کد خبر: 197192
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸

دو خودروساز بزرگ چین و آلمان یعنی شرکت های JAC و فولکس واگن با امضای توافق نامه مشترکی آماده تولید اتومبیل های الکتریکی ارزان برای بازار چین می‍شوند.

به گزارش اخبار خودرو ، این قرارداد همکاری مشترک به مدت ۲۵ سال اعتبار داشته و ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خواهد بود.

محصولات مشترک بر روی پلتفرم الکتریکی JAC تولید خواهد شد. با اینکه در ابتدا قرار بود دو شرکت تحت نام جدیدی فعالیت مشترک خود را آغاز کنند اما شایعات تایید نشده ای حاکی از عرضه محصولات تحت نام سئات می‍باشد. سئات یکی از اعضای گروه فولکس واگن میباشد که عمده محصولاتش را در بازار اروپا عرضه مینماید.

[caption id="attachment_197212" align="aligncenter" width="660"]تولید مشترک خودروهای الکتریکی توسط JAC و فولکس تولید مشترک خودروهای الکتریکی توسط JAC و فولکس[/caption]

سئات در حال حاضر فروشی در بازار چین ندارد. این شرکت اسپانیایی در سال ۲۰۱۲ اقدام به عرضه دو محصول لئون و ایبیزا در چین کرد که به علت هزینه های صادرات و بعد مسافت هزینه تمام شده بالایی داشتند. هرچند خودروی سریع لئون کوپرا مورد اقبال گروه های خاصی از مشتریان قرار گرفت اما آمار فروش کلی آن مایوس کننده بود.

سئات عرضه کلیه محصولات خود به چین را در سال ۲۰۱۴ متوقف کرده و اکنون بازگشت این خودروساز میتواند با اتومبیل های الکتریکی ارزان چینی – آلمانی همراه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =