کد خبر: 194041
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

تویوتا با سهم بازار ۳۱٫۴ درصدی، نیسان با ۱۵٫۷ درصد و میتسوبیشی با ۱۳٫۸ درصد در رتبه اول تا سوم پرفروش‌ها قرار دارند

به گزارش اخبار خودرو ، بازار خودروهای کاروتجاری در امارات متحده عربی تا سال ۲۰۲۱ با رشد همراه خواهد بود و نرخ رشد ترکیبی سالانه حدود ۷ درصد را طی یک دوره ۵ ساله رقم خواهد زد.

بر اساس آخرین تحقیقات انجام‌شده از سوی موسسه BMI، بیش از ۷۰ درصد از درآمد این بازار از بازار‌های دوبی، ابوظبی و شارجه تامین خواهد شد که ‌به‌طور مستقیم متاثر از توسعه اقتصادی و عظمت فعالیت‌های ساخت‌و‌ساز در این شهرها به نظر می‌رسد.

طبق این گزارش، بازار خودروهای تجاری در امارات متحده عربی یکی از بزرگ‌ترین بازارها در نوع خود محسوب می‌شود که تقریبا می‌توان گفت در میان دیگر بازارهای خلیج فارس، منحصر به فرد است.

نیاز به خودروهای کاروتجای در این کشور بیش از هر چیز نتیجه ساخت‌وساز گسترده، رسیدگی به زیرساخت‌ها، پیش‌بینی تدارکات، گسترش صنعت توریسم و توسعه صنعت حمل‌ونقل این کشور به حساب می‌آید.

[caption id="attachment_194043" align="aligncenter" width="700"]بازار خودروهای کار و تجاری در امارات رونق می‌گیرد بازار خودروهای کار و تجاری در امارات رونق می‌گیرد[/caption]

تاثیرات سقوط قیمت نفت هرچند کاهش نرخ نفت خام در فاصله زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ منجر به افت پروژه‌های عمرانی و بخش‌های لجستیک شد و نیاز به هر سه مدل از خودروهای باری شامل پیکاپ و خودروهای باری سبک، کامیونت‌ها و کامیون‌های سنگین در سال ۲۰۱۵ کاهش پیدا کرد، اما این گزارش پیش‌بینی کرده است با تثبیت نرخ نفت خام در سال ۲۰۱۷ پروژه‌ها و عملیات عمرانی، گسترده‌تر شوند و صنعت لجستیک رونق پیدا کند که در نتیجه افزایش نیاز به این نوع خودروها را به همراه داشته باشد.

دومین بازار بزرگ پس از عربستان براساس این گزارش، بازار امارات متحده عربی که به‌عنوان دومین بازار بزرگ بعد از عربستان سعودی در شورای همکاری خلیج فارس شناخته می‌شود، به دو بخش ۸۰ درصدی شامل خودروهای سواری و ۲۰ درصدی شامل خودروهای کاروتجاری از جمله کامیون‌ها، ون‌ها در دو نوع باری و سواری و اتوبوس‌ها تقسیم می‌شود.

در سال ۲۰۱۵ سازندگانی همچون تویوتا، نیسان، میتسوبیشی، ایسوزو، آشوک‌لیلاند و تاتا نقش‌ اندکی را در بازار خودروهای کاروتجای این کشور ایفا کردند و این فرصت را به تولیدکنندگان چینی مانند دانگ‌فنگ و کینگ‌لانگ دادند که حضور پررنگ‌تری در بازار این کشور داشته باشند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود با توجه به تمرکز دولت این کشور برای گسترش و بهبود زیرساخت‌ها و توسعه حمل‌ونقل عمومی، بازار اتوبوس‌ها در امارات متحده عربی با پیشرفت همراه شود.

سه برند پرفروش بازار امارات هرچند که سال ۲۰۱۵ یک سال خنثی برای بازار خودروهای امارات محسوب می‌شد، اما براساس پیش‌بینی BMI در همان سال ۴۰۱ هزار و ۹۲۲ خودرو به فروش رسید که نسبت به سال ۲۰۱۴ رشد منفی ۰٫۷ درصدی را نشان می‌داد.

در میان ۱۰ برند حاضر در این کشور، تولیدکنندگان آسیایی هفت جایگاه را در فهرست پرفروش‌ترین برندها در امارات متحده عربی به خود اختصاص داده بودند.

تویوتا با سهم بازار ۳۱٫۴ درصدی و فروش ۱۲۶ هزار و ۲۷۹ دستگاه در رتبه اول، نیسان با سهم بازار ۱۵٫۷ درصدی و فروش ۶۳ هزار و ۷۶ دستگاه در رتبه دوم و میتسوبیشی با سهم بازار ۱۳٫۸ درصدی و فروش ۵۵ هزار و ۴۱۳ دستگاه در رتبه سوم قرار گرفتند که بخشی از این فروش مربوط به خودروهای سواری و بخشی از آن مربوط به خودروهای کاروتجاری است.

چشم‌انداز مثبت نمایشگاه ۲۰۲۰ براساس گزارش BMI احتمالا سگمنت خودروهای کاروتجاری با توجه به نمایشگاه سال ۲۰۲۰ در بخش باری و عمرانی با تقاضای گسترده‌ای روبه‌رو خواهند شد. همچنین پیشنهاد شده است مالیات بر ارزش افزوده از سال ۲۰۱۸ به مرحله اجرا درآید که به نظر می‌رسد چشم‌انداز مثبتی در فروش خودروهای سواری به وجود بیاورد.

گفتنی است موسسه BMI که در زمینه تحقیق روی مسائل مربوط به صنعت و آنالیز بازارهای مالی فعالیت می‌کند، حوزه فعالیت خود را روی ۲۲ صنعت و ۲۰۰ بازار جهان گسترده کرده است.

این موسسه که بیش از ۳۰ سال فعالیت کرده از سوی بسیاری از موسسات مالی، دولت‌ها و سازمان‌های چندملیتی‌ مورد توجه قرار گرفته است. این موسسه دفاتری در لندن، نیویورک، سنگاپور، هنگ‌کنگ، دوبی، آفریقای جنوبی و ژاپن تاسیس کرده است و بخشی از گروه Fitch محسوب می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مک لارن ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
    مگه امارات جاده هم داره الاغی که برپشت اشتری سوارست جاده به چکارش آیدخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • مهران ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
    اماراتی ها سوار تویوتا نیسان میتسوبیشی میشن،مردم ایران سوار پراید و پیکان!!!اینجاست که میفهمیم مسیولین ایران فقط به فکر حقیر کردن ایرانیان هستن...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =