کد خبر: 199700
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰

مدیر عامل شرکت Tesla Inc با دریافت حداقل حقوق و دستمزد از این شرکت مستقر در کالیفرنیا – و امتناع از پذیرش آن- در پایین لیست حقوق کارکنان قرار می‌گیرد

مدیر عامل شرکت تسلا با یک میلیارد و سیصد و چهل میلیون دلار سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۱۶ به عنوان مدیرعامل دارای بیشترین گردش سرمایه در میان همه مدیران آمریکایی شناخته شد.

البته ارزش سرمایه تسلا و کارخانه‌های مرتبط بسیار بالاتر از این ارقام است. سایت اخبار خودرویی دوشنبه شب با انتشار گزارشی تصویری ایلان ماسک را به‌عنوان پردرآمدترین مدیرعامل آمریکا معرفی کرد. این در حالی است که مشهور است ماسک فقط حداقل دستمزد را به‌صورت مستقیم از شرکتش دریافت و از پذیرش همان هم امتناع می‌کند.

با این حال ماسک در سال گذشته میلادی توانسته است بیش از یک میلیارد دلار کار کند و عنوان پردرآمدترین مدیر عامل شرکت خودروسازی ایالات متحده را از آن خود کند.

سایت اخبار خودرویی گزارش خود را مبتنی بر تحقیقات موسسه Equilar CEO Compensation منتشر کرده است. طبق این گزارش، مدیر عامل شرکت Tesla Inc با دریافت حداقل حقوق و دستمزد از این شرکت مستقر در کالیفرنیا – و امتناع از پذیرش آن- در پایین لیست حقوق کارکنان قرار می‌گیرد.

اما وی در واقع مبلغ ۱٫۳۴ میلیارد دلار از محل سهام تا پایان سال ۲۰۱۶ دریافت کرده است. البته در این گزارش تصریح شده که ماسک همه درآمد خود را به صورت نقدی دریافت نکرده است. یک منبع در شرکت تسلا اعلام کرده است که ماسک ۵۹۳ میلیون دلار سهام فروخته است که صرفا به منظور پرداخت مالیات بر درآمد در چنین عملیاتی مورد استفاده قرار گرفته است.

ماسک از ۲۰ آوریل (۱۹ اسفند ۹۵) تا این زمان هشت مرتبه عملیات مالی انجام داده که اهداف آنها سرمایه گذاری در پروژه پروتوتایپ‌های مدل X آلفا، تولید مدل X، پروتوتایپ‌های مدل ۳ آلفا و بتا و تولید تجمعی یکصدهزار دستگاه خودرو بوده است.

تامس لینچ از TE Connectivity با ۱٫۱۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در رتبه دوم پس از ماسک قرار گرفته و ۳۲٫۱ میلیون دلار مستقیم از شرکت دریافت کرده است.

در میان سه غول خودروسازی آمریکا بیشترین دستمزد را سال گذشته مارک فیلدز (مدیر عامل سابق فورد) با ۱۶ میلیون دلار داشته است که شاید خیلی بالاتر از دریافتی ماسک باشد اما در مقابل گردش مالی ۱٫۳۴ میلیارد دلاری ماسک، قطره‌ای از دریا تلقی می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =