کد خبر: 196045
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

باتوجه به بازار روبه‌رشد تولید و فروش خدمات خودروهای خارجی در ایران، بسیاری از فعالان حوزه‌ قطعات یدکی و خدمات پس از فروش حاضر در «اتومکانیکا دوبی» شرایط حضور در بازار ایران را بررسی کردند.

به گزارش اخبار خودرو ،با افزایش نرخ رشد صنایع مربوط به قطعات خودرو در منطقه آسیا بویژه خاورمیانه، ایجاد و گسترش نمایشگاه‌های مربوط به خدمات پس از خرید و تجهیزات جانبی خودرو مورد توجه دولت‌ها و کمپانی‌های بزرگ این منطقه قرار گرفته که اصطلاحا به آن «اتومکانیکا» گفته می‌شود.

هم اکنون علاوه بر نمایشگاه‌های مشهور جهانی همچون اتومکانیکا فرانکفورت و تایوان، در همسایگی ایران نیز دو نمایشگاه مشهور در استانبول و دبی، در آغاز فصل بهار هر سال برگزار می‌شود که در این میان، اتومکانیکا دبی بزرگترین نمایشگاه تجاری و بین‌المللی خدمات و تجهیزات خودرو در خاورمیانه محسوب می‌شود که تولیدکنندگان خارجی،  توزیع کنندگان و خریداران منطقه را در کنار یکدیگر قرار داده است. با توجه به همین اوصاف، تولیدکنندگان و برندهای مشهور ایرانی نیز چند سالی است حضوری جدی و پررنگ را در این نمایشگاه تجربه می‌کنند که امسال نیز در هفته سوم اردیبهشت‌ماه برگزار شد و مرکز تجارت جهانی دبی شاهد برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد نمایندگان ایران با تولیدکنندگان و کارشناسان مشهور جهان و منطقه بود. علاوه بر انجمن صنفی واردکنندگان خودرو، مدیران واردکنندگان خودرو شرکت‌های دیگری از ایران نیز در این نمایشگاه حضوری فعال داشتند و در این رویداد حرفه‌ای و موثر در منطقه، به رایزنی با تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و عمده فروشان صنعت خودرو و تجهیزات جانبی آن و بازاریابی محصولات با کیفیت ایرانی در آن پرداختند. با توجه به بازار رو به گسترش تولید، فروش و ارائه خدمات خودروهای خارجی در ایران، بسیاری از فعالان حوزه های قطعات یدکی و خدمات پس از فروش، برندهای معتبر تعمیرات خودرو، شرکت‌های فعال در حوزه مدیریت ناوگان عمومی و علاقمندان به سرمایه گذاری در بخش تولید خودرو، ضمن گفتگو با مدیران انجمن صنفی واردکنندگان خودرو، شرایط حضور در بازار کشورمان را مورد بررسی و تحلیل قرار دادند. همچنین ۳ تفاهم‌نامه همکاری میان میثم رضایی رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو و نمایندگان کمپانی‌هایی از کشورهای ایتالیا، ژاپن و تایوان به امضا رسید که بر اساس آن، مقرر شده طرف ایرانی نسبت به تهیه مدارک و الزامات مورد نیاز جهت ورود تولیدکنندگان معتبر به بازار کشورمان اهتمام ورزد.

از سوی دیگر با توجه به تاکیدات رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو مبنی بر ضرورت ورود سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مطرح و معتبر خارجی به کشور جهت تولید قطعات و خودروهای استاندارد و با کیفیت جهانی، قرار است شرکت‌های همکار و زیرمجموعه‌های کمپانی‌های طرف قرارداد نیز برای حضور جدی‌تر در بازار کشورمان، انجمن صنفی واردکنندگان خودرو را به عنوان مشاور امین خود اعلام و در مذاکرات با مدیران دولتی ایران، این موضوع را رسما مورد تاکید قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =