کد خبر: 197342
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

خبرها حاکی از آن است که به‌زودی شرکت آرین‌موتور پویا به‌عنوان نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران، اوتلندر هیبرید را به بازار کشور معرفی می‌کند.

به گزارش اخبار خودرو ،خبرها حاکی از آن است که به‌زودی شرکت آرین‌موتور پویا به‌عنوان نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران، اوتلندر هیبرید را به بازار کشور معرفی می‌کند.

حضور اوتلندر هیبرید می تواند برای آرین‌موتور به‌عنوان برگ برنده محسوب شود. در چند ماه گذشته شاهد بودیم با معرفی اوتلندر تیپ۵ مدل ۲۰۱۷، حضور این خودرو در خیابان‌ها و جاده‌های کشور افزایش پیدا کرد. وقتی در گشت‌و‌گذارهای شبانه تهران کمی به اطراف نگاه ‌کنید، احتمال دارد با اوتلندر تیپ۵ مواجه شوید. نسخه‌ای از این کراس‌اوور متوسط ژاپنی که شیشه‌های عقب دودی دارد و تا حدی جلوپنجره آن با ترکیب رنگ اسپرت‌تر عرضه می‌شود. حال با اقبال خوبی که برای اوتلندر و آرین موتور پیش آمده است، حضور نسخه هیبرید این خودرو هم می‌تواند تا حد زیادی معادلات بازار خودروهای کراس‌اوور ۲۰۰ تا ۲۷۰ میلیون تومان را بر هم بریزد. اوتلندر با اصالت ژاپنی خود این روزها با خودروهایی چون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، رنو کولئوس، نیسان ایکس‌تریل، تویوتا راو۴ و... رقابت می‌کند و تا حدی در این جدال کره‌ای- ژاپنی- فرانسوی موفق بوده است. ولی با در نظرگرفتن موفقیت فعلی اوتلندر در بازار کشور و آمدن نسخه جدید، مدل هیبرید آن در صورت معرفی درست می‌تواند شرایط را به‌طور کامل به نفع اوتلندر تغییر دهد. زیرا این خودرو در آینده نزدیک تنها کراس‌اوور میان رقبا خواهد بود که به فناوری هیبرید مجهز است. فناوری هیبرید به‌طور کامل می‌تواند اوتلندر را متحول کند و قابلیت‌های حرکتی آن را افزایش دهد. اوتلندر هیبرید در بازار جهانی به نسخه PHEV معروف است. این لفظ مخفف Plug-In Hybrid Electric Vehicle ، به معنی خودروی هیبرید است که با برق شهری نیز امکان شارژ باتری آن وجود دارد. در نسخه هیبرید اوتلندر، یک موتور بنزینی دو لیتری با توان ۱۴۶ تا ۱۵۴ اسب‌بخار وجود دارد که با اتصال به دو موتور الکتریکی، خود را به یک ماشین هیبرید تبدیل می‌کند. موتورهای الکتریکی اوتلندر PHEV در حدود ۸۰ اسب‌بخار قدرت دارند و به‌صورت عملکرد ترکیبی برق و بنزین برای حرکت، در محدوده ۲۰۰ تا ۲۱۰ اسب‌بخار (با توجه به هدررفت انرژی در سیستم انتقال قدرت و صرف انرژی داخلی خودرو) قدرت را به راننده تحویل می‌دهد. گیربکس این خودرو از نوع اتوماتیک CVT، سازگار با سیستم هیبرید است و قدرت را به چهار چرخ می‌رساند. همچنین، ترمزهای خودرو و اعمال نیروی معکوس به جعبه دنده، به صورت برق در می‌آید و به باتری‌های خودرو برمی‌گردد.قابلیت شارژ باتری‌ با برق شهری باعث می‌شود در زمان استفاده نکردن از اوتلندر PHEV، خودرو با برق شهری در سه حالت مختلف شارژ شود. زمان شارژ بین ۴۰ دقیقه ( شارژ سریع ۸۰ درصدی باتری) تا ۵ ساعت طول می‌کشد. باتری‌های این خودرو از نوع لیتیومی ۸۰ سلولی ( ۱۰ ماژول ۸ سلولی) هستند و حداکثر ولتاژ ۳۰۰V دارند. همان‌طور که می‌دانید برای استفاده از پیشرانه الکتریکی این خودرو، نیازی به اتصال باتری‌های خودرو به برق شهری نیست. زیرا خودروهای هیبرید همیشه در حالت حرکت باتری‌های خود را شارژ می‌کنند و قابلیت اتصال به برق شهری تنها ویژگی برای کاهش حداکثری آلودگی هواست.

کمپانی میتسوبیشی این باتری‌ها را ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر ( ۱۰۰ مایل) گارانتی می‌کند. این باتری و موتورهای الکتریکی و بنزینی باعث می‌شوند در حالت‌های مختلف، اوتلندر سازگاری داشته باشد و با توجه به انتخاب راننده یا حالت اتوماتیک، خودرو با پیشرانه‌های مختلف حرکت می‌کند. با توجه به اینکه موتور الکتریکی، گشتاور تقریبا ثابت و بالایی در مدار دارد، شتاب این خودرو نسبت به نسخه بنزینی بهتر است. اوتلندر هیبرید مانند نسخه بنزینی در تیپ‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود و قیمتی بین ۳۱ هزار و ۷۴۹ دلار تا ۴۲ هزار و ۹۹۹ دلار دارد. امکاناتی نظیر ۷ کیسه هوا، سان‌روف، سنسور پارک جلو و عقب، دنده پشت فرمان، سنسور نور و باران، دوربین عقب، رادار نقطه‌کور، مانیتور، سیستم صوتی حرفه‌ای با ساب، هفت صندلی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه دوگانه، گرم‌کن فرمان، آینه حساس به نور، صندلی راننده برقی، چراغ‌شور، در صندوق برقی، نور جلو LED با چرخش چراغ در پیچ‌ها و… در نسخه فول اوتلندر هیبرید وجود دارد. با در نظر گرفتن این ویژگی‌های اوتلندر PHEV می‌توان فهمید این کراس‌اوور می‌تواند در میان رقبا یکه‌تازی کند. این روزها استقبال خریداران خودروهای وارداتی از نسخه‌های هیبرید افزایش یافته و بدیهی است بسیاری از خریداران کراس‌اوورهای ۲۰۰ تا ۲۷۰ میلیون تومانی در صورت وجود نسخه هیبرید از خرید آن استقبال کنند. مشخصات فنی رقابتی و قابل‌قبول، کیفیت بالای مواد به‌کار رفته در کابین و قطعات فنی، استهلاک کم، طراحی مناسب، اصالت ژاپنی، ایمنی و امکانات رفاهی خوب تا چند ماه آینده دوباره موفقیتی را برای آرین‌موتور پویا در بازار خودروهای وارداتی رقم خواهد زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =