کد خبر: 199839
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

۳۱ تیرماه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ایران‌خودرو در سالن ساپکو برگزار می‌شود

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در دستور کار خودروسازان در سال‌جاری قرار گرفته، استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای پیشبرد برنامه‌های مالی خودروسازان است، در حالی‌که در فصل برگزاری مجامع قرار داریم، بسیاری از شرکت‌های خودرویی در تدارک برگزاری مجامع عادی سالانه خود هستند و در این زمینه گروه صنعتی ایران‌خودرو به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه و کشور، ۳۱ تیرماه در سالن ساپکو میزبان سهامداران خود است.

[caption id="attachment_199840" align="aligncenter" width="600"]سه نشانه افزایش قیمت هر سهم ایران‌خودرو سه نشانه افزایش قیمت هر سهم ایران‌خودرو[/caption]

در این بین یکی از مهم‌ترین مسائلی که این روزها فکر سهام‌داران ایران‌خودرو را به خود مشغول کرده، افزایش قیمت هر سهم این خودروساز است. باید در این زمینه به یک نکته مهم توجه کرد.

در یک سال گذشته ایران‌خودرو در یک دوره انتقال به‌سر می‌برد و مشغول برنامه‌ریزی برای امضای قراردادهای پسابرجامی، برنامه‌ریزی برای افزایش میزان تولید و طراحی و تولید محصولات جدید بود و در سال‌جاری شاهد هستیم ایران‌خودرو در حال چیدن ثمره اقدامات خود است.

در مورد قراردادهای پسابرجامی می‌توان گفت پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین خودروی جدید در بازار قیمت‌گذاری و پیش‌فروش آن انجام شد و این امر مورد استقبال مشتریان قرار گرفت.

در مورد افزایش میزان تولید نیز بر اساس آمارهای وزارت صنعت، ایران‌خودرو در سال‌جاری افزایش تولید را پشت سر گذاشته و در ادامه نیز با همین روند ادامه خواهد داد.

در مورد تولید محصولات جدید، رونمایی از خودروهایی چون دناپلاس، پژو ۲۰۰۸ و ۲۰۷ آی موید این موضوع است که ایران‌خودرو در حوزه تولید محصولات جدید نیز بین خودروسازان کشور همواره پیشرو بوده است.

با توجه به مطالبی که گفته شد، به نظر می‌رسد در ادامه راه در بازار سرمایه شاهد این موضوع خواهیم بود که قیمت هر سهم ایران‌خودرو در مسیر رشد و افزایش قرار گیرد.

با توجه به اقداماتی که گروه صنعتی ایران‌خودرو آن ها را انجام داده و برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت، به‌زودی شاهد افزایش قیمت هر سهم ایران‌خودرو خواهیم بود. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند ایران‌خودرو جزو آن دسته از شرکت‌‌های بورسی است که آینده بازار سرمایه را در دست خواهد گرفت. با توجه به اینکه اقدامات صورت گرفته از سوی ایران‌خودرو تاثیرگذار بوده و به طور معمول تاثیر چنین اقداماتی قدری طول بکشد که اثر خود را بگذارد، باید در آینده‌ای نه چندان طولانی شاهد اقبال فعالان بازار سرمایه نسبت به ایران‌خودرو باشیم.

از سوی دیگر سهامداران نماد خودرو به دنبال این امر هستند تا ببینند در مجمع آنی ایران‌خودرو چه تصمیماتی برای بزرگ‌ترین خودروساز کشور گرفته خواهد شد تا در مورد آینده سهام‌داری خود تصمیم‌گیری کنند.

با توجه به رویدادهایی که به آن‌ها اشاره شد، آینده و افق بسیار روشنی پیش روی ایران‌خودرو در بازار سرمایه قرار دارد و به نظر نمی‌رسد سهام‌داران فعلی ایران‌خودرو با توجه به اتفاقاتی که روی داده، تمایل داشته باشند از سهام‌داری ایران‌خودرو خارج شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =