کد خبر: 195695
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

در آخرین روز معاملات بورس تهران در این هفته خودرویی‌ها بیش از دیگر نمادها شاخص بورس را بالا کشیدند و اکثریت نمادهایشان با رشد در قیمت پایانی مواجه شدند. در طرف مقابل قندی‌ها به افت خود ادامه دادند همچنین در گروه استخراج کانه‌های فلزی به جز یک نماد بقیه با رشد مواجه شدند.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا، امروز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۶۸ واحد رشد کرد و تا تراز ۸۰ هزار و ۱۲۷ واحدی بالا رفت. همچنین شاخص کل هم‌وزن با رشد ۸۴ واحدی مواجه شد و تا رقم ۱۷ هزار و ۵۵۳ واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور نیز امروز با رشد ۴۶۳ واحدی مواجه شد و تا تراز ۸۷ هزار و ۶۲۷ واحدی بالا رفت. شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۲۰۲ و ۵۰۳ واحد رشد کرد. در معاملات امروز نماد سایپا با ۵۸ واحد تاثیر مثبت در شاخص بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشت.

نماد سایپا که امروز بیشترین نقش را در نوسانات شاخص داشت با صف خرید همراه بود. بیش از ۶۶ درصد از خریدهای امروز مربوط به افراد حقیقی و بیش از ۳۳ درصد از خریدها مربوط به حقوقی‌ها بود.

در گروه خودرو و ساخت قطعات امروز اکثریت نمادها با روند رو به رشدی مواجه بودند و تعدادی از آنها تا بیش از چهار درصد در قیمت پایانی رشد کردند. پس از این نماد گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، ایران خودرو و پارس خودرو بیشترین نقش را در نوسانات مثبت شاخص داشتند.

در طرف مقابل نماد خدمات انفورماتیک، ایران ترانسفور، معدنی و صنعتی چادرملو بیشترین نقش را در نوسانات کاهشی دماسنج بازار داشتند. امروز در نماد استخراج کانه‌های فلزی تمام نمادها به جز نماد کچاد با نوسانات قیمتی روبه بالا مواجه شدند.

در گروه قندی‌ها نیز امروز تعداد زیادی از نمادها روند رو به کاهشی را تجربه کردند و نماد شهد ایران که در بازار دوم بورس است با صف فروش مواجه بود.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۳۲۱ میلیارد و ۹۷۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۶۰۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۴ هزار و ۷۶۲ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز ۰.۴ واحد افت کرد و به رقم ۹۲۴.۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران نیز به ۹۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون و ۸۰۰ هزار بالغ شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =