کد خبر: 199432
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

زمانی اولین و مهم‌ترین فرانسوی رقیب فورد فوکوس همین مدل ۲۰۷ خودمان منتها در نسخه GTi بود، اما در نسل فعلی این خودروها این وظیفه بر گردن مدل ۳۰۸ قرار گرفته که با مجهز شدن به کیت GTi و تجهیزات اضافه کد ۲۷۰ را به خود اختصاص داده است.

به گزارش اخبار خودرو ،زمانی اولین و مهم‌ترین فرانسوی رقیب فورد فوکوس همین مدل ۲۰۷ خودمان منتها در نسخه GTi بود، اما در نسل فعلی این خودروها این وظیفه بر گردن مدل ۳۰۸ قرار گرفته که با مجهز شدن به کیت GTi و تجهیزات اضافه کد ۲۷۰ را به خود اختصاص داده است.

در این خودرو حتی ظاهر نیز مورد توجه قرار گرفته است و نسبت به نسخه عادی ۳۰۸ شاهد استفاده از کاسه جدیدی برای چراغ‌ها، جلو پنجره و البته بخش پشتی متفاوت هستیم که تقریبا از وسط درهای عقب، رنگ مشکی به خود گرفته که به کمک لامپ‌های عقب تغییر‌یافته، کاملا نسبت به ۳۰۸ معمولی قابل تشخیص است. اما تمام این‌ها ظاهر قضیه است و توان ۲۶۷ اسب‌بخاری، تجربه و حس این خودرو را متفاوت جلوه می‌کند. این توان البته از موتور ۱٫۶ لیتری خارج می‌شود که به کمک سوپرشارژر خود این توان هیجان‌انگیز را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این توان به قدری زیاد است که خودروساز فرانسوی به فکر کنترل کردن آن در هنگام حرکت بوده و با استفاده از دیفرانسیل با لغزش محدود در بین دو چرخ جلوی این خودرو، کمی از هیجانات اضافی لاستیک در آغاز شتاب‌گیری کاسته شود. اما مشکل این خودرو در اینجاست که برای این توان هیجان‌انگیز، راه‌های کنترل کردن محدودی برای این خودروی ۱۲۸۰ کیلوگرمی در اختیار راننده قرار داده شده است‌ چرا‌که در این خودرو از همان سیستم تعلیق نسخه معمولی استفاده شده یا ترمز آن با نمونه عادی ۳۰۸ تفاوتی ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =