کد خبر: 194050
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱

متاسفانه پروسه طرح نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده از زمانی که متقاضی اقدام به ثبت‌نام می‌کند تا هنگام دریافت تسهیلات بسیار سخت و زمانبر است

به گزارش اخبار خودرو ، مدیرعامل اتحادیه مینی‌بوس‌رانی کشور با اشاره به تحویل ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس جایگزین در سال گذشته، گفت: از آغاز طرح نوسازی ناوگان مینی‌بوس‌رانی حدود ۵۰۰ متقاضی برای اسقاط و دریافت تسهیلات نوسازی ثبت نام کرده و تعداد کمی از آن‌ها در فرایند نوسازی دریافت تسهیلات قرار گرفته‌اند و تنها ۲۰۰ نفر موفق به دریافت خودروی جایگزین شدند.

غلامرضا غضنفری تصریح کرد: متاسفانه پروسه طرح نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده از زمانی که متقاضی اقدام به ثبت‌نام می‌کند تا هنگام دریافت تسهیلات بسیار سخت و زمانبر است و دارندگان مینی‌بوس‌های فرسوده از هنگامی که وارد چرخه نوسازی می‌شوند حداقل پروسه ۲ ماهه‌ای را در سازمان راهداری و ۲ ماه نیز برای دریافت تسهیلات در بانک و یکی ماه نیز برای خودروی جایگزین را باید طی کنند تا موفق به نوسازی شوند.

وی اظهار داشت:پیش‌بینی می‌شود در صورتی که سالی حداقل ۵ تا ۱۰ هزار دستگاه مینی‌بوس فرسوده نوسازی شوند، ۱۵ تا ۲۰ سال زمان نیاز است تا طرح خروج و جایگزینی مینی‌بوس فرسوده در کشور اجرایی شود.

وی با اشاره به نبود مشکل در تامین مینی‌بوس جایگزین تصریح کرد: در حال حاضر طرح نوسازی مینی‌بوس‌ها، تامین خودروهای جایگزین از محصولات داخلی صورت می‌گیرد چرا که پروسه تامین خودرو جایگزین از محصولات وارداتی بسیار سخت و زمانبر است. به گفته غضنفری، هم اکنون ۹۰ درصد از تعداد مینی‌بوس فعال در کشور فرسوده محسوب می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =