کد خبر: 200909
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸

شرکت کانادایی هولار (Havelaar) نیز اخیرا موفق به ساخت یک وانت تمام‌الکتریکی به نام بیسون شده است که توانایی‌های جالبی دارد.

به گزارش اخبار خودرو،وانت‌ها به‌عنوان خودروهای باری سبک، حضور پررنگی در جاده‌ها ندارند. درواقع بیشترین حضور وانت‌ها در سطح شهرهاست. از این رو، توجه به کاستن از میزان آلایندگی این دسته از خودروها نیز در سال‌های اخیر مورد توجه خودروسازان جهان قرار گرفته است. یکی از راه‌های تحقق این هدف، دنبال کردن فناوری ساخت وانت‌های برقی است. چندی پیش در همین راستا، شرکت هولار در کانادا محصولی را به نام بیسون در کلاس وانت‌های برقی معرفی کرد. پیش از هولار نیز برندهایی همچون تسلا و تویوتا کار روی پروژه ساخت وانت‌های الکتریکی را آغاز کرده بودند و حتی چند شرکت خودروساز کوچک در آمریکا و کانادا،وانت‌های برقی خود را آماده‌ تولید و پیش‌فروش کرده‌اند. شرکت کانادایی هولار (Havelaar) نیز اخیرا موفق به ساخت یک وانت تمام‌الکتریکی به نام بیسون شده است که توانایی‌های جالبی دارد.

بیسون برخلاف W15، پلاگین هیبرید نیست و بی‌نیاز از بنزین، کاملا به منابع انرژی الکتریکی وابسته است. دو موتور برقی در جلو و عقب وانت بیسون وجود دارد که مجموعا ۲۲۰ کیلووات (معادل ۳۰۰ اسب بخار) قدرت و ۵۱۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. باتری‌های این مدل، ۴۰ کیلووات‌ساعت انرژی ذخیره می‌کنند اما با ظرفیت‌های ۹۰ کیلووات‌ساعت و ۹۰ کیلووات‌ساعت هم قابل سفارش هستند. وانت بیسون می‌تواند ظرف ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت را در اختیار بگذارد. مهندسان شرکت هولار ادعا می‌کنند که مدل استاندارد از وانت بیسون همراه باتری‌های۴۰ کیلووات‌ساعت، انرژی لازم برای حرکت تا مسافت ۱۷۰ کیلومتر را در اختیار خواهد داشت اما با باتری‌هایی به ظرفیت ۹۰ کیلووات ساعت، بیش از ۳۰۰ کیلومتر را می‌پیماید. این خودرو با توجه به نوع تجهیزات قابل سفارش، ۲۱۵۵ کیلوگرم تا ۲۳۷۵ کیلوگرم وزن دارد. کف وانت بیسون، حدود ۲۶ سانتی‌متر از سطح زمین فاصله دارد و در قسمت بار فضایی به مساحت ۱.۳ مترمربع را فراهم می‌کند. شاسی بیسون، از فولاد مقاوم ساخته شده اما پنل‌های بدنه‌ آن از کامپوزیت‌های سبک تشکیل شده است. فعلا ۹ دوربین در اطراف وانت بیسون، گذاشته شده است که دید ۳۶۰ درجه را برای راننده فراهم می‌کند. آن‌چه وجه تمایز این وانت از دیگر خودروهای این کلاس محسوب می‌شود، امکان استفاده از موتور الکتریکی آن در نقش یک مولد برق است که جریان متناوب با ولتاژ شهری را از طریق پریز خروجی در قسمت بار فراهم می‌کند. مقر شرکت هولار در کانادا است اما شرکایی از چین و آلمان به‌صورت مالی و فنی از آن حمایت می‌کنند. فاز نخست تولید وانت بیسون، شامل ۱۰۰ دستگاه نمونه‌ اولیه برای تحویل تا سال ۲۰۲۰ است و احتمالا با استقبال بازار و بررسی بازخورد فنی، تولید خود را افزایش خواهد داد. قیمت این سری از وانت بیسون، با استفاده از آپشن‌های استاندارد ۴۵ هزار دلار خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =