کد خبر: 195750
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

در ویدئوی زیر گفته می‍شود که ورود فناوری نسل پنجم به بازار تعریف جدیدی از رانندگی لذت بخش و بدون نگرانی را ارائه خواهد کرد.

به گزارش اخبار خودرو ، بی ام و در خصوص برنامه هایش برای فناوری خودران ویدئویی منتشر کرده است که در آن هیچ نشانی از کند شدن این برنامه به چشم نمی‍خورد. در این ویدئو بطور خلاصه ۵ مرحله خودرانی شرح داده شده و گفته می‍شود تجاری سازی مرحله پنجم پیش از سال ۲۰۳۰ انجام خواهد شد.

[caption id="attachment_195753" align="aligncenter" width="698"]کانسپت ویژن نکست 100 به عنوان نامزد اصلی بی ام و برای سوار شدن فناوری نسل پنجم فناوری خودران کانسپت ویژن نکست ۱۰۰ به عنوان نامزد اصلی بی ام و برای سوار شدن فناوری نسل پنجم فناوری خودران[/caption]

در این ویدئو یک دستگاه بی ام و سری ۷ در بزرگراه به چشم می‍خورد. راننده دستان خود را از فرمان جدا کرده و گوینده فیلم اشاره می‍کند این مرحله دوم خودرانی است.

[caption id="attachment_195751" align="aligncenter" width="698"]کانسپت ویژن نکست 100 به عنوان نامزد اصلی بی ام و برای سوار شدن فناوری نسل پنجم فناوری خودران کانسپت ویژن نکست ۱۰۰ به عنوان نامزد اصلی بی ام و برای سوار شدن فناوری نسل پنجم فناوری خودران[/caption]

در این مرحله راننده قادر است فرمان را رها کرده تا برخی مانورهای محدود بطور خودکار صورت گیرد اما کماکان توجه به جاده باید حفظ شود. بی ام و در حال حاضر این فناوری را در سری ۷ ارائه می‍کند.

[caption id="attachment_195752" align="aligncenter" width="698"]کانسپت ویژن نکست 100 به عنوان نامزد اصلی بی ام و برای سوار شدن فناوری نسل پنجم فناوری خودران کانسپت ویژن نکست ۱۰۰ به عنوان نامزد اصلی بی ام و برای سوار شدن فناوری نسل پنجم فناوری خودران[/caption]

در مرحله سوم راننده می‍تواند چشم خود را نیز از جاده برداشته و بطور کامل بر فعالیت های دیگری متمرکز گردد. بی ام و پروژه مرحله سوم خودرانی را تا سال ۲۰۲۱ به مرحله تولید خواهد رساند.

مرحله چهارم خودرانی اندکی بعد آماده عرضه خواهد بود. در اینجا خودرو اکثر اقدامات و عملکردهای لازم در طول سفر را بطور خودکار انجام داده و فقط حضور راننده برای موارد خاصی مورد نیاز است.

[caption id="attachment_195755" align="aligncenter" width="698"]کانسپت ویژن نکست 100 به عنوان نامزد اصلی بی ام و برای سوار شدن فناوری نسل پنجم فناوری خودران کانسپت ویژن نکست ۱۰۰ به عنوان نامزد اصلی بی ام و برای سوار شدن فناوری نسل پنجم فناوری خودران[/caption]

بی ام و کار بر روی مرحله پنجم که در آن راننده خودکار بطور کامل جایگزین راننده انسانی خواهد شد را از سال ۲۰۲۰ آغاز کرده و اعتقاد دارد پیش از ۲۰۳۰ این فناوری را در محصولاتش بکار خواهد گرفت. در اینجا راننده مانند یکی دیگر از سرنشینان عادی بوده و خودرو عملا نیازی به حضور فیزیکی راننده ندارد.

در فیلم گفته می‍شود که ورود فناوری نسل پنجم به بازار تعریف جدیدی از رانندگی لذت بخش و بدون نگرانی را ارائه خواهد کرد. همچنین همانطور که در فیلم نیز مشخص است کانسپت ویژن نکست ۱۰۰ به عنوان نامزد اصلی بی ام و برای سوار شدن فناوری نسل پنجم بر روی آن مطرح خواهد بود.

[aparat]lDkMR[/aparat]

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =