کد خبر: 195375
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸

پورشه کاین، به‌تازگی توانسته است با کشیدن بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان به وزن ۲۸۵ تن، نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

به گزارش اخبار خودرو ،خودرویی که در این رویداد شرکت داشت، با پیشرانه‌ی توربودیزل پورشه، قدرت ۳۸۵ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر فراهم کرد. کاین توانست ایرباس ۳۸۰ را تا مسافت ۴۲ متر در باند فرودگاه شارل‌ دوگل پاریس بکسل کند. فراموش نکنیم، نسخه‌ی بنزینی و توربوشارژ پورشه کاین نسبت به مدل دیزل دارای گشتاور بیشتری است؛ اما پورشه تصمیم گرفت از مدل دیزل برای ثبت این رکورد استفاده کند.

در سال‌های کار در گینس، رکوردهای متعدد و عجیبی ثبت کرده‌ام؛ اما کشیدن یکی از بزرگ‌ترین هواپیماهای دنیا به‌وسیله‌ی خودروی پورشه کاین، در میان همه‌ی آن‌ها شاخص و خاطره‌انگیز است. خودرویی که در این رویداد شرکت داشت، با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر و ۳ لیتری توربودیزل مجهز به اینترکولر همراه بود. این نسخه از پورشه کاین، ظرف ۶.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت آن محدود به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است. قیمت کاین دیزل از ۵۶ هزار دلار شروع می‌شود و با آپشن‌های کامل، نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =