کد خبر: 198824
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

ترافیک منجیل و رودبار در ایام تعطیلات و پیک ترافیک به پدیده‌ای بدیهی تبدیل شده؛‌ بگونه‌ای که نگرانی هر مسافری را به همراه داشته و افراد به جای فکر کردن به آب و هوای خوش شمال به ساعت‌ها معطلی و ترافیک بی‌وقفه در این مسیر می‌اندیشند.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس، این روزها هرگاه که صحبت از چند روز تعطیلی به میان می‌آید، به ناگاه ذهن افراد به سوی شهرهای شمالی و آب و هوای خوش آنها و آب‌تنی و شنا در این روزهای گرم تابستان می‌افتد؛ اما این ذوق سفر چند صباحی بیشتر عمر ندارد چرا که موضوع ترافیک استان گیلان پدیده نوظهوری نیست.

تمایل افراد به سفر به مناطق خوش آب و هوای شمالی از یکسو و افزایش قابل توجه تعداد خودروهای شخصی برای تردد در این مسیر، ترافیک را به پدیده‌ای بدیهی در این مسیر تبدیل کرده است.

تکمیل آزادراه قزوین ـ رشت که با مسافت ۱۳۷٫۴ کیلومتر از مهمترین راه‌های کشور و بخشی از کریدور بین‌المللی شمال به جنوب محسوب می‌شود به عنوان کوتاه‌ترین، ارزان‌ترین و مناسب‌ترین مسیر شناخته شده است؛‌ اما در این بین محدوده رودبار و قزوین همواره در اوج پیک ترافیک به عنوان سردمدار ترافیک معرفی می‌شود.

سوالی که در اینجا مطرح است این است که با توجه به آنکه ۱۱ کیلومتر از این آزادراه به محدوده منجیل و رودبار اختصاص یافته چرا ما باز شاهد ترافیک نیمه‌سنگین و سنگین در ایام تعطیل در این محدوده هستیم؛ سؤالی که مخاطبان خبرگزاری فارس بدان پرداخته و برخی نیز منقعت‌طلبی و کارشکنی کاسبان منجیل و رودبار را دلیل عدم بازگشایی این قسمت از آزادراه و گرفتاری مسافران در ترافیک می‌دانند.

برخی افراد نیز با بیان این مطلب که قطعه اول آزادراه منجیل ـ رودبار در آخرین پنج‌شنبه سال ۹۵ افتتاح شده است، می‌گویند این مسیر در زمان‌های عادی باز است اما متأسفانه در اوج پیک ترافیک مسدود می‌شود و مسافران لاجرم باید از درون شهرهای رودبار و منجیل برای تردد استفاده کنند و بدین دلیل افزایش بار ترافیک و ساعت‌ها معطلی مسافران را در معابر کم‌حجم و درون‌شهری رودبار و منجیل شاهد هستیم.

در این بین ترافیک تمام‌نشدنی رودبار و منجیل در هنگام سفر از جمله بدیهیاتی بوده که بر ضمیر ناخودآگاه هر مسافری نقش می‌بندد و تعداد کثیری از رانندگان سعی می‌کنند برای فرار از این خاطره ناخوش و ساعت‌ها معطلی از خواب شبانه خود زده و در هنگام گرگ و میش از این مسیر عبور کنند تا نکند گرفتار ترافیک نابهنجار این مسیر شوند؛ ترافیکی که در تاریخچه خود کمبود آب، غذا و صف طولانی سرویس بهداشتی را در اذهان مسافران به یادگار گذاشته است.

با این اوضاع و احوال و حرف و حدیث‌ها، اوضاع آزادراه قزوین ـ رشت را از سردار حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا جویا می‌شویم.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با رد گمانه‌زنی‌های مخاطبان در خصوص منفعت‌طلبی و کارشکنی کاسبان منجیل و رودبار در خصوص عدم بازگشایی این محدوده از آزادراه قزوین ـ رشت به فارس می‌گوید: آزادراه قزوین ـ رشت مشکل منجیل را حل کرد و هم اینک مسافرینی که مایل به تردد در شهر منجیل نباشند می‌توانند از طریق تونل‌های موجود در ادامه آزادراه تردد کنند و باید گفت این آزادراه، مشکل ترافیک منجیل را حل کرده است.

وی مشکل را در شهر رودبار می‌داند و می‌گوید:‌ تکمیل نشدن آزادراه در محدوده شهر رودبار و عدم نصب تونل، پل و کمربندی در این مسیر باعث شده که حجم مسافری که در آزادراه قزوین ـ رشت با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در حال حرکت بوده‌اند به ناگاه وارد شهری شوند که در معابر آن باید با سرعت ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر رانندگی کرد که ناخودآگاه حجم ترافیک را در این محدوده مشاهده می‌کنیم.

سردار حمیدی با تأکید بر این مطلب که تونل‌های محدوده منجیل در این محدوده باز بوده و مشکلی گزارش نشده، اعلام کرد: باید طرح آزادراه قزوین ـ رشت در محدوده رودبار تکمیل شود تا ما شاهد حجم ترافیک و ساعت‌ها معطلی مسافران در اوج پیک سفر در این مسیر نشویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =