کد خبر: 201149
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰

دو خودروساز ژاپنی تویوتا و مزدا که حضور فعالی در بازار ایالات متحده آمریکا دارند، روز جمعه به عقد قرارداد تاسیس کارخانه ۱٫۶ میلیارد دلاری مشترک پرداختند.

به گزارش اخبار خودرو ،  کارخانه فوق قرار است چهارهزار شغل برای مردم ایالات متحده به وجود آورد که با اعلام این خبر می‌توان حدس زد چقدر رئیس جمهور فعلی ایالات متحده یعنی دونالد ترامپ خوشحال خواهد شد.

[caption id="attachment_201151" align="aligncenter" width="700"]همکاری تویوتا و مزدا در آمریکا همکاری تویوتا و مزدا در آمریکا[/caption]

از برنامه اصلی ترامپ برای شروع ریاست جمهوری خود، ایجاد شغل توسط خودروسازی بود که در بازار این کشور فعالیت زیادی دارند. جدا از بحث تولید اشتغال، این کارخانه ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو را به صورت سالانه خواهد داشت.

طبق گزارش منتشر شده از روزنامه یو‌اس‌ای تودی، طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، این کارخانه تا سال ۲۰۲۱ به ظرفیت کامل تولید خود خواهد رسید و در آن زمان تویوتا و مزدا به‌طور جداگانه و در زمان‌بندی‌های از پیش تعیین‌شده به تولید محصولات خود در این کارخانه خواهند پرداخت.

البته امضای این قرارداد در کشور ژاپن انجام خواهد گرفت و در شرکت هنوز برای محل احداث این کارخانه به نتیجه نرسیده‌اند.

البته برخی کارشناسان احتمال داده‌اند که به‌خاطر کاهش هزینه‌ها، احتمالا یک کارخانه بازنشسته خودروسازی یا کارخانه‌های تعطیل‌شده نظامی مد نظر این دو شرکت باشند.

به غیر از توافق ساخت کارخانه مشترک، توافق آخر هفته دو شرکت ژاپنی، شامل بندهای دیگری می‌شود که در آن به همکاری در مراحل تحقیق و توسعه خودروهای برقی و فناوری خودران پرداخته شده است.

احتمال داده می‌شود با اجرای قرارداد فوق، تویوتا بخشی از سهام مزدا را خریداری کند. مایکل کربز، تحلیل‌گر سایت اتوریدر توافق انجام گرفته در روز جمعه را غافل‌گیرانه نمی‌داند و معتقد است که با توجه به همکاری‌های نزدیک بین مزدا و تویوتا احتمال پیوستن این دو به یکدیگر زیاد است.

همچنین برخی معتقدند که ساخت کارخانه جدید به خاطر فشارهایی بوده است که ترامپ پس از افتتاح کارخانه جدید کرولا در مکزیک و احتمال اعمال مالیات‌های سنگین برای واردات این خودروها، به تویوتا وارد کرده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =