کد خبر: 193765
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

سهام شرکت تسلا با ثبت یک رکورد جدید افزایش یافته و رقیب خود، فورد با ۱۱۳ سال سابقه را پشت سر گذاشته است. ماسک با ارسال یک توییت کوتاه به این موضوع اشاره کرده است

به گزارش اخبار خودرو ، ارزش سهام تسلا اکنون به رقم ۴۸٫۲ میلیارد دلار رسیده که ۳٫۱ میلیارد دلار بیشتر از فورد بوده و خودروساز کالیفرنیایی را به یک قدمی جنرال موتورز رسانده است. این افزایش چشمگیر ارزش سهام پس از آن رخ داد تسلا اعلام نمود طی سه ماهه اول سال جاری میلادی بیش از ۲۵ هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده که برای اتومبیل های الکتریکی رکورد محسوب میشود.

[caption id="attachment_193768" align="aligncenter" width="700"]تسلا تسلا[/caption]

با این حال به عقیده تحلیلگران بلومبرگ نمی‍توان خیلی روی این افزایش حساب کرد. چرا که به عنوان مثال طی ۵ سال گذشته سود خالص فورد ۲۶ میلیارد دلار بوده درحالی که تسلا در همین مدت ۲٫۳ میلیارد دلار ضرر کرده است. درآمد فورد در سال گذشته ۱۵۱٫۸ میلیارد دلار بوده و درآمد تسلا ۷ میلیارد دلار می‍باشد.

[caption id="attachment_193771" align="aligncenter" width="700"]تسلا تسلا[/caption]

تسلا در سال گذشته تنها موفق به فروش ۴۰۶۹۷ دستگاه خودرو در ایالات متحده گردیده و در این درحالی است که الون ماسک پیش‍بینی افزایش تولید محصولات تا ۵۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۸ را نموده است.

[caption id="attachment_193767" align="aligncenter" width="700"]تسلا تسلا[/caption]

شرکت تنژنت چین که در بازارهای اینترنتی فعال است اخیرا ۵ درصد از سهام تسلا را خریداری کرده که این می‍تواند دلیل عمده تلاش تسلا برای ورود به بازار خودروی چین باشد. تولید تسلا مدل ۳ که نسبت به سایر محصولات تسلا از قیمت کمتری برخوردار می‍باشد را می‍توان در همین راستا عرضیابی کرد. به عقیده کارشناسان صنعت خودرو این ورود به بازارهای جهانی بهترین راه برای تبدیل شدن تسلا به یک خودروساز واقعی است.

[caption id="attachment_193770" align="aligncenter" width="700"]تسلا تسلا[/caption]

از طرف دیگر رقبای تسلا به سرعت در حال توسعه خودروهای الکتریکی خود بوده و تا پایان دهه جاری رقابت در این بازار بسیار متراکم خواهد شد. فورد نیز ۴٫۵ میلیارد دلار در زمینه توسعه محصولات الکتریکی خود سرمایه گذاری کرده و کارخانه مختص این موضوع تا ۲۰۲۰ افتتاح خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =