کد خبر: 196294
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

الکسترا متعلق به یک شرکت سوئیسی بوده، در آلمان تولید شده و از طراحی ایتالیایی الهام گرفته است

به گزارش اخبار خودرو ، در فوریه گذشته خبری منتشر شد که حاکی از ورود یک تازه وارد به جمع ابرخودروهای الکتریکی می‌داد. این خودروی جدید که اصالتی سوئیسی داشته و اهل ژنو می‌باشد الکسترا نامیده شده و شتاب صفر تا صد آن ۲٫۳ ثانیه بوده و ضمنا بصورت محدود و فقط به تعداد ۱۰۰ دستگاه تولید خواهد شد. به تازگی تصاویر و مشخصات بیشتری از الکسترا انتشار یافته که می‌تواند شما را شگفت زده کند.

[caption id="attachment_196297" align="aligncenter" width="623"]Elextra Elextra[/caption]

الکسترا نه تنها می‌تواند لقب سریع ترین اتومبیل الکتریکی ساخته شده تا کنون را از آن خود کرده و بالاتر از تسلا مدل S P100D (با شتاب ۲٫۴ ثانیه) قرار بگیرد، بلکه با قدرت ۶۸۰ اسب بخار حتی از فراری ۴۸۸ GTB نیز قدرتمندتر می‌باشد.

[caption id="attachment_196298" align="aligncenter" width="623"]Elextra Elextra[/caption]

حداکثر سرعت الکسترا به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده که البته قطعا توان واقعی این ابرخودرو بسیار فراتر از این اعداد است. همانند تسلا مدل S چهار نفره و از چهار درب برخوردار بوده و چهار چرخ متحرک می‌باشد.

[caption id="attachment_196300" align="aligncenter" width="623"]Elextra Elextra[/caption]

سازنده در خصوص ظرفیت باتری های این خودرو مطلبی عنوان نکرده و به اعلام برد ۳۷۰ مایلی با یک بار شارژ بسنده نموده است. طراحی الکسترا توسط طراحی سوئیسی، رابرت پالم صورت گرفته و به عقیده کارشناسان جنبه هایی از طراحی رترو در آن به چشم می‌خورد، که بی شباهت به مدل های دهه ۷۰ لامبورگینی یا کانسپت های ایتالیایی در آن زمان نیست.

[caption id="attachment_196299" align="aligncenter" width="623"]Elextra Elextra[/caption]

پالم در این خصوص توضیح می‌دهد: «ایده نهفته در پس طراحی الکسترا ترکیب خطوط لبه دار و تیز می‌باشد که سمبل سوپراسپرت های ایتالیایی در گذشته است. این امر ضمن اینکه یادآور طراحی های جذاب، قوی و خاطره انگیزی می‌باشد با فناوری های مدرن امروز نیز ترکیب گشته است.»

تولید الکسترا در تاسیساتی در اشتوتگارت آلمان انجام خواهد شد و در خصوص زمان آغاز تولید یا قیمت آن هنوز اطلاعاتی در دست نیست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =