کد خبر: 199724
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

اتوموتیو نیوز روز دوشنبه گزارش داد احتمالا در آینده با بحران بزرگی برای تولید باتری مواجه خواهیم شد که بیشتر خودروها را در سال ۲۰۲۵ تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش اخبار خودرو ، اولریش آیشهورن مدیر بخش تحقیق و توسعه بزرگ‌ترین خودروساز دنیا یعنی فولکس‌واگن در مصاحبه خبری ماه گذشته‌اش با خبرنگاران با اشاره به اینکه استفاده از روند صعودی شدید نیاز به باتری در صنعت خودرو دارد، افزود: «پیش‌بینی می‌کنیم تا سال ۲۰۲۵ به ۴۰ کارخانه تولید باتری مانند آنچه تسلا به آن گیگافکتوری می‌گوید، احتیاج خواهیم داشت تا نیاز خودروسازانی که در دهه‌های آینده بیشتر از باتری‌های لیتیوم-یونی استفاده می‌کنند، برطرف شود. طبق تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌هایی که ظرف ۱۳ ماه گذشته انجام داده‌ایم، احتمالا حجم مورد نیاز صنعت خودرو به میزان تولید روزانه ۲۰۰ گیگاوات برساعت خواهد بود».

مدیرعامل این گروه صنعتی یعنی ماتیاس مولر نیز در کنفرانس شرح سال مالی ۲۰۱۶ از استراتژی‌های این شرکت برای سال ۲۰۲۵ گفت و اعلام کرد احتمالا تا آن زمان خریدهای زیادی برای تامین باتری مورد نیاز خود برای خودروهای برقی انجام خواهند داد.

مولر نیز پیش‌بینی کرد تا سال ۲۰۳۰ این گروه صنعتی نیاز به ۱۵۰ گیگاوات‌برساعت باتری خواهد داشت. این میزان باتری انرژی کافی برای روشن نگه داشتن یک لامپ ۶۰ وات قدیمی برای ۲٫۵ میلیون ساعت یا ۲۸۵ هزار سال را خواهد داشت.

لیندا برینک‌هوس مدیر تحقیقات فولکس‌واگن نیز درباره رقابت با سایر خودروسازان گفت: «احتمالا ۲۵ درصد از تولیدات تمام خودروسازان در سال ۲۰۲۵ را خودروهای کاملا برقی تشکیل خواهند داد و بنابراین در صنعت خودرو شاهد تولید ۱٫۵ تراوات‌برساعت باتری خواهیم بود، این عدد برابر با تولیدات بیش از ۴۰ گیگافکتوری تسلاست. این یک‌پیش‌بینی است که از آینده صنعت خودرو داریم و فکر می‌کنیم دیگر خودروسازان نیز تحلیل‌های مشابه‌ای داشته باشند ولی اهداف خاص خود را دنبال کنند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =