کد خبر: 197760
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

فقط چند روز دیگر به پایان اعتبار ثبت‌سفارش‌های واردکنندگان شخصی باقی مانده است و قیمت خرید و فروش امتیاز ثبت‌های انجام‌شده در بازار سیاه که پیش‌از این برای برخی مدل‌های خودرو به ۶۰‌میلیون تومان هم می‌رسید، امروز به کمتر از ۱۵میلیون تومان رسیده است

به گزارش اخبار خودرو ، فقط چند روز دیگر به پایان اعتبار ثبت‌سفارش‌های واردکنندگان شخصی باقی مانده است و قیمت خرید و فروش امتیاز ثبت‌های انجام‌شده در بازار سیاه که پیش‌از این برای برخی مدل‌های خودرو به ۶۰‌میلیون تومان هم می‌رسید، امروز به کمتر از ۱۵میلیون تومان رسیده است. البته در چند روز آینده شاید به کمتر از ۵ میلیون تومان نیز برسد. در این میان واردکنندگان شخصی تنها راهی را که برای واردات به تعداد محدود پیش‌رو دارند، استفاده از مجوزهای جانبازی است.

به گزارش «دنیای خودرو» این نوع مجوز که چند سال است در کشور برای واردات استفاده می‌شود، هم‌اکنون تنها راه باقیمانده برای واردکنندگان غیررسمی است. این نوع مجوز علاوه‌بر تخفیفاتی که به آن تعلق می‌گیرد، می‌تواند راهی باشد تا واردکنندگان عادی حتی قبل از شرکت‌های نمایندگی بتوانند اقدام به واردات مدل‌های جدید معرفی‌شده در بازار کنند.

به‌عنوان مثال در حالی که زمان کمی از حضور مدل ۵۳۰ ب‌ام‌و در سایت ثبت‌سفارش می‌گذرد اما خبرهای رسیده حاکی از آن است حداکثر تا فردا دو دستگاه مدل جدید از گمرک ترخیص خواهند شد. هرچند باتوجه به قانون منع ثبت توسط واردکنندگان شخصی، واردات این مدل در اختیار شرکت پرشیا‌خودرو قرار دارد ولی با استفاده از مجوز جانبازی تعداد محدودی امکان ورود توسط واردکنندگان شخصی را دارند.

لازم به توضیح است این‌گونه مجوز به صورت محدود وجود دارد و با قیمت‌های مختلفی در بین واردکنندگان خرید‌و‌فروش می‌شود و تنها برای آن دسته از خودروها که در سایت ثبت‌سفارش وجود دارند، قابل استفاده است.

اگرچه شماره‌گذاری هر خودروی جدیدی که در سایت ثبت سفارش باشد و توسط واردکنندگان شخصی چه به صورت ثبت‌سفارش معمولی یا جانبازی وارد شود، دیگر منوط به اخذ مجوز شماره‌گذاری از شرکت نمایندگی نخواهد بود. اما در گذشته ابتدا شرکت‌های نمایندگی باید اقدام به اخذ مجوز می‌کردند و در ادامه واردکنندگان می‌توانستند خودروهای‌شان را پلاک کنند. اما مدتی است که این ترتیب وجود ندارد و همگی می‌توانند با مراجعه به معاونت فنی و مهندسی راهنمایی و رانندگی نسبت به اخذ مجوز موردی خودروی خود اقدام کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hamed ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
    پایان مجوز واردات شخصی و اغاز انحصار
  • حافظ ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    فقط مردم متضرر میشن و نماینده ها نفعشو میبرن ، تا الان رقابت بود این بود وضعیت الان که دیگه انحصاریش میکنن وای به حال مصرف کننده از قیمت بگیر تا خدماتشون ، عین شرکت های وطنی که به زور ماشینای بنجلشون و به مردم میندازن حالا نوبت ماشینای وارداتیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =