کد خبر: 201168
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶

قرارداد همکاری مشترک در زمینه توسعه و تولید خودروهای جدید در ایران بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و گروه خودروسازی رنو فردا با حضور مهندس نعمت زاده وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت امضا می شود.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایدرونیوز ، با گذشت بیش از ده ماه از امضای توافق اولیه در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶، قرارداد بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ صنعت خودرو ایران بین رنو فرانسه و ایدرو به عنوان نماینده بخش دولتی در ایران و شرکت نگین خودرو به عنوان نماینده بخش خصوصی آماده امضا بین طرفین شد.

[caption id="attachment_201170" align="aligncenter" width="700"]قرارداد بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ صنعت خودرو ایران بین رنو فرانسه و ایدرو امضا می شود قرارداد بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ صنعت خودرو ایران بین رنو فرانسه و ایدرو امضا می شود[/caption]

این همکاری مشترک شامل یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه ۱۵۰ هزار دستگاه در سال است.

خودرو های سیمبل و داستر جدید نخستین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال ۲۰۱۸ به تولید می رسند.

براساس این توافق نامه، رنو برای نخستین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت.

 

این شرکت در حوزه تحقیق و توسعه ، خرید و بومی سازی ، تولید خودرو و توزیع و صدور آن در شبکه توزیع و تحت استاندارد شرکت رنو در بازارهای داخلی و خارجی ، فعال خواهد بود.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مدافع جان ملت ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    خوشحالیم از این خبر فقط ذو نکته انشاالله رعایت شود. اول اینکه وزارت صنعت به بهانه حمایت از گاری مونتاژ کن های داخلی با قیمت گذاری رنو کاری نداشته باشه. دوم اینکه جلوی برخی از افراد که معمولا سودشان در شرایط حال حاضر مونتاژ و دلالی خودرو است، گرفته شود.
    • امیرحسین ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
      دقیقن باید قطعات رو ایرانی ها بسازند ولی باتکنولوژی و مهندسی روز طرف فرانسوی
  • یوسف ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    البته که این شرکت مثل ایران خودرو خصوصی نیست مسلما درباره قیمت گذاری با خودروسازا مشورت میشه چون منافع این شرکتها حتا شرکتهای خصوصی مثل ایران خودرو به جیب اقایون میره
  • رضا ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    هلدینگ حداد، مالک نگین خودرو میتونه واقعا خودرو سازی انجام بده. این هلدینگ مالک ایرتویا، نمایندگی تویوتا هم هست. انشاءالله خیر باشه هرچند که ما توان خودروی صد میلیونی رو نداریم ولی دروازه صادرات میشه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =