کد خبر: 199680
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷

مدیر عامل سایپا در پاسخ به سوال  «دنیای‌خودرو» درخصوص آخرین وضعیت خودروی کوییک و زمان عرضه این خودرو به بازار گفت: «پیش‌فروش کوییک به زودی آغاز می‌شود و به دنبال آن تحویل این خودرو انجام خواهد شد.

به گزارش اخبار خودرو ، در حاشیه برگزاری مراسم تحویل ۵ هزار دستگاه از وانت‌های شرکت زامیاد به مددجویان کمیته امداد، مهدی جمالی که در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

جمالی درخصوص آخرین وضعیت خودروی اتومات سایپا کوییک که زمستان سال گذشته رونمایی شده بود و درباره جایگزین برای خودروی پرفروش پراید و همچنین علت بسته بودن نماد سایپا در بورس صحبت کرد.

جمالی در پاسخ به سوال  «دنیای‌خودرو» درخصوص آخرین وضعیت خودروی کوییک و زمان عرضه این خودرو به بازار گفت: «پیش‌فروش کوییک به زودی آغاز می‌شود و به دنبال آن تحویل این خودرو انجام خواهد شد.

ضمن اینکه در حال گفت‌وگو با شورای رقابت هستیم تا قیمت‌گذاری خودروی کوییک را انجام دهیم. در حال حاضر مشغول هماهنگی با شورای رقابت در این خصوص هستیم.»

وی همچنین با اشاره به این موضوع که مجمع سهامداران سایپا به زودی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: «نماد سایپا به دلیل اینکه در یکی دو سال گذشته تحولات اساسی در این شرکت اتفاق افتاده و به دنبال آن عدد خیره‌کننده‌ای را به عنوان تعدیل مثبت ارائه کردیم و سازمان بورس نیاز به توضیحاتی داشت، بسته شد و فکر می‌کنیم به زودی قبل از برگزاری مجمع نماد بازگشایی شود.»

وی همچنین درخصوص اینکه چه جایگزینی برای پراید وجود دارد، بیان کرد: «جایگزین پراید وجود ندارد. برای دو محصول وانت نیسان زامیاد و پراید هیچ جایگزینی وجود ندارد و همکاران ما در گروه سایپا در تلاش هستند خودروهای جایگزین برای این دو محصول معرفی شود.»

وی با بیان اینکه تا آخر امسال محصول جدید را رونمایی خواهیم کرد، گفت: «مگاپلت‌فرم در سایپا در حال طراحی است و تا پایان سال جاری یک محصول و سال آینده دو محصول روی پلت‌فرم جدید عرضه خواهد شد.»

مهدی جمالی در مورد آخرین وضعیت مذاکره با شرکت‌های کیا و نیسان نیز تصریح کرد: «مذاکرات با این شرکت‌ها در حال انجام است و احتمالا به زودی نهایی می‌شود.

این دو شرکت در کشورمان فعالیت‌های تجاری دارند اما علاقه‌مند هستیم و جزو سیاست‌های ماست که همکاری ما به‌صورت انحصاری و اختصاصی باشد. در حال حاضر با خودروسازی کیا همکاری داریم و امیدوار هستیم به زودی و در یکی دو ماه آینده همکاری‌مان به‌صورت انحصاری دربیاید.»

جمالی همچنین درخصوص وضعیت شرکت نیسان در کشورمان می‌گوید: «سایپا و پارس‌خودرو در گذشته شریک انحصاری نیسان در ایران بودند و به دلیل تحریم‌ها این همکاری قطع شده است. در حال حاضر نیز در حال مذاکره برای آغاز مجدد همکاری و تولید مدل‌های جدید نیسان در ایران هستیم که به زودی به نتیجه خواهد رسید.»

مدیرعامل گروه سایپا در مورد زمان اعمال افزایش قیمت‌های اعلام شده از سوی شورای رقابت اظهار کرد: «درخواست ما برای افزایش قیمت محصولات بیش از آن چیزی بود که شورای رقابت تصویب کرد. بنابراین این افزایش قیمت حداقلی به مرور اعمال خواهد شد، البته سعی می‌کنیم کمترین فشار به مصرف‌کننده وارد شود.»

وی در خصوص افزایش قیمت‌ محصولات دیگر سایپا نیز گفت: «در این خصوص مطالعه و بازار را رصد می‌کنیم. اگر بازار پاسخگو باشد، قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند. به هر حال هزینه‌ها افزایش پیدا کرده است و البته ما هم سعی می‌کنیم فشار کمتری به مصرف‌کنندگان وارد شود.»

جمالی همچنین درمورد واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه سایپا نیز اظهار کرد: «بزرگ‌ترین واگذاری تاریخ صنعت خودروی ایران در سایپای کاشان صورت گرفت، به گونه‌ای که ۵۰ درصد این شرکت به خودروسازان فرانسوی سیتروئن واگذار خواهد شد.»

وی با بیان اینکه علاوه بر آن هفت شرکت زیرمجموعه منحل شده است و هشت شرکت نیز ادغام شده‌اند، افزود: «اخیرا جوینت‌ونچری انجام دادیم و شرکت رینگ سایپا را در خرمشهر واگذار کردیم. با این قرارداد مشارکت بین‌المللی جدیدی ایجاد و طراحی کردیم. به نظرم این بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال از زمان جنگ تحمیلی به بعد در خرمشهر است که کمتر از یک سال دیگر توسط سایپا انجام خواهد شد. ما به شدت به دنبال سبک‌سازی و چابک‌سازی مجموعه سایپا هستیم.»

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلسوز ملت ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    چقدر هم فشار روی مردم کمه پرایده ۲۰ تومنی رو با وام ۳۵ تومن قالب مردم کردید دیگه چی میگید
  • جگوار ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    جواب نمیده خودروهای دیگه تواین فیمت بهترن چه لزومی داره اینوبخربم وقتی به همه چیزشبیه جزخودروتلاش بی هدف یعنی همبن
  • محمد ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    همون تیبا ست که به لطف چین، چراغهای جدید گرفتن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =