کد خبر: 194236
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

به نظر می‍رسد اپل به جای طراحی و ساخت اتومبیل خودران خود، تمایل دارد با شرکت دیگری مانند بوش در زمینه این فناوری همکاری داشته باشد.

به گزارش اخبار خودرو ، شایعات درباره پیوستن اپل به قطار سازندگان اتومبیل های خودران سابقه نسبتا طولانی دارد. آخرین آنها مربوط به برنامه این شرکت برای توسعه اتومبیل های خودران موسوم به پروژه تیتان بود که سال گذشته انتشار یافت.

[caption id="attachment_194241" align="aligncenter" width="623"]همکاری اپل و بوش در توسعه فناوری خودران همکاری اپل و بوش در توسعه فناوری خودران[/caption]

اما اکنون نشریه اتومتیو نیوز در گزارشی مدعی شده اپل کماکان به توسعه فناوری اتومبیل های خودران ادامه می‍دهد. در ماه فوریه اپل در فهرستی نام شرکای تجاری خود را منتشر کرد که شرکت بوش آلمان نیز در آن مشاهده می‍شد.

در واقع اپل با دفتر این شرکت در روتلینگن آلمان همکاری میکند؛ یعنی جایی که مقر بخش الکترونیک فناوری های خودران بوش می‍باشد.

درحالی که اپل از هرگونه اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است، سخنگوی بوش عنوان کرده شرکتش با اپل همکاری هایی دارد اما به جزییات آن اشاره ای نکرده است.

[caption id="attachment_194237" align="aligncenter" width="623"]همکاری اپل و بوش در توسعه فناوری خودران همکاری اپل و بوش در توسعه فناوری خودران[/caption]

البته در این مرحله گمانه زنی در خصوص میزان همکاری های دو شرکت دشوار است دفتر روتلینگن بوش که اپل با آن همکاری میکند به ساخت سنسورهای الکترونیکی برای بخش های کنترلی ترمز، فرمان و ... اتومبیل های خودران مشغول می‍باشد.

همکاری اپل با بوش را می‍توان در ادامه نظرات طرف آمریکایی پس از تدوین دستورالعمل اتومبیل های خودران توسط دفتر ایمنی ترافیک بزرگراه های ایالات متحده ارزیابی کرد.

در آن زمان این شرکت بیان کرد: «اپل سرمایه گذاری سنگینی در حوزه اتوماسیون ماشین ها خواهد کرد و نسبت به قابلیت های سیستم های اتوماتیک در بسیاری عرصه ها از جلمه حمل و نقل خوش‍بین است.»

با توجه به اینکه اپل قبل تر بیان کرده بود دوازده مهندس خود را که در پروژه تیتان فعال بودند اخراج کرده است؛ این اظهارنظر مجددا بازار شایعات درباره اتومبیل های خودران اپل را داغ کرد.

همکاری اپل و بوش یک معنای دیگر هم دارد و آن اینکه اپل ترجیح داده به جای اینکه اتومبیل خودران خود را بسازد در توسعه نرم افزاری این فناوری همکاری داشته باشد. البته به لطف سیستم اپل کارپلی که اکنون در بسیاری از سیستم های ارتباطی سرگرمی وجود دارد، اپل همین حالا نیز یک برند فعال در صنعت خودرو محسوب می‍شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =