کد خبر: 197015
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹

شهردار اردبیل گفت: با هدف تبدیل پیرامون دریاچه شورابیل به جاده سلامت، تردد خودرو در اطراف دریاچه به صورت تدریجی ممنوع خواهد شد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از مهر ،حمید لطف‌اللهیان بعدازظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از منطقه نمونه گردشگری شورابیل گفت: شهرداری اردبیل با احداث بزرگ‌ترین رینگ سلامت و مسیر پیاده‌روی تردد خودرو در محدوده دریاچه را کاهش می‌دهد.

وی افزود: در واقع مسیر خودروها به محل تردد  دوچرخه تبدیل شده و مسیر پیاده‌روی نیز در کنار آن پیش‌بینی شده است.

شهردار اردبیل در پاسخ به گله‌مندی برخی شهروندان در خصوص ممانعت از تردد خودرو پیرامون دریاچه اضافه کرد: در حال حاضر ساعت تردد تنها به ۱۱ صبح تا ۱۶ بعدازظهر محدود شده و به مرور زمان به صورت کامل ممنوع خواهد شد.

لطف‌اللهیان تأکید کرد: شهرداری در نظر دارد این منطقه به یک منطقه سلامت‌محور تبدیل شده و تردد خودروها کاهش یافته و به مرور ممنوع شود

وی در پاسخ به این سؤال که شهروندانی که قادر به پیاده‌روی نیستند، چگونه می‌توانند از محوطه پیرامون دریاچه استفاده کنند، اضافه کرد: برای تردد این گروه از شهروندان قطار برقی پیش‌بینی شده است.

شهردار اردبیل تأکید کرد: شورابیل مهم‌ترین سرمایه طبیعی شهر اردبیل است و شهرداری حفاظت و توسعه انسان‌محور و سلامت‌محور آن را قویاً دنبال می‌کند.

لطف‌اللهیان با اشاره به اجرای پروژه‌های متعددی پیرامون این دریاچه خواستار همکاری شهروندان در خصوص تغییر و تحولات آن شد و افزود: لازم است از این گنجینه طبیعی به شکل مطلوب حفاظت و استفاده کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =