کد خبر: 195657
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰

رئیس پلیس راهور ناجا در مورد اخذ گواهینامه از سوی مشمولان سربازی، گفت: پلیس پیگیری می کند تا این مساله رفع شود.

به گزارش اخبار خودرو  ، سردار تقی مهری روز سه شنبه در نخستین نشست خبری سال ۹۶ افزود: در محل های اخذ رای و ستادهای انتخابات برای تسهیل رفت و آمد برای هموطنان برنامه ریزی شده تا مردم با امنیت و آرامش در انتخابات همچون سال های گذشته شرکت کنند و تاکید پلیس این است که مردم با مشارکت خود سبب اقتدار و پشتوانه نظام جمهوری اسلامی باشند.

[caption id="attachment_195658" align="alignleft" width="231"]بخشودگی 2 برابری جرائم رانندگی سال 95 بخشودگی ۲ برابری جرائم رانندگی سال ۹۵[/caption]

وی اظهار کرد اقدامات پلیس در سال ۹۵ با همکاری دستگاه های امدادی و خدماتی در بخش عملیاتی و پیشگیری از تصادفات ، ارتقای فرهنگ ترافیک، اطلاع رسانی و اجرای قوانین، سبب شد که باوجود افزایش خودروها و موتورسیکلت ها به بیش از دومیلیون وسیله، آمار تلفات تا ۶۵۴ نفر برابر آمار پزشکی قانونی نسبت به سال ۹۴ کاهش یابد.

سردار مهری در مورد مخدوش شدن پلاک ها نیز گفت: پلاک مخدوش جرم است.

رئیس پلیس راهور ناجا در مورد اخذ گواهینامه از سوی مشمولان سربازی، گفت: پلیس پیگیری می کند تا این مساله رفع شود. اکنون ماده ۵۴ بیمه شخص ثالث و ماده ۵۸ که با هم مغایرت دارد. در ماده ۵۴ بیمه آمده کسانی که می خواهند گواهینامه بگیرند نیاز به کارت معافیت نیست اما ماده ۵۸ می گوید باید تمام سربازهای فراری، شناسایی و تحویل نیروی انتظامی شوند. 

وی افزود: این تناقض با همکاری پلیس راهور در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است. افرادی که بیش از هشت سال غیبت دارند جریمه را بپردازند در آن صورت، ناجا به آنان گواهی نامه می دهد و امسال در مجلس تصویب شد.

رئیس پلیس راهور گفت: عوامل تصادف به خودرو، جاده و شرایط محیطی و امداد و نجات بر می گردد در سال ۹۵، ۵۱ درصد افراد جان خود را از دست دادند یعنی ۴۹ درصد بعد از صحنه تصادف در پیش بیمارستانی و بیمارستان فوت کرده اند.

مهری به بهره گیری از فناوری جدید اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۶۰۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده ها با کمک سازمان راهداری نصب شد و قرار است تا خرداد ماه ۶۰۰ دوربین دیگر نصب شود البته ارتقای فرهنگ ترافیکی و اجرای قوانین از سوی مردم افزایش یافته و حدود ۷۲ درصد کسانی که جان باخته اند در جاده های برون شهری بوده و ۲۸ درصد نیز در درون شهرها جان باخته اند و ۲۴ درصد موتورسوار و ۲۲ درصد عابر پیاده بوده اند.

به گفته وی، دوربین های جدید فاصله بین دو دوربین و فاصله طولی و عرضی را نیز محاسبه کرده و با استفاده از سامانه هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل (سپهتن) که برخط است تمام تخلفات را ثبت می کند و راننده خاطی متوقف می شود و بعد از هر سه ساعت رانندگی باید رانندگان اتوبوس ها یک ربع استراحت کرده و از حرکت خودرو خودداری کنند.

**دیر کرد جرائم سال ۹۵ بخشیده شد/ مهلت بخشودگی جرایم تا آذرماه

مهری گفت: تمام جرائم رانندگی که دو برابر می شود تا پایان سال ۹۵ ، اضافه جریمه بخشیده و اصل جریمه به قوت خود باقی است و رانندگان تا آذرماه سال ۹۶فرصت دارند اصل جریمه را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: تخلفات دو دسته حادثه ساز است که جریمه و نمره منفی دارد و گاه خودروها توقیف و به پارکینگ می روند و برخی که اقدامات مجرمانه دارند به مراجع قضائی معرفی می شوند. این رانندگان در جاده ها سرعت و سبقت غیر مجاز دارند که جزو حوادث حادثه ساز است.

**شماره گذاری خودروها

مهری گفت: در سال ۹۵، ۴۶ درصد نسبت به سال گذشته شماره گذاری داشتیم، خودروهای خارجی ۶۷ هزار مورد بوده در سال ۹۴ و در سال ۹۵ به ۸۶ هزار مورد رسیده است. در مورد صدور گواهی نامه یک میلیون و ۶۲۵ هزار جدیدالصدور برای گواهی نامه داشتیم که در سال ۹۵ صادر شد. دستورالعمل جدید گواهی نامه های پایه سوم جدید سال گذشته توسط وزیر کشور از نیمه اول امسال ابلاغ شد و نرم افزارها در استان و شهرستان ها آماده شد و در نیمه اول امسال اجرایی می شود.

وی افزود: موضوع دیگر برخورد با خودروهای دارای نقص فنی و دود زا هستند. سال گذشته بیش از سه میلیون برخورد با خوردوهای متخلف داشتیم که نسبت به سال گذشته افزایش داشته و در مورد کلان شهرها این آمار ۶۰ درصد بوده است. مهری درپایان گفت: موتور کاربراتوری دیگر شماره گذاری نمی شود و پرونده آن ها بسته شد.

منبع : سایت راهور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =