کد خبر: 201146
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

کادیلاک با وجود افزایش فروش جهانی خود به میزان ۲۷ درصد در نیمه اول سال جاری میلادی، در بازار داخلی آمریکا و به‌ویژه در بخش سدان با کاهش فروش مواجه شده و از همین رو، به فکر اصلاح ترکیب محصولاتش افتاده است

به گزارش اخبار خودرو ، مدیر عامل کادیلاک، بخشی از گروه جنرال‌موتورز که در تولید خودروهای لوکس تخصص دارد، اعلام کرد که این برند در واکنش به تغییرات ایجاد شده در گرایش‌های بازار، خط تولید خودروهای سدان خود را کوچک می‌کند و در عوض به سمت عرضه کراس‌اوورها و خودروهای هیبریدی و الکتریکی می‌رود و این بخش‌ها را گسترش می‌دهد.

[caption id="attachment_201147" align="aligncenter" width="534"]یوهان د نیشن 57 ساله، متولد پرتوریا در آفریقای جنوبی که از 2014 مدیرعامل و رئیس کادیلاک است، در مصاحبه با رویترز به ارائه جزئیات تازه‌ای از استراتژی این شرکت پرداخت یوهان د نیشن ۵۷ ساله، متولد پرتوریا در آفریقای جنوبی که از ۲۰۱۴ مدیرعامل و رئیس کادیلاک است، در مصاحبه با رویترز به ارائه جزئیات تازه‌ای از استراتژی این شرکت پرداخت[/caption]

افزایش فروش جهانی کادیلاک در کانون استراتژی سودآوری جنرال‌موتورز قرار دارد و کادیلاک از افزایش فروش جهانی خود به میزان ۲۷ درصد در نیمه اول سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داده است.

با این حال، در بازار ایالات متحده که در حال حاضر دومین بازار بزرگ این برند پس از چین محسوب می‌شود، فروش کادیلاک به میزان ۱٫۶ درصد کاهش یافته و از فروش مجموع چهار مدل سدان کادیلاک نیز در همین بازار در نیمه اول سال جاری به میزان ۱۶ درصد کاسته شده است.

این مساله جنرال‌موتورز را به اخراج کارگران دو کارخانه در ایالت میشیگان که به تولید اتومبیل‌های کادیلاک مشغول بوده‌اند، وادار و آینده این کارخانه‌ها در درازمدت را نیز با ابهام روبه‌رو کرده است.

کارل یوهان د نیشن ۵۷ ساله، متولد پرتوریا در آفریقای جنوبی که از ۲۰۱۴ مدیرعامل و رئیس کادیلاک است، در مصاحبه با رویترز به ارائه جزئیات تازه‌ای از استراتژی این شرکت پرداخت و گفت: «ما باید خود را در بخش سدان متعادل سازیم.»

وی گفت کادیلاک مدل‌های فعلی سدان XTS، CTS یا ATS را در زمانی که چرخه عمر آنها در سال ۲۰۱۹ به پایان برسد، به طور مستقیم (با نسل‌های جدید از همین سدان‌ها) جایگزین نخواهد کرد.

در عوض، کادیلاک از یک خودروی جدید به نام CT5 برای پاسخ گفتن به علاقه مصرف‌کنندگان مایل به خرید خودروهای سدان بین ۳۵ تا ۴۵ هزار دلار استفاده خواهد کرد.

نسخه‌های جدید سدان CT6 به مشتریانی عرضه خواهد شد که می‌خواهند خودروهای بزرگ‌تر با قیمت پایه ۵۰ هزار دلار داشته باشند.

خودروی CT5 در کارخانه‌ای نزدیک لنسینگ در ایالت میشیگان ساخته خواهد شد که در حال حاضر مدل‌های کم‌فروش ATS و CTS در آن تولید می‌شوند.

به گفته نیشن یک سدان لوکس کوچک برای رقابت با آئودی A3 در همان کارخانه ساخته خواهد شد. وی گفت کادیلاک کراس‌‌‌اوورهای بیشتری را عرضه خواهد کرد‌.

در ابتدا یک مدل جمع‌وجور به نام XT4 به بازار خواهد آمد و به دنبال آن SUV بزرگ‌تری با سه ردیف صندلی که تا سال ۲۰۱۹ برای رقابت با خودروهایی مانند مدل فعلی ولوو XC90 عرضه خواهد شد.

ولوو که متعلق به هولدینگ ژژیانگ جیلی چین است، در ماه گذشته با اعلام برنامه‌هایی برای تجهیز تمام خودروهای تولیدی آینده‌اش به فناوری هیبرید یا تمام‌الکتریکی در سال ۲۰۱۹، تبلیغات گسترده‌ای را در این زمینه آغاز کرده است.

ولوو با این حرکت شرکت آمریکایی تسلا را به چالش کشیده که خریداران خودروهای لوکس را با فناوری‌های جدید و هوشمند جذب خود کرده است.

به گفته د نیشن، برنامه‌هایی که کادیلاک دارد «با آنچه ولوو اعلام کرده، چندان متفاوت نیست».

وی گفت بخش خودروهای الکتریکی این شرکت در نیمه دوم دهه آینده میلادی راه‌اندازی خواهد شد.

کادیلاک قرار است اواخر امسال (پاییز) سیستم سوپر‌کروز (Super Cruise) خود را که امکان رانندگی بدون دخالت دست تا ۸۵ مایل (۱۳۷ کیلومتر) بر ساعت را خواهد داد، معرفی کند تا در مسابقه فناوری که در صنعت خودرو به راه افتاده است، از تسلا و دیگر خودروسازان عقب نیفتد.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

آخرین اخبار