کد خبر: 200092
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

به‌گفته معظمی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز وعده داده است تا موانع و محدودیت‌ها برطرف شوند که در مسیر هموار، صادرات خودروی ما به عراق افزایش یابد.

به گزارش اخبار خودرو ،مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس ایدرو، مشاور اقتصادی رئیس‌‌جمهور و تعدادی از مدیران و مسئولان صنعتی کشور روز گذشته در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی ایران برگزار شد. در این مراسم رئیس سازمان ایدرو با اشاره به اینکه در حال حاضر ایدرو ۱۸ طرح صنعتی با بودجه ۶۱۰۰ میلیارد تومانی در دست اجرا دارد، گفت: «برای سال ۱۳۹۶ با طرح‌هایی که در دست انجام است ۳۷۱۱ شغل مستقیم ایجاد می‌شود که این عدد با در نظر گرفتن اشتغال پیمانکاری و غیرمستقیم به ۸۰۰۰ شغل خواهد رسید.» منصور معظمی همچنین در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای خودرو» با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر صنایع عراق و مذاکراتی در خصوص سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک دو جانبه به‌خصوص در بخش‌های خودروسازی و قطعه‌سازی اظهار کرد: «اینکه گفته می‌شود چنین سرمایه‌گذاری و همکاری مشترکی پیش از این هم در عراق انجام شده و سودآور نبوده است، درست نیست. ما قبلا آنجا سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که به‌دلیل برخی شرایط، محدودیت‌هایی در مورد آن ایجاد شد.» وی در ادامه با بیان اینکه در صحبت‌هایی که با وزیر صنایع عراق داشته‌ایم، قرار است این محدودیت‌ها برطرف شود، اظهار کرد: «ما به‌دنبال رانت نیستیم. بلکه معتقدیم فعالیت در عراق مزایایی برای ما در پی خواهد داشت که باید از آن استفاده کنیم.» به‌گفته معظمی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز وعده داده است تا موانع و محدودیت‌ها برطرف شوند که در مسیر هموار، صادرات خودروی ما به عراق افزایش یابد. رئیس ایدرو با اشاره به سایر برنامه‌ریزی‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت خودرودر خارج از مرزهای کشور نیز گفت: «خودروسازان ما در حال‌حاضر در مراکش، الجزایر و چند کشور دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند و بازتاب آن هم خوب بوده است.» وی در پاسخ به این سوال که آیا این سرمایه‌گذاری‌ها، سود و آورده‌ای برای صنعت خودروی کشور دارد یا خیر، اظهار کرد: «این سرمایه‌گذاری‌ها دستوری نیستند و قطعا سودآورند. چراکه بنگاه‌ها بر اساس توجیه اقتصادی این فعالیت‌هاست که در کشورهایی که نام برده شد، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.» مسعود نیلی، مشاور اقتصادی رئیس‌‌جمهور و محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور سخنرانی کردند. همچنین در پایان مراسم از ۱۱ تن از مدیران پیشین ایدرو، ازجمله منوچهر صنیع‌پور، سیدمصطفی هاشمی‌طبا، بهزاد نبوی، سیدابوالحسن خاموشی، اکبر ترکان، رضا ویسه، مهدی مفیدی، احمد قلعه‌بانی، سیدمجید هدایت، غلامرضا شافعی و سیدرضا نوروززاده تجلیل به‌عمل آمد.  

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    ما تاکی میتوانیم پراید و پژو سمند تاریخ گذشته را به این کشورها صادر ویا تولیدکنیم اگر جنگ تمام شودواقتصاد عراق سامان بگیرد هیچوقت نگاه هم به این خودروها نمیکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =