کد خبر: 196448
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰

اشکودا کوپه تمام الکتریکی یکی از ۵ محصول برقی این شرکت در آینده خواهد بود که از مدل ۱۱۰R محصول ۱۹۷۰ الهام گرفته است.

به گزارش اخبار خودرو ، مدیرعامل اشکودا برای اولین بار تایید کرد که این برند جمهوری چک چشم به توسعه ناوگان اتومبیل های الکتریکی اسپرت دارد. این کوپه تصاویر آن بطور اختصاصی توسط نشریه اتواکسپرس منتشر شده می‌تواند یکی از اولین محصولاتی باشد که تا پیش از سال ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد.

[caption id="attachment_196450" align="aligncenter" width="700"]اسپرت الکتریکی جدید اشکودا اسپرت الکتریکی جدید اشکودا[/caption]

کریستین استورب، مدیر توسعه فنی اشکودا با اشاره به تاریخچه این شرکت و برخی مدل های خاص گفت: «اشکودا دارای تاریخچه ای ۱۲۰ ساله و مملو از نقاط عطف و پراحساس می‌باشد.»

استورب در توضیحات خود اضافه کرد که اشکودا ۱۱۰R یک کوپه موتور عقب و دیفرانسیل عقب بود که در دهه هفتاد بر اساس نسخه سدان ۱۰۰ تولید شده و پیش از هجوم هاچ بک های دیفرانسیل جلو به بازار اروپا مورد استقبال شایانی نیز واقع شد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا این شرکت قصد دارد اتومبیلی با الهام از ۱۱۰R تولید کند یا خیر گفت: «بله! اما برقی». تصاویر منتشر شده از این اشکودای الکتریکی حاکی از ظاهر جذاب آن می‌باشد.

[caption id="attachment_196452" align="aligncenter" width="700"]اسپرت الکتریکی جدید اشکودا اسپرت الکتریکی جدید اشکودا[/caption]

اشکودا هنوز در خصوص زمان عرضه این محصولات الکتریکی صحبتی به میان نیاورده اما قطعا این یک گام بزرگ در مسیر کسب سهم بیشتر از بازار اتومبیل های برقی می‌باشد. به گزارش اتو اکسپرس نسخه تمام الکتریکی اشکودا سیتیگو در سال ۲۰۱۹ و نسخه تولید انبوه اس یو وی کانسپت ویژن E در سال ۲۰۲۰ تولید خواهد شد. حداقل یک اس یو وی دیگر و یک اتومبیل اسپرت به این جمع افزوده خواهد شد اما زمان عرضه آنها سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

پلتفرم MEB گروه فولکس واگن با قابلیت تطبیق پذیری بالای خود دست مهندسان در توزیع قدرت و دینامیک رانندگی را باز گذاشته است. در ویژن E قدرت ۳۰۲ اسب بخار، حاصل ترکیب دو موتور الکتریکی است که هرکدام از آنها بر روی یک محور بوده و در نتیجه آرایش چهار چرخ متحرک را عرضه خواهد کرد. به گفته اشکودا حداکثر سرعت این اس یو وی ۱۸۰ کیلومتر در ساعت، شتاب صفر تا صد آن ۶ ثانیه و برد الکتریکی آن ۳۱۰ مایل می‌باشد.

[caption id="attachment_196449" align="aligncenter" width="700"]اسپرت الکتریکی جدید اشکودا اسپرت الکتریکی جدید اشکودا[/caption]

در کانسپت کوپه با توجه به انعطاف پذیری بالای پلتفرم MEB می‌توان از یک موتور الکتریکی در محور عقب استفاده کرد. هرچند در این صورت از قدرت خودرو کاسته می‌شود اما شباهت بیشتری با سلف موتور عقب و دیفرانسیل عقب خود یعنی ۱۱۰R پیدا خواهد کرد. کاهش قطعات مکانیکی در این پلتفرم آزادی عمل بیشتری برای طراحی فضای داخلی و جادارتر شدن اتومبیل می‌دهد.

[caption id="attachment_196451" align="aligncenter" width="700"]اسپرت الکتریکی جدید اشکودا اسپرت الکتریکی جدید اشکودا[/caption]

اتومبیل های الکتریکی اسپرت قطعات روح و هیجان بیشتری به محصولات اشکودا خواهد دمید. اولین نشانه های این تغییر راهبرد را نیز باید در اس یو وی کوپه کودیاک جستجو کرد که در ابتدا برای تولید و عرضه در بازار چین طراحی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =