کد خبر: 199721
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

شرکت خودروسازی رنو با کوالکام تکنولوژیز و شرکت حمل ونقل سبز Vedecom سیستم شارژالکتریکی بی‌سیم خودرو(DEVC) را ساخته‌اند. این سیستم قادر است انرژی را هنگام حرکت از کف جاده دریافت کند

به گزارش اخبار خودرو ، طبق اطلاعات جمع آوری شده بسیاری از افراد نگران هستند که اگر خودروی الکتریکی داشته باشند، همیشه با معضل شارژ کافی روبه‌رو خواهند بود. درهمین راستا شرکت خودروسازی رنو با کوالکام تکنولوژیز و شرکت حمل ونقل سبز Vedecom سیستم شارژالکتریکی بی‌سیم خودرو(DEVC) را ساخته‌اند. این سیستم قادر است انرژی را هنگام حرکت از کف جاده دریافت کند.

وسایل نقلیه می‌توانند از دو جهت شارژ دریافت کنند، هم در جهت پیست و هم برعکس. این موضوع قابلیت‌های سیستم کوالکام هالو DEVC را برای شارژ دینامیک در دنیای واقعی، بیشتر نشان می‌دهد. رونمایی و آزمایش از این سیستم در مسیری ۱۰۰ متری در فرانسه انجام شده است.

این مسیر دارای پدهایی بود که به طور بی سیم ۲۰ کیلووات برق را به دریافت‌هایی ارسال می‌کنند که زیر دو خودروی الکتریک Renault Kangoo ZE نصب کرده‌اند. این فناوری توانست باتری خودرو را در حالی شارژ کند که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت در جاده در حال حرکت بود.

البته شرکت Vedecom آزمایش‌های بیشتری انجام خواهد داد و در آینده به موضوعاتی مانند شناسایی خودرو و هویت هنگام ورود به مسیر شارژ کننده همراه متغیرهایی مانند سرعت خواهد پرداخت.

[caption id="attachment_199722" align="alignleft" width="345"]خودرو های جدید الکتریکی با قابلیت شارژ در حرکت خودرو های جدید الکتریکی با قابلیت شارژ در حرکت[/caption]

برای درک بیشتر و بهتر این مطلب نگاهی به عکس های مقابل می اندازیم: برای اینکه شرکت های معروف خودرو سازی از این تکنولوژی عقب نمانند دست به کار شده و در تلاش برای پیاده سازی این سیستم هستند. دیر این میان میتوان به شرکت های بزرگ خودروسازی زیر نیز اشاره کرد. فولکس واگن ، BMW و فورد در حال برنامه ریزی برای احداث شبکه شارژ سریع خودرو برای خودروهای الکتریکی در اروپا هستند

این اقدام مشترک برای فائق آمدن بر مقاومت مشتریان از خریدن این خودروها انجام می شود. این پروژه که بنز ، زیرمجموعه دایملر نیز در آن مشارکت می کند در صدد آن است تا هزاران واحد شارژ خودرو تا سال ۲۰۲۰ در سرتاسر اروپا احداث کند.

با هدف احداث ۴۰۰ واحد این طرح در سال ۲۰۱۷ کلید میخورد که قرار است از سیستم های قبلی بطور قابل توجهی سریع تر باشد. دن داج (Dan Dodge) به تازگی به این تیم افزوده شده است. او در گذشته سرپرست تیم نرم افزارهای خودرویی کمپانی بلک بری بوده است.

مهندس مرتضی متین‌فر و مهندس بهروز موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =