کد خبر: 196318
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

گروه طراحی تویوتا امیدوار است، طراحی اولیه خودرو که اسکای درایو نام دارد تا جولای ۲۰۱۷ به پایان رسیده و سال بعد پروازهای آزمایشی خود را شروع کند.

به گزارش اخبار خودرو ، درحالی که بیشتر خودروسازها در تلاش برای استفاده از فناوری های خودران به عنوان گام بعدی تحول در صنعت خودرو هستند، برخی دیگر رویای خودروهای پرنده برای کاهش ترافیک خیابان ها را در سر می‌پرورانند.

ایتال دیزاین و ایرباس نمونه های پرنده خود را در نمایشگاه ژنو رونمایی کردند و اوبر نیز برنامه بلندپروازانه ای برای اجرای آزمایشی طرح تاکسی پرنده تا سال ۲۰۲۰ در دالاس و دوبی دارد. اکنون تویوتا نیز به این موج اضافه شده، تا در آینده که مردم از خودروهای فعلی خود خسته شدند جایگزین مطمئنی داشته باشد.

[caption id="attachment_196322" align="aligncenter" width="623"]خودروی پرنده تویوتا خودروی پرنده تویوتا[/caption]

به گزارش نشریه نیکی آسین ریویو، ۳۰ طراح جوان در قالب یک استارت آپ مشغول کار بر روی پروژه ای تحت عنوان کارتیواتور هستند. این پروژه پیش از این به منظور استفاده از پرنده های بدون سرنشین جهت توسعه بازی های رایانه ای فعالیت می‌کرد و تویوتا نیز یکی از سرمایه گذاران آن بود. اما اکنون با سرمایه گذاری ۳۷۵ هزار دلاری تویوتا و بکارگیری مهندسان مجرب تغییر جهت داده و هدف آن طراحی اتومبیل های پرنده خواهد بود.

[caption id="attachment_196320" align="aligncenter" width="623"]خودروی پرنده تویوتا خودروی پرنده تویوتا[/caption]

تاکاشی اوچیامادا، مدیر پروژه در این خصوص می‌گوید: «در صورتی بستر فناوری فراهم نشود شما فقط با اتکا به سرمایه نمی‌توانید پیشرفت کنید.» اعضای تیم پروژه کارتیواتور در یک مدرسه ابتدایی متروکه در استان آیچی ژاپن مشغول فعالیت هستند. این گروه امیدوارند، طراحی اولیه خودرو که اسکای درایو نام دارد تا جولای ۲۰۱۷ به پایان رسیده و سال بعد پروازهای آزمایشی خود را شروع کند. فاز تجاری سازی آن قرار است با روشن کردن مشعل المپیک ۲۰۲۰ ژاپن آغاز شود.

[caption id="attachment_196323" align="aligncenter" width="623"]خودروی پرنده تویوتا خودروی پرنده تویوتا[/caption]

با طولی معادل ۲٫۹ متر، اسکای درایو را باید کوچکترین خودروی الکتریکی پرنده جهان دانست و فعلا از این نظر بی رقیب است. به گفته سرمایه گذار پروژه این خودرو قادر است از جاده های معمولی به پرواز درآمده و هدایت آن نیز بسیار ساده می‌باشد.

[caption id="attachment_196321" align="aligncenter" width="623"]خودروی پرنده تویوتا خودروی پرنده تویوتا[/caption]

اتاق خودرو طراحی آینده نگرانه ای داشته و شامل یک کاناپی حبابی شکل، با ملخ هایی در چهار طرف آن می‌شود. برای حرکت روی زمین نیز سه چرخ در نظر گرفته شده که دو عدد در طرفین و یکی در جلو واقع شده است.

[caption id="attachment_196324" align="aligncenter" width="623"]خودروی پرنده تویوتا خودروی پرنده تویوتا[/caption]

در خصوص مشخصات فنی باید گفت حداکثر سرعت اسکای درایو در آسمان به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و روی زمین به ۱۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. البته قطعا فناوری های جدید سرعت خودروهای پرنده در آسمان را افزایش خواهد داد اما نکته حائز اهمیت برای واقعی شدن رویای خودروهای پرنده، مشکل ایمنی و ادغام آنها در سیستم کنترل ترافیک هوایی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =