کد خبر: 198155
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

علت اصلی رکود در بازار خودرو، عملکرد بانک‌هاست چرا‌که بانک‌ها با پرداخت سودهای بالاتر از ظرفیت بازار، فعالان بازارها را تنبل کرده‌اند و تمایل به حضور در بازارها کاهش پیدا کرده است. در بخش خودرو هم تا حدی کارخانه‌های خودروسازی با بانک‌ها همراه هستند.

به گزارش اخبار خودرو ،رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به اینکه شرایط فروش برخی محصولات کارکرده در نمایشگاه‌های خودرو بهتر است، گفت: «علت اصلی رکود در بازار خودرو، عملکرد بانک‌هاست چرا‌که بانک‌ها با پرداخت سودهای بالاتر از ظرفیت بازار، فعالان بازارها را تنبل کرده‌اند و تمایل به حضور در بازارها کاهش پیدا کرده است. در بخش خودرو هم تا حدی کارخانه‌های خودروسازی با بانک‌ها همراه هستند.» موتمنی با بیان اینکه خودروسازان شرایط عرضه و تقاضای واقعی را در بازار از بین برده‌اند، اظهار داشت: «در شرایط سالم اقتصادی همواره رابطه بین عرضه، تقاضا و تعادل‌یابی بین آن شرایط بازار را می‌سازد. ضمن اینکه در مجموع خرید و فروش خودرو مطابق سال‌های گذشته سوددهی ندارد و حتی برای برخی مدل‌ها ضرر هم برای فروشنده به همراه دارد. تمایل به این نوع معامله‌ها کم شده است و بیشتر مشتریان از خرید خودروهای صفر با امکانات جدید و تکنولوژی جدید استقبال می‌کنند.»

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسینقلیخان ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
    یعنی به نظر شما مردم از خودروساز و بانکها وام خرید خودرو را با نرخ بین ۱۸ تا ۲۴ درصد تهیه نکنند بعد از شما و همپالکیهاتون با نرخ ۷۰ درصد خودرو اشغال دست دوم معلق زده بخرند . برو بابا گذشت زمان بنگاه داری دولا پهنا .
  • رضا ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
    خودروها گرونه پول دست مردم نیست تمام ....
  • کیومرث ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
    بر خلاف فرمایش رییس محترم اتحادیه دلالان خودرو، بازار خودرو به هیچوجه دچار رکود نیست و برای اثبات این امر میتوان سری به مراکز تعویض پلاک زد. مردم در آرامش نیاز خود را تامین میکنند چه از خودرو های دست دوم و چه خودروهای صفر کیلومتر. آنچه راکد است بازار خودرو نیست بلکه کسب و کار کسانی است که با طرق مختلف از طریق دلالی و بورس بازی از جیب مصرف کننده به ثروتهای بادآورده می رسند. همه به خاطر دارند ده سال قبل یک شبه ال ۹۰ از ۱۷ ملیون به بیش از سی میلیون رسید یا افزایش بی رویه قیمت پراید را کسی از یاد نبرده است. رییس محترم اتحادیه توقع دارند که باز دوستانشان بتوانند تعداد زیادی خودرو با روش های خاص!! از تولید کننده ها بستانند و با سود های نجومی به ملت بفروشند اما خدا را شکر مدتها است که این سفره برچیده شده و ثبات در بازار حاکم است.
  • آرش كمانگير ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
    پول بادآورده دلالی و نمایشگاه داری تموم شد. به اندازه کافی خون مردم رو توی شیشه کردین. بهتره دنبال یه شغل آبرومند و سازنده باشین!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =