کد خبر: 195643
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از افزایش ۹ درصدی واردات خودرو از طریق بندر خرمشهر خبر داد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،عادل دریس ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷هزار و ۹۵۳ TEUU عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر به ثبت رسیده است.

وی افزود: این میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۴ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه خاطرنشان کرد: طی این مدت تخلیه و بارگیری ۹۷ هزار و ۴۱۷تن کالا در بندر خرمشهر به انجام رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲۰ درصدی برخوردار است.

دریس تصریح کرد: در این بازه زمانی ۵۷ هزار و ۱۷۵ تن کالا از بندر خرمشهر به کشور کویت بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۷ درصدی داشته است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: عمده بار صادراتی به کشور کویت را مصالح ساختمانی، مواد معدنی و مواد غذایی تشکیل می‌دهد.

وی همچنین میزان تردد مسافر از طریق پایانه بین المللی مسافری خلیج فارس بندر خرمشهر از ابتدای سال جاری تاکنون را ۲۰۷ هزار و ۲۲۸ نفر عنوان کرد.

دریس میزان واردات خودرو به بندر خرمشهر طی این مدت را یک هزار و ۳۴۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: در این محدوده زمانی تردد ۷ هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین و ۲۷۲ فروند شناور در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =