کد خبر: 194675
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲

بازار خودرو در روزهای پایانی نخستین ماه سال با رکود همراه است که کاهش قیمت برخی خودروها را در بازار به همراه داشته است، این افت قیمت در مورد خودروهای داخلی تا ۷۰۰ هزار تومان و در مورد خارجی‌ها تا ۱۷ میلیون تومان نیز رسیده است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،رکود در بازار خودرو و کاهش تقاضا باعث پایین آمدن قیمت برخی خودروهای داخلی شده است. در عین حال، عدم فاکتور شدن خودرو توسط دو شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا نیز نتوانسته مانع از پایین آمدن قیمت خودروها در بازار شود.

بر این اساس، قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V8 با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افت ۱۰۰ هزار تومان در بازار به ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

این روزها پژو ۴۰۵ مدل GLX خاکستری در بازار افت ۷۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده و با قیمت ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. در این شرایط، قیمت پژو ۴۰۵ مدل GLX رنگ نقره‌ای بدون تغییر بوده و خریداران می‌توانند این خودرو را با قیمت ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان از بازار خریداری کنند.

در مورد پژو پارس سال نیز باید به کاهش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو در بازار اشاره کرد که در حال حاضر با قیمت ۳۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. پژو پارس LX نیز بدون تغییر قیمت در بازار ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت سمند LX نیز بدون تغییر بوده و در حال حاضر ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. اما سمند EF7 افت قیمت ۵۰۰ هزار تومانی را شاهد بوده و قیمت آن به ۳۱٫۵ میلیون تومان رسیده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با کاهش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی این روزها به قیمت ۳۳٫۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. در مورد دنا هم باید به کاهش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن با قیمت ۴۳٫۵ میلیون تومان اشاره کرد.

در عین حال، قیمت رانا در بازار تغییری نداشته و همچنان ۳۴٫۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

* قیمت تیبا در بازار، زیر قیمت کارخانه

بررسی بازار محصولات سایپا نیز نشان می‌دهد قیمت برخی محصولات این شرکت در بازار زیر قیمت کارخانه است که می‌توان به قیمت تیبا ۲ (هاچ‌بک) اشاره کرد، به طوری که قیمت این محصول در بازار ۲۷٫۵ میلیون تومان و در کارخانه ۲۸ میلیون تومان است.

در عین حال تیبا صندوق‌دار در بازار ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است ولی از سوی کارخانه به قیمت ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

قیمت پراید در بازار تغییری نداشته و سایپا ۱۱۱ همچنان با قیمت ۲۲ میلیون تومان و سایپا ۱۳۱ با قیمت ۲۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت سراتو با آپشن جدید سایپا در بازار ۱۰۱ میلیون تومان و مدل قبلی آن ۹۲ میلیون تومان است که تغییری را تجربه نکرده است. در اینجا باید به افت ۲ میلیون تومانی قیمت سراتو وارداتی نیز اشاره کنیم که هم‌اکنون ۱۳۹ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

قیمت ساندرو دنده اتوماتیک در بازار ۵۳ میلیون تومان و نوع دنده‌ای این خودرو ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و ساندرو استپ‌وی نیز با قیمت ۶۲ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

در مورد قیمت تندر۹۰ نیز باید به نرخ ۴۰ میلیون تومانی مدل E2 در بازار اشاره کنیم که نسبت به هفته پیش ۲ میلیون تومان کاهش داشته است.

قیمت تندر۹۰ دنده اتوماتیک نیز با کاهش ۷۰۰ هزار تومانی در بازار به ۴۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

* کاهش ۱۷ میلیونی قیمت لکسوس

در بررسی بازار خودروهای وارداتی نیز باید به کاهش قیمت برخی خودروها اشاره کنیم.

بر این اساس، قیمت توسان با کاهش ۱٫۵ میلیون تومانی به ۱۸۶٫۵ میلیون تومان رسیده و سوناتا نیز ۶ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و در حال حاضر به قیمت ۱۶۶ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

قیمت لکسوس مدل NX300 در بازار با کاهش ۱۷ میلیون تومانی نسبت به اسفند سال گذشته همراه بوده و در حال حاضر با قیمت ۳۴۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت مزدا ۳ نیز در بازار ۴ میلیون تومان کاهش داشته و هم‌اکنون با قیمت ۱۱۹ میلیون تومان معامله می‌شود.

بازار خودرو در شرایطی رکود را تجربه می‌کند که فعالان بازار معتقدند اگر عرضه خودرو از سوی خودروسازان افزایش یابد، شاهد کاهش دوباره قیمت‌ها هم خواهیم بود.

* ماهی‌گیری چینی‌ها از بازار گل آلوده خودرو

در این وضعیت، شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای چینی نیز از خلاء بازار خودروهای ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومانی بیشترین استفاده را کرده و خودروهای چینی را که اغلب کیفیت مناسبی ندارند با شرایط فروش جذاب برای مشتریان عرضه می‌کنند.

این در حالی است که فعالان بازار معتقدند دستگاه‌های نظارتی باید بر روند فعالیت این شرکت‌ها نظارت بیشتری داشته باشند و حقوق مشتریان در خرید این خودروها رعایت و حفظ شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
    واقعا، برایتان متاسفم. سرتان را زیر برف کرده اید. همیشه حق با مشتری است. اگر خودروهای چینی را بر خلاف میل شما انتخاب کنند آنرا ماهیگیری از آب گل آلود می نامید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =