کد خبر: 192215
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

این خودروساز به‌طور ویژه روی تولید اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری، مینی‌بوس‌ها، شاسی‌ و قطعات اتوبوس‌ها فعالیت می‌کند

به گزارش اخبار خودرو ، چند روز پیش اتوبوس‌های دو‌طبقه‌ای در تهران رونمایی شدند که قرار است به سبک شهر‌های توریستی معروف دنیا از آن‌ها برای گردش توریست‌های داخلی و خارجی در شهر تهران استفاده شوند.

به این ترتیب گردشگران داخلی و خارجی می‌توانند با پرداخت ۱۴۰ تا ۲۱۰ هزار تومان به تفریح و گردش در مناطق جدید و قدیمی تهران بپردازند. این اتوبوس‌ها که در جلو، نمایی شبیه اتوبوس‌های معروف setra دارند، از ساخته‌های شرکت چینی Ankai هستند و در برخی از دیگر کشور‌های دنیا نیز از آنها استفاده شده و به عبارتی آزمایش خود را پس داده‌اند.

[caption id="attachment_192224" align="aligncenter" width="700"]آنکای؛ اتوبوس چینی با شمایل آلمانی آنکای؛ اتوبوس چینی با شمایل آلمانی[/caption]

نکته مهم در خصوص این اتوبوس‌ها در این است که کاملا کاربری توریستی دارند و از نمونه‌های تغییریافته توسط شرکت‌ها و موسسات برای این هدف نیستند.

شرکت Ankai که عضوی از گروه جک نیز به حساب می‌آید، اکنون همکار کمپانی Kässbohrer آلمان است که در دهه ۷۰ میلادی عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده اتوبوس در آلمان را در اختیار داشت و بعد‌ها محصولاتش به setra تغییر نام دادند. قسمت اتوبوس‌سازی این شرکت بعد از خریداری توسط دایملر به evobus تغییر نام داد.

جایگاه ۵۰۱ در میان یک‌هزار شرکت بورسی

خودروسازی آنهویی آنکای، یکی از سازندگان خودروهای چینی است که در شهر هفئی واقع شده و به طور ویژه روی تولید محصولات مسافری سنگین و نیمه‌سنگین شامل اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری، مینی‌بوس‌ها، شاسی‌ اتوبوس و قطعات این خودروها فعالیت می‌کند.

این اتوبوس‌ساز بزرگ چین همچنین در زمینه تعمیرات و سرویس‌دهی اقدامات ویژه‌ای انجام داده است و در حال حاضر از سه زیرمجموعه و توزیع‌کننده محصولات در سراسر جهان بهره می‌برد.

این شرکت که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۳ آغاز کرده است در نوامبر سال ۲۰۱۶ توانست جایگاه ۵۰۱ را از میان یک‌هزار سهام شناور آزاد در بازار سرمایه به دست آورد.

محصولات این شرکت به چهار سری مینی‌بوس، اتوبوس‌های شهری، اتوبوس‌های مدرسه و اتوبوس‌هایی با سوخت‌های جدید دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

مینی‌بوس

این خودروساز در این دسته‌بندی در حال حاضر ۱۳ مدل تولید می‌کند؛ سری‌های استارباس، کاستر، K7، K8، GOLD TOWN، K10D، ام‌گراند، A6، A8، K40D، K06D، A9 و K03D.

سری استارباس

این خودروساز با استفاده از از موتور ایسوزو در سری استارباس خود تلاش کرده است برای این محصول کم‌ترین صدای اضافی و صرفه اقتصادی بالا را به همراه بیاورد. کاهش مصرف سوخت این موتور در مقایسه با دیگر موتورهای مشابه ۱۰ درصد برآورد شده است.

[caption id="attachment_192218" align="aligncenter" width="420"]سری استارباس سری استارباس[/caption]

فرآیند الکتروفارزز کاتد برای تمام قسمت‌های خودرو این محصول را در برابر خوردگی مقاوم و آن را به نمونه‌ای قابل اعتماد تبدیل کرده است. دیواره‌های مقاومت در اطراف این خودرو نیز کاهش وزن و مصرف سوخت را برای آن به ارمغان آورده است.

شاسی ویژه JAC که برای این اتوبوس در نظر گرفته شده، ساختار بدنه این محصول را واقعی‌تر کرده، قدرت بدنه را افزایش داده، امنیت محصول را ضمانت کرده و تاثیر مستقیمی روی کاهش صداهای ناشی از شاسی و بدنه داشته و راحتی دوچندانی را برای مسافران به همراه آورده است.

اتوبوس سری ام‌گراند

اتوبوس‌های ام‌گراند از ظاهری شبیه اتوبوس‌های کره‌ای و اروپایی بهره می‌برند و برای رسیدن به آیرودینامیک بیشتر از طراحی استریم‌لاین در این خودرو استفاده شده است. طراحی این اتوبوس کاهش مقاومت باد را به همراه داشته و به شدت مصرف سوخت را پایین آورده است.

[caption id="attachment_192219" align="aligncenter" width="420"]اتوبوس سری ام‌گراند اتوبوس سری ام‌گراند[/caption]

ترکیب مزایایی مانند شاسی ویژه جک و تطبیق مونتاژ، محصول را به نمونه‌ای ایده‌آل برای جابه‌جایی مسافران و حمل‌ونقل توریست‌ها تبدیل کرده است. قدرت بالا و کارایی قدرتمند از ویژگی‌های منحصر به فرد این اتوبوس به حساب می‌آید.

سری کاستر

سری کاستر شرکت آنکای که با شعار «احساس اعتبار و انتخاب اول متخصصان» وارد بازار شد، هم در داخل خودرو و هم در ظاهر آن شایستگی‌های بسیاری دارد اما شرکت سازنده تلاش کرده کمترین هزینه را برای اپراتور‌ها، مشتریان و صاحبان این محصول رقم بزند.

[caption id="attachment_192221" align="aligncenter" width="420"]سری کاستر سری کاستر[/caption]

در این مینی‌بوس با برخورداری از ۲۰ صندلی، نسبت به برخی محصولات مشابه فضای بیشتری برای مسافران در نظر گرفته شده و برای راحتی حال راننده نیز اقداماتی انجام شده است.

چیدمان صندلی‌ها، طراحی داخلی و حتی ظاهری این محصول احساس اعتبار بیشتری را به مسافران این وسیله نقلیه القا می‌کند و همین حس باعث شده است بسیاری از متخصصان به خرید این محصول تمایل داشته باشند.

کارخانه سازنده این محصول سعی کرده است که ارزش‌های خاص و زیبایی را فدای یکدیگر نکند و به این ترتیب توانسته با تجهیز این خودرو به سیستم‌های تهویه مناسب، دستگیر‌هایی با جاسازی‌های درست و... در مسیر خود موفق عمل کند.

سری A6

صداهای اضافه و لرزش‌ها، تست‌های سیستماتیک و آنالیز‌های انجام شده روی این خودرو، همگی‌ به گونه‌ای تنظیم‌ شده‌اند که تاثیر این صداها را کاهش دهند. این موضوع می‌تواند کاربرد اجزای داخلی را بهبود ببخشد و جلوه طراحی آن را دوچندان کند.

[caption id="attachment_192216" align="aligncenter" width="420"]سری A6 سری A6[/caption]

سیستم تهویه هوای مستقل این خودرو نیز حس اعتماد‌پذیری را بیشتر کرده و به طور چشمگیری هوای داخل اتاق را دلچسب می‌کند. همچنین استفاده از اکسل با فناوری مریتور در اتوبوس‌های آنکای سیستم انتقال قدرت را ارتقا بخشیده است و صدای کمتری را تولید می‌کند.

سیستم‌های شهری

شرکت اتوبوس‌سازی آنکای در حال حاضر ۴ مدل از اتوبوس‌های شهری را ارائه می‌کند که شامل مدل‌های monocoque، Semi-monocoque، اتوبوس‌های دوطبقه و BRT ها می‌شود.

Monocoque

اتوبوس‌سازی آنکای به عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه جک، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای را برای تولید و فروش خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین مسافری و اجزای خودرو انجام داده است. در این مدل محیطی مستقل برای راننده در نظر گرفته شده تا بتواند تاثیر بیشتری روی رانندگی و امنیت مسافران داشته باشد.

[caption id="attachment_192217" align="aligncenter" width="420"]Monocoque Monocoque[/caption]

قسمت پایینی جلوپنجره این مدل از چهار بخش مجزا درست شده است که هر یک از آن‌ها به طور جداگانه باز می‌شوند و به این ترتیب می‌تواند دسترسی برای انجام تعمیرات را تسهیل کند. چیدمان منطقی صندلی نیز فضای بیشتری را در اختیار مسافران قرار داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =