کد خبر: 196885
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

با اجرایی شدن برجام شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی به ایران بازگشت و هم‌اکنون نیز به دنبال گسترش فعالیتهای خود در صنعت خودرو است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا، در دهه گذشته هیوندای در ایران حضور داشت و برخی محصولاتش همچون آوانته و ورنا در داخل تولید می‌شد اما چند سال پیش به دنبال برخی تحریم‌های خارجی، این شرکت همچون برخی دیگر از خودروسازان خارجی ایران را ترک کرد و تولید این خودروها نیز متوقف شد.

با این حال با اقدامات صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید و مخصوصا اجرایی شدن برجام از حدود دو سال پیش روند بازگشت خودروسازان بین‌المللی به ایران آغاز شد و به دنبال آن شرکتهایی همچون پژو، سیتروئن و همچنین هیوندای به ایران بازگشتند.

پژو در دور جدید فعالیتهای خود در ایران به دنبال تولید خودروهای پژو ۲۰۰۸، ۳۰۱ و ۲۰۸ است که البته تولید انبوه پژو ۲۰۰۸ از حدود دو هفته پیش آغاز شده است. سیتروئن نیز به دنبال تولید چند محصول جدید خود در ایران است که طبق شنیده‌ها تا چند ماه آینده تولید اولین محصول سیتروئن آغاز خواهد شد.

شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی نیز حضور مجدد در ایران را با تولید خودروهای آی‌۱۰ و آی‌۲۰ آغاز کرد و در حال حاضر نیز به دنبال توسعه فعالیتهای خود در ایران است؛ به‌گونه‌ای که در جدیدترین اتفاق در این زمینه اعلام شد خودروی هیوندای اکسنت نیز در ایران به تولید خواهد رسید.

روند بازگشت خودروسازان بین‌المللی و تولید خودروهای خارجی در ایران در حالی است که کارشناسان معتقدند تولید و مونتاژ خودروهای خارجی در ایران باعث افزایش اشتغال در صنعت خودروی داخلی، توسعه صنعت قطعه‌سازی و همچنین کاهش خروج ارز برای واردات خودروهای آماده خواهد شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    یه خواهش دارم و اون اینکه انقدر به شعور مردم توهین نکنید و شرکت پژو سیتروئن رو به شکل دو شرکت مستقل پژو و شرکت سیتروئن معرفی نکنید با سپاس
  • امیرحسین ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    لطفا این همکاری رو به شکل قطعه سازی انجام بدین.البته این قطعه سازی باید با آخرین تکنولوژی روز صورت بگیره و دولت هم باید به قطعه سازان برای ورود تکنولوژی به کشور و تولید قطعات باکیفیت کمک کنه .چون خیلی از قطعه سازانمون اصلا شرایط مالی خوبی ندارند.اگه این همکاری به شکل مونتاژباشه هیچ فایده ای برای پیشرفت صنعت خودرو نداره والبته اگر با ایرانیزه شدن ماشین کیفیت پایین بیاد بازهم فایده ای نداره پس همه ی فعالین صنعت خودرو باید دست به دست هم بدن و دریک حرکت جمعی و درست(برای اولین باردر صنعت خودرو)رو به ساختن قطعات با کیفیت بیارن و کیفیت ماشین های ایرانی را بالا ببرند تا هم ملت از ماشین هاشون راضی باشن و هم از طریق فروش خودرو ارز وارد کشور بشه
  • خودرو ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    دوباره مونتاژ دوباره مونتاژ ووووووووووووووووووووووووووو......... .......
  • سعید بوشهری ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    اگر هیوندای سرمایه گذاری واقعی روی خط تولید در ایران کرده بود که با یه تحریم همه سرمایشو ول نمیکرد از ایران بره ، اینکه یه ماشینو تو جعبه برامون بفرستن اینجا جعبشو باز کنیم چهارتا لاستیک روش ببندیم اسمش تولید خودرو در کشور نیست و مشارکت ما با هیوندای از این مدلیش بود ، حالا هم گمون نکنم فراتر از این باشه و تا تقی به توقی بخوره فلنگو میبندن ، لطفا یا اسمشو نزارید تولید خودرو یا اگه مصمم هستین خودروی برند تولید کنین سرمایه های سنگینشونو و خط تولید کامل و زنجیره قطعه سازیشو بیارید اینجا
    • خسرو ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
      درود . دوست گرامی شما کدام صاحب صنعت رو میشناسی که بیاد تو کشوری که تو یک سال بیش از صدها بخشنامه از طرف بانک مرکزی صادر میشه ! سرمایه گذاری کنه ؟ اگه شما بودی چکار میکردی ؟ تو همچین کشور بی ثباتی سرمایه گذاری میکردی ؟ اونا اگه حسابگری بلد نبودن به اینجا نمیرسیدن !
  • آرش ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    آقای سعید بوشهری، بنده و خیلی های دیگه مثل من حاضرن پولشون رو بابت همون هیوندایی که شما میگی فقط چهارتا لاستیک روش میبندیم که هیچ حتی تمام وارداتی بدن . میدونی چرا ؟ چون صدسال دیگه حاضر نیستم برای آشغال هایی که ایرانخودرو و سایپا تولید میکنن پول بدیم . اونها وقتی بهشون پول میدی ، جنس خوب ، کیفیت عالی و خدمات پس از فروش میدن اما شرکت های ایرانی چی؟ پژو ٢٠٠٨ تولیدی شرکت ایکاپ ( شرکت مشترک ایرانخودرو و پژو ) با حذف آپشن هایی مثل ساندروف و پاناروما و صندلی چرم و ... قراره با قیمت حدود ١٠٠ میلیون تو ایران عرضه بشه اونوقت نسخه فول همین خودرو در دبی مبلغ ۶٠٠٠٠ درهم یعنی زیر ٧٠ میلیون هست اونم نسخه فول آپشن با ساندروف و صندلی چرم و ....آخه یکی بگه چرا ؟؟؟؟؟ چه گناهی کردیم تو این مملکت بدنیا اومدیم ، خب اون صنعتی که هم هزینه رو بیشتر میکنه هم کیفیت رو پایینتر میاره غیر از اینکه یا مدیراش بی عرضه ان و یا د.. تشریف دارن دلیل دیگه ایی میتونه داشته باشه!؟
  • مصطفی ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    یه کشور زمانی تولید کننده خودرو میشه که فناوری ساخت پلتفرم و ساخت موتور و خط تولید پیشرفته رو داشته باشه. با این وضعیت مونتاژ هنوز با تولید کننده خیلی فاصله داریم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =