کد خبر: 196627
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸

بزرگترین شرکت خصوصی چین، یعنی جیلی در توافق‍نامه ای تقریبا نیمی از سهام شرکت مالزیایی پروتون را خریداری کرد.

به گزارش اخبار خودرو ، در این توافق ۴۹٫۹ سهام شرکت مذکور که مالک شرکت انگلیسی لوتوس نیز محسوب می‍شود به جیلی واگذار شد که علاوه بر این مالکیت ولوو و شرکت تاکسی لندن را نیز در اختیار دارد. این قرارداد بین شرکت هلدینگ جیلی و شرکت مادر پروتون به نام DBR-HICOM امضا شد.

[caption id="attachment_196632" align="aligncenter" width="700"]شرکت چینی جیلی مالک پروتون و لوتوس شد شرکت چینی جیلی مالک پروتون و لوتوس شد[/caption]

با این توافق ۴۹٫۹ درصد از سهام پروتون و ۵۱ درصد از سهام لوتوس به این شرکت چینی منتقل خواهد شد. در این توافق آمده است طرفین در زمینه تحقیق و توسعه، تولید و بازاریابی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

[caption id="attachment_196631" align="aligncenter" width="700"]شرکت چینی جیلی مالک پروتون و لوتوس شد شرکت چینی جیلی مالک پروتون و لوتوس شد[/caption]

یکی از دیگر از اهداف این توافق این است که با توجه به منابع قابل ملاحظه طرف چینی، پروتون تبدیل به یک برند پیشتاز در بازار جنوب شرق آسیا شده و لوتوس نیز از کمبود نقدینگی نجات یابد.

مدیر اجرایی جیلی، دانیل دانگهای لی در این خصوص گفته است: « با پیوستن پروتون و لوتوس به جمع زیرمجموعه های جیلی، فعالیت ما در بازارهای جهانی و به ویژه جنوب شرق آسیا افزایش خواهد یافت. جیلی برای پروتون افق درخشانی را پیش بینی میکند.»

وی افزود: «ما برای تاریخچه و فرهنگ حاکم بر این شرکت ها احترام کاملی قائلیم و پروتون از این پس با فناوری های خلاقانه جیلی و منابع مدیریتی این شرکت حمایت خواهد شد. در خصوص لوتوس نیز تجربه ما در احیای ولوو بکار خواهد آمد تا بتوانیم تمام ظرفیت های این اسپرت ساز باسابقه را آزاد کنیم.»

[gallery link="file" ids="196632,196631,196630,196629,196628"]

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =