کد خبر: 196750
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

هنگام دیدن ماشین مورد نظرتان، مهمترین نکته این است که: " حداقل برای لحظاتی پشت رول بنشینید و با خودروی مورد نظرتان رانندگی کنید ".

به گزارش اخبار خودرو ،چرا آزمایش فنی؟ چون با آزمایش فنی ماشین شما با خرج‌های احتمالی‌ بعد از خرید خودرو آشنا ‌می‌شوید و می‌توانید از فروشنده برای عیب‌های خاص و پرهزینه تخفیف بگیرید. یادتان باشد که ظاهر تمیز یک ماشین هیچوقت دلیل بر وجود وضعیت فنی مناسب نیست. خیلی‌ وقت‌ها معایب فنی بسیار بیشتر از صافکاری و رنگ‌آمیزی هزینه دارد.

۱) هنگام دیدن ماشین مورد نظرتان، مهمترین نکته این است که: " حداقل برای لحظاتی پشت رول بنشینید و با خودروی مورد نظرتان رانندگی کنید ".

در حین رانندگی به صدای موتور و بدنه حساس شوید. هر صدای غیر عادی از بدنه نشانی از نقص فنی در سیستم کمک فنر و تعلیق ماشین است. صدای خر خر موتور یا ضربه در آن نیز علامتی از نقص فنی در نیروی محرکه ماشین است.

حین رانندگی از سلامت ترمزهای ماشین هم مطمئن شوید. ترمز دستی را هم در حرکت با سرعت ده کیلومتر امتحان کنید. حین رانندگی وضعیت دنده و صفحه کلاچ را نیز می‌توانید ارزیابی نمایید. بد جا رفتنِ دنده، صدا دادن آن یا گاز هرز خوردن ماشین در دنده‌ی ۲ و ۳ همه و همه می‌تواند زنگ خطر برای هزینه‌های آتی شما باشد.

۳٫ کاپوت را بالا بزنید: اساسی‌ترین هزینه‌های یک ماشین دقیقاً در اینجا قرار دارد. اثرات لحیم کاری و جوشکاری، نشت روغن از درپوش موتور، ترشح آب از رادیاتور و علائم زنگ‌آب بر رادیاتور، تغییر رنگ میله‌ی اندازه گیری روغن به رنگی شبیه رنگ «شیر قهوه» و مشاهده قطرات و حباب آب بر آن، وجود بخار یا دود در کارتر و ... همه نشانه‌های بدی‌اند. در صورت مشاهده‌ی موارد این‌چنینی شاید بد نباشد از کارشناس خودرو مشاوره بگیرید.

۴٫ بدنه ماشین را بررسی کنید: درها، پنجره‌ها، کاپوت، در صندوق، چرخش کلید در قفل ها را با حوصله بررسی کنید. هزینه‌های اضافی این بخش شاید زیاد نباشد اما با آزمایش آن‌ها خیال خود را راحت کنید.

۵٫ آهن ربای رنگ: خوردگی بدنه و اثرات بتونه‌کاری را به راحتی با یک آهنربای تشخیصِ رنگ شناسایی کنید: بخش‌هایی از بدنه که به آهنربا با قدرت نمی‌چسبد، با بتونه پر شده است.

۶٫ اتاق ماشین: بخش های مربوط به سیستم برق شامل بوق، چراغ، راهنما، آب پاش، ضبط و... را حتماً بررسی کنید. به روکش صندلی‌ها و کف خودرو نیز حواستان باشد. کفی‌ها را بالا بزنید. اگر علائم زنگ زدگی بر کناره‌های اتاق می‌بینید نشانه‌ی پوسیدگی بدنه در اثر رطوبت یا عمر زیاد است.

۷٫ باتری ماشین: باتری ماشین را با چند استارت ساده و سپس با بالا بردنِ همزمان شیشه‌ها امتحان کنید. اما یک پیشنهاد برای قبل از بازدید خودرو:

همیشه قیمت روز خودروهای کارکرده را در نظر داشته باشید. برای این کار به آگهی‌های خرید و فروش خودرو در نیازمندی‌های دیوار نگاه کنید. دیوار از این جهت مناسب است که بزرگترین بازار خرید و فروش ایران به حساب می‌آید و در آن می‌توان به راحتی قیمت خودروها را با هم مقایسه کرد و اطلاعات زیادی درباره مدل‌های مختلف خودروها پیدا کرد. چرخیدن در دیوار مثل رفتن به یک بازار بزرگ خودرو است. ماشین‌های بسیار زیاد و متفاوتی هر روزه در دیوار به صورت رایگان خرید و فروش می‌شوند. پس قبل از هر تصمیمی ابتدا دوری در دیوار بزنید تا بهترین خرید را داشته باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =