کد خبر: 199664
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸

گروه خودروسازی سایک موتور چین قصد دارد خط تولید جدیدی در گجرات هندوستان تاسیس کند.

به گزارش اخبار خودرو ، گجرات ایالتی در غرب هندوستان است که در مساحت حدود دویست هزار کیلومتری آن ۵۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند. همچنین این ایالت صنعتی‌ترین منطقه کشور هند محسوب می‌شود و ۱۹٫۸ درصد از کل تولیدات صنعتی هند از این ایالت خارج می‌شود.

سایک موتور هند قصد دارد با سرمایه‌گذاری دوهزار کرور روپیه (بیست میلیارد روپیه معادل ۳۲۰ میلیون دلار) خود تا سال ۲۰۱۹ مجتمع تولید خودرو تاسیس کند و ظرف این پنج سال قرار است بیست میلیارد روپیه برای این پروژه از سمت سایک موتور پرداخت شود.

مراسم افتتاح این پروژه در حضور مقامات سایک موتور چین (که مالک برند ام‌جی نیز است) و به عنوان نماینده دولت ویجای روپانی فرماندار ایالت گجرات حضور داشتند.

این مجتمع در واقع در نزدیکی خط تولیدی است که جنرال‌موتورز در هند تاسیس کرده بود، یعنی منطقه صنعتی پانچاماحال در هالول ایالت گجرات. به گفته مقامات ایالتی گجرات این منطقه صنعتی می‌تواند تا هزار شغل ایجاد کند.

هدف از ایجاد این خط تولید، عرضه خودروهای برند MG از سال ۲۰۱۹ در هند و کشورهای ناحیه آسیای میانه است. همچنین مدیریت این کارخانه پس از تاسیس به طور کامل در اختیار نماینده این شرکت، یعنی ام‌جی موتورز هند گذاشته خواهد شد.

در واقع پس از اینکه جنرال تصمیم به ترک خاک هندوستان گرفت، گروه سایک موتورز پیش دستی کرد و قبل از تمامی خودروسازان اقدام به خرید خط تولید جنرال موتورز در هالول کرد.

همچنین در سال ۲۰۰۹ سایک موتورز اقدام به خرید ۵۰ درصد از سهام جنرال‌موتورز هند کرد، اما پس از اینکه جنرال‌موتورز احساس خطر نسبت به ورشکستگی در هند کرد، سهام سایک موتورز را پس داد و اقدام به ترک این منطقه کرد.

گفتنی است که سایک موتورز با صد میلیارد دلار سود خالص سالانه، در حال حاضر مقام ۴۶‌ام از لیست ۵۰۰ شرکت برتر مجله فورچون را کسب کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =