کد خبر: 200733
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷

عمده‌ترین نشتی که از باک رخ می‌دهد، نشتی لوله خروجی است که باید آن را هر شش ماه یک بار بررسی یا تعویض کرد.

اخبار خودرو - منظور از باک سوخت، همان ذخیره سوخت (بنزین،گازوئیل و گازو...) است. جنس باک معمولا فلزی است و به منظور افزایش ایمنی آن در مقابل خوردگی و پوسیدگی، معمولا در سطح داخلی آن از پوشش گالوانیزه استفاده می‌شود.

[caption id="attachment_200734" align="aligncenter" width="700"]نگهداری و عیب‌یابی باک بنزین نگهداری و عیب‌یابی باک بنزین[/caption]

در ضمن ضروری است که به منظور افزایش ایمنی، بدنه باک به اندازه کافی مقاوم و محکم ساخته شود. معمولا محل نصب باک سوخت، عقب خودرو یا زیر آن است ولی باید در جانمایی محل قرارگیری باک سوخت، مواردی از قبیل مسیر سوخت‌رسانی، محل قرارگیری سایر اجزای خودرو و مسائل مربوط به ایمنی خودرو در هنگام تصادف لحاظ شود.

باک سوخت یک ورودی دارد که به در باک متصل است. در بسیاری از خودروها، در مسیر این لوله ورودی یک صافی توری‌شکل وجود دارد تا بتواند مانع ورود ذرات شناور و آشغال به داخل باک ‌شود.

همچنین در برخی خودروها یک شیر یک‌طرفه در مسیر لوله ورودی تعبیه شده است که در هنگام واژگون شدن خودرو، مانع خروج سوخت از باک می‌شود.

یک لوله خروجی نیز به منظور هدایت سوخت به مسیر سوخت‌رسانی از باک طراحی شده، این لوله در پایین باک قرار گرفته است تا امکان خروج سوخت از باک فراهم شود.

ولی معمولا این لوله خروجی را کمی بالاتر حدود ۲۰ میلی‌متر از کف باک قرار می‌دهند تا از رسوبات ته‌نشین شده در کف باک به درون سیستم سوخت‌رسانی جلوگیری شود.

بنابراین مقدار کمی از سوخت در انتهای باک همیشه باقی می‌ماند و امکان خروج از باک را ندارد. معمولا در باک یک سوراخ ریز برای خروج گازهای تولیدی وجود دارد.

اگر این گازها بیش از حد شود در بدترین حالت باعث آتش‌سوزی خواهد شد یا اگر سوراخ گرفته شود، فشار داخل باک کاهش می‌یابد و پمپ بنزین قادر به ارسال سوخت نخواهد بود.

عمده‌ترین نشتی که از باک رخ می‌دهد، نشتی لوله خروجی است که باید آن را هر شش ماه یک بار بررسی یا تعویض کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابوسعیدی IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
    3 0
    سلام موقعی که ماشین روشن میکنم از زیر باک بنزين چکه میکنه بعد از ده دقیقه چکه قطع میشه لطفا اگر ممکن توضیح بدید ممنونم
    • حسام GB ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      1 1
      این مشکل من هم هست
  • مهرداد IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    3 0
    سلام وقت بخیر ماشینم پراید ۱۴۱ است مدل ۹۰ بنزین میزنم بعد طی مسافت کوتاه از درب باک بنزین خارج میشه کنیستر و حباب گیرم عوض کردم بازم تاثیری نداشت باک رو بازم کردم گلوی باک شیر یک طرف نیس امکان دارد که از شیر یک طرفه باشه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =