و راه اندازی سامانه جامع ارائه خدمات الکترونیک سرمایه گذاری خارجی، تشکیل کارگروه وصول مطالبات معوق بانکی، تشکیل ساختار اجرایی توسعه شرکت های دانش بنیان، اجرای طرح روستای فاقد بیکار، اجرای طرح مشترک توانمندسازی جامعه هدف روستائیان از جمله اقدامات بارز در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =