کد خبر: 200673
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۸

هرچقدر در قطعه‌سازی سرمایه‌گذاری شود، کیفیت محصولات و همچنین نوآوری در این حوزه افزایش یابد، درنهایت این صنعت خودرواست که از آن منفعت کسب می‌کند

به گزارش اخبار خودرو ، قطعه‌سازی، ازجمله صنایعی در کشور قلمداد می‌شود که توانایی بالایی در زمینه تولید دارد. این صنعت از این نظر مهم است که چرخ صنعت خودرو به آن وابسته است.

هرچقدر در قطعه‌سازی سرمایه‌گذاری شود، کیفیت محصولات و همچنین نوآوری در این حوزه افزایش یابد، درنهایت این صنعت خودرواست که از آن منفعت کسب می‌کند. ضمن اینکه با افزایش کیفیت، توان صادرات نیز خواهیم داشت.

[caption id="attachment_200551" align="aligncenter" width="635"]بلاتکلیفی قطعه‌سازان در توسعه خودروسازی قطعه‌سازان [/caption]

در چندسال گذشته و در شرایطی که ایران با تحریم مواجه بود، قطعه‌سازی کشور دچار مشکلات بسیاری شد و تحریم‌ها برکیفیت محصولات اثر سوء گذاشتند.

در حال‌حاضر نیز در شرایط اجرای برجام و حضور خودروسازان خارجی بحث نیاز به تولید قطعات باکیفیت و همچنین مشارکت این صنعت در تولید خودروهای جدید که قرار است وارد بازار شوند، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

این در حالی است که قطعه‌سازی در هر کشوری می‌تواند اشتغال‌زا باشد. این صنعت، به‌دلیل نیاز همه روزه خودروسازی به قطعات با‌کیفیت، از ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری برخوردار خواهد بود. قطعه‌سازی در کشور ما، بیش از ۳۰ هزار شغل ایجاد کرده است.

سهم قطعه‌سازی در ارزش افزوده کل صنعت، به تنهایی ۹درصد است. این میزان سهم، نشان از اهمیت بالای قطعه‌سازی دارد و با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی صحیح وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند باعث اشتغال و افزایش سهم در تولید ناخالص ملی شود.

از سوی دیگر قطعه‌سازی با وجود پیشرفت‌هایی که داشته، در این سال‌ها با چالش‌های بسیاری مواجه شده است. ازجمله مطالبات آنان از خودروسازان و از همه مهم‌تر کمبود نقدینگی در این صنعت، قطعه‌سازان را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است.

از آنجاکه یکی از خواسته‌های قطعه‌سازان، حمایت از سوی دولت و البته همکاری هرچه بیشتر خودروسازان است، دولت می‌تواند با بسته‌های تخفیفی مالیاتی و همچنین کمک‌های مالی به روند توسعه و پژوهش در خودروسازی کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =